Gå til innhold

Foretrekker du J. S. Bachs engelske eller franske suiter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De engelske suitene, komponert omtrent 8 år før de franske suitene, har alltid slått meg som mindre morsomme enn deres etterfølgere. Jeg synes spesielt ouverturene, i de engelske, er lange og noen ganger ganske uinteressante. Selv om de franske er kortere og mindre komplekse, gir de mer musikalsk glede.

Hva foretrekker du - hans engelske (BWV 806–811) eller franske suiter (BWV 812 – 817)?

Anonymkode: c50ad...7f8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et interessant spørsmål som jeg dessverre ikke kan svare på da kunnskapen min om Bachs verker er temmelig begrenset, selv om jeg er enig i at han var en glimrende komponist som dagens musikere kunne ha lært mye av.

Men med tanke på spørsmålet ditt, vil jeg minne om at dette er et forum med tråder på nivå med "Typen glemte å lukke dasslokket. Skal jeg dumpe ham?", "Har jeg landets lengste penis?", eller "Karpe er større enn Beatles", slik at den intellektuelle kapasiteten i mange av trådene på KG ikke er noe å rope hurra for.

Derfor burde det heller ikke overraske noen at ingen har svart på tråden din; vurdering av Bachs engelske eller franske suiter ligger nok et par hakk over det det vanlige KG-leser er opptatt av.

Uansett lykke til videre med både Bach og musikken for øvrig, da jeg vil gjette på at du også spiller selv, og med ønske om en riktig fin førjulstid.

D9ayfSIW4AA2FmX.jpg

Anonymkode: 9ebdd...37b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...