AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #1 Del Skrevet 9. desember 2022 Prøvd alt, men det ser uansett jævlig ut etter noen timer. Hva gjør jeg galt? Anonymkode: 93a64...5d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #2 Del Skrevet 9. desember 2022 Bruker for mye? Hvilke produkter bruker du? Lag på lag? Jeg starter med bb-krem, blush, brynsblyant, øyeskygge, settingspray og til slutt mascara og en leppepomade eller lipgloss. Sitter kjempegodt. Og jeg er oppe kl. 06 med barn, og sjelden i seng før 23 😛 Ofte en dupp på sofaen også. De gangene sminken sklir ut er det fordi jeg har klødd meg i øynene av allergi. Anonymkode: 75f59...ece 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #3 Del Skrevet 9. desember 2022 Tror ikke det er mulig å få til å sitte hele dagen men noe jeg har lært er å sørge for at foundationen og fuktighetskremen du har under har samme base. Dvs en oljebasert fuktighetskrem vil gi stygt resultat på en vannbasert foundation, en vannbasert foundation må ha vannbasert fuktighetskrem under. Tror det var sånn! Prøver å gå uten hudsminke selv fordi jeg får aldri bra resultat så har gitt litt opp! Anonymkode: 5a369...6d3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #4 Del Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Tror ikke det er mulig å få til å sitte hele dagen men noe jeg har lært er å sørge for at foundationen og fuktighetskremen du har under har samme base. Dvs en oljebasert fuktighetskrem vil gi stygt resultat på en vannbasert foundation, en vannbasert foundation må ha vannbasert fuktighetskrem under. Tror det var sånn! Prøver å gå uten hudsminke selv fordi jeg får aldri bra resultat så har gitt litt opp! Anonymkode: 5a369...6d3 Oi, dette var jeg ikke klar over! Men høres jo veldig logisk ut om man har et vannglass og heller olje oppi vil det jo ikke blande seg😅 gøy! Anonymkode: d58e2...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 9. desember 2022 #5 Del Skrevet 9. desember 2022 Jeg bruker tynne lag med sminke. Jo mer foundation jeg har på, jo dårligere sitter den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #6 Del Skrevet 10. desember 2022 Godt grunnlag er avgjørende. Jevnlig peeling (ikke korn), og mye fukt. Bruk foundation + settingpudder + settingspray. Om jeg kun bruker foundation eller bb krem så "sklir" den av etterhvert. Anonymkode: 38b97...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #7 Del Skrevet 10. desember 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Tror ikke det er mulig å få til å sitte hele dagen men noe jeg har lært er å sørge for at foundationen og fuktighetskremen du har under har samme base. Dvs en oljebasert fuktighetskrem vil gi stygt resultat på en vannbasert foundation, en vannbasert foundation må ha vannbasert fuktighetskrem under. Tror det var sånn! Prøver å gå uten hudsminke selv fordi jeg får aldri bra resultat så har gitt litt opp! Anonymkode: 5a369...6d3 Ja det høres faktisk veldig riktig ut det du sier. Jeg har malt mye kunst og malerier, og man kan ikke ikke male med vannbasert maling over oljemaling. Malingen vil ikke sette seg og bare blir stygg og krakelerer. Motsatt går helt fint, og det burde jo være likt i sminkeverden. Sminke seg er et lite kunstverk det også 😃 Anonymkode: 37dae...130 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #8 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Godt grunnlag er avgjørende. Jevnlig peeling (ikke korn), og mye fukt. Bruk foundation + settingpudder + settingspray. Om jeg kun bruker foundation eller bb krem så "sklir" den av etterhvert. Anonymkode: 38b97...1f2 Hvor stor uttelling har egentlig settingspray? Vil så gjerne bruke det men hver gang jeg har prøvd det blir sminken enten heeeeeelt jævlig som om noe er sugd vekk med svamp (setting spray som skal gi glow men istedet gjør meg svett og skjoldete) eller så får jeg kviser av det pga sterk alkohol lukt (settings spray som skal matte) Anonymkode: 5a369...6d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #9 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvor stor uttelling har egentlig settingspray? Vil så gjerne bruke det men hver gang jeg har prøvd det blir sminken enten heeeeeelt jævlig som om noe er sugd vekk med svamp (setting spray som skal gi glow men istedet gjør meg svett og skjoldete) eller så får jeg kviser av det pga sterk alkohol lukt (settings spray som skal matte) Anonymkode: 5a369...6d3 Jeg merker stor forskjell på når jeg bruker, og ikke. Så for meg er den avgjørende både for at resultatet ser naturlig ut, og varer lenge. Jeg har ofte lange dager med møter og jobb, og så rett ut i arrangement, og sminken holder. Mulig du bruker den feil, eller med feil underlag, eller et merke som ikke er riktig for deg. Mange sprayer også for mye, eller lar det renne. Anonymkode: 38b97...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #10 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg merker stor forskjell på når jeg bruker, og ikke. Så for meg er den avgjørende både for at resultatet ser naturlig ut, og varer lenge. Jeg har ofte lange dager med møter og jobb, og så rett ut i arrangement, og sminken holder. Mulig du bruker den feil, eller med feil underlag, eller et merke som ikke er riktig for deg. Mange sprayer også for mye, eller lar det renne. Anonymkode: 38b97...1f2 Takk for svar! Har du tørr eller dett hudtype? Bruker du foundation eller pudder? Og hvilken setting spray liker du best? 😊 Anonymkode: 5a369...6d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 10. desember 2022 #11 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor stor uttelling har egentlig settingspray? Vil så gjerne bruke det men hver gang jeg har prøvd det blir sminken enten heeeeeelt jævlig som om noe er sugd vekk med svamp (setting spray som skal gi glow men istedet gjør meg svett og skjoldete) eller så får jeg kviser av det pga sterk alkohol lukt (settings spray som skal matte) Anonymkode: 5a369...6d3 That extra hour fra Caia er den jeg bruker når jeg virkelig vil sminken skal sitte lenge 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #12 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar! Har du tørr eller dett hudtype? Bruker du foundation eller pudder? Og hvilken setting spray liker du best? 😊 Anonymkode: 5a369...6d3 Normal hud. Tørre partier om vinteren. Litt fet t-sone innimellom. Bruker både foundation og settingpudder. Om man kun bruker en av delene vil det sitte dårlig uansett. UD all nighter. Anonymkode: 38b97...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #13 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Normal hud. Tørre partier om vinteren. Litt fet t-sone innimellom. Bruker både foundation og settingpudder. Om man kun bruker en av delene vil det sitte dårlig uansett. UD all nighter. Anonymkode: 38b97...1f2 Kan jeg spørre hvordan du påfører settingpudderet? Liten mengde, god mengde? Svamp, børste? Sirkler eller dytt? Settingpudder under settingspray eller over? Og hvor mange "sprut" av sprayen? Haha sorry for bombardering av spørsmål, Vil bare så gjerne lære meg det! Anonymkode: 5a369...6d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 11. desember 2022 #14 Del Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 9.12.2022 den 20.36): en oljebasert fuktighetskrem vil gi stygt resultat på en vannbasert foundation, en vannbasert foundation må ha vannbasert fuktighetskrem under. Anonymkode: 5a369...6d3 Hm..jeg har hørt det samme. Men,jeg bruker krem som er oljebasert og foundation som er vannbasert. Og det FUNKER faktisk utrolig godt sammen. Det ser ut som det skiller seg akkurat idet jeg begynner å ta det utover. Men jeg får blendet det veldig lett og fint utover,og det smelter inn i huden. Jeg venter alltid noen min.etter påført fuktighetskrem før jeg påfører foundation/bb-cc cream. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 11. desember 2022 #15 Del Skrevet 11. desember 2022 Akkurat nå bruker jeg nivea q10 ansiktskrem og makeup mekka bb cream. Jeg troooor kremen er oljebasert pg bb cremen vannbasert..men er ikke helt sikker🙈 Åssen finner jeg ut av det,egentlig? @Roci , ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FeideKatt Skrevet 11. desember 2022 #16 Del Skrevet 11. desember 2022 Jeg bruker waterproof foundation og Urban Decay sin Eyeshadow Primer Potion, og Makeup Revolution sin glitter eyeshadow primer for øyenskygger med mest glitter i. Mascaraen min er også waterproof. Viktig å fjerne all sminke med noe som er nøytral mot huden før du skal legge deg, kan ødelegge/irritere hud+øyne hvis man sover med det i lengre perioder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 11. desember 2022 #17 Del Skrevet 11. desember 2022 Settingpudder når man er ferdig med alt av kremprodukter (foundation og concealer for meg). Bruker kost og den mengden jeg trenger for å matte ned til huden ikke føles klissete/sticky lenger. Så resten av sminken. Settingspray til slutt. Merker stor forskjell, sminken blir litt finere og varer lengre. Jeg bruker denne for tiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #18 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 20.09): Kan jeg spørre hvordan du påfører settingpudderet? Liten mengde, god mengde? Svamp, børste? Sirkler eller dytt? Settingpudder under settingspray eller over? Og hvor mange "sprut" av sprayen? Haha sorry for bombardering av spørsmål, Vil bare så gjerne lære meg det! Anonymkode: 5a369...6d3 Varierer, jeg har normal hud, med fetere t sone innimellom. Om sommeren bruker jeg gjerne pad i t-sonen og presser inn, samt på kinn der jeg har porer. Om vinteren er jeg litt lettere på handen, og bruker kost. Alltid dytt/pres, og så børste bort med en større børste. Settingspray helt til slutt. Jevnt fuktig over ansiktet. Børster så tørt umiddelbart med en børste. Eller bruker hårføneren om jeg virkelig vil det skal sitte. Hender og jeg tar en runde UD, tørker, så Mac fix. Anonymkode: 38b97...1f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 12. desember 2022 #19 Del Skrevet 12. desember 2022 flusa skrev (12 timer siden): Akkurat nå bruker jeg nivea q10 ansiktskrem og makeup mekka bb cream. Jeg troooor kremen er oljebasert pg bb cremen vannbasert..men er ikke helt sikker🙈 Åssen finner jeg ut av det,egentlig? @Roci , ? Sminke er ikke det området jeg har mest kunnskap om, men det handler om å forstå ingredienslisten og hva de ulike ingrediensene er. Et godt hjelpemiddel er INCIDecoder, her kan man kopiere og lime inn ingredienslisten til produktet man ønsker "analysert", og så får man en oversikt over hva de enkelte ingrediensene er, egenskaper og funksjon etc. Både fuktighetskremen er oljebasert, mens BB-kremen er silikonbasert. Hvis du ikke får produktene til å fungere sammen, så mistenker jeg at det kan være årsaken. Dagkremen består for en stor del av sheasmør, som er en fantastisk ingrediens for tørr hud, men som ikke er det beste underlaget for silikonbasert hudsminke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 12. desember 2022 #20 Del Skrevet 12. desember 2022 Roci skrev (2 timer siden): Sminke er ikke det området jeg har mest kunnskap om, men det handler om å forstå ingredienslisten og hva de ulike ingrediensene er. Et godt hjelpemiddel er INCIDecoder, her kan man kopiere og lime inn ingredienslisten til produktet man ønsker "analysert", og så får man en oversikt over hva de enkelte ingrediensene er, egenskaper og funksjon etc. Både fuktighetskremen er oljebasert, mens BB-kremen er silikonbasert. Hvis du ikke får produktene til å fungere sammen, så mistenker jeg at det kan være årsaken. Dagkremen består for en stor del av sheasmør, som er en fantastisk ingrediens for tørr hud, men som ikke er det beste underlaget for silikonbasert hudsminke. Takk for svar❤️ De to produktene fungerer KJEMPEBRA sammen🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå