Gå til innhold

Er behovet for å være spydig så stort at man ikke en gang leser selve innlegget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor får man noen ganger frekke svar som a) er basert på spekulasjoner som umulig kan trekkes ut fra de få opplysningene man gir eller b) går ut fra det motsatte av det man skriver i innlegget? Er behovet for å kunne kjefte og hakke på noen så stort at man ikke gidder å lese selve innlegget eller trådstarten?

Anonymkode: a4c2d...f63

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ofte er det det. Særlig hvis trådstarter er a) uføretrygdet og b) har barn.

- det skulle du tenkt på før du presset ut de ungene

- hvorfor fikk du unger med en så udugelig mann?

- du må finne deg en jobb

osv osv

Og så har trådstarter kanskje spurt i innlegget sitt om oppskriften på en kake til de glutenallergiske barna sine, men at det må være noenlunde rimelig kake fordi hun er ufør og ikke har så mye penger...

Det er typisk her på KG. Litt satt på spissen her, men det er sånn. Jeg skjønner meg ikke på folk altså.

Anonymkode: dcc53...ef8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg spurte på Kropp og helse om andre hadde noen råd om hvordan de håndterte et symptom, og fikk til svar at jeg sikkert hadde snyltet meg til trygd :klo: Skrev ikke et ord om jeg er trygdet eller ikke, alle med slike lidelser er ikke nødvendigvis det! 

Skrev også på samliv noe a la "Ønsker ikke å gjøre xx, føler det blir en overreaksjon," og fikk kjeft basert på at jeg skulle ha gjort xx.  

Skrevet

Jeg leser alltid hele innlegget i kontekst med overskriften men finner alltid noe å være spydig om like vel. 

Anonymkode: ec7aa...296

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Adobyen
Skrevet

Begrens bruken av «anonym bruker» så kan det hende at det blir mindre spydighet.

Skrevet

Pleier ikke å opprette tråder her, men har lagt merke til at det er en «folkesport» her inne å ta ts. 
Tror noen går inn på tråder bare for å være spydige ja. 
Er sikkert noe de sliter med i eget liv, så finner de tråder som trigger og får ut litt gørr (min hypotese)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er nok litt spydig innimellom, men ikke mer enn jeg er i virkeligheten. Jeg er nok spydig, eller ironisk vil jeg heller kalle det. Jeg er ikke spydig i de settingene som nevnt, men når overskrift og hi ikke gir mening, eller på tråder av typen « hva inneholder tomatsuppe».. var litt spydig i sted mot hun som måtte ha elektriker for og skifte håndtak på ytterdøren kanskje 🤔 det er mye rare, frekke svar her, men mye rare innlegg også. Blir oppgitt og svarer spydig. 

Anonymkode: c3003...793

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor får man noen ganger frekke svar som a) er basert på spekulasjoner som umulig kan trekkes ut fra de få opplysningene man gir eller b) går ut fra det motsatte av det man skriver i innlegget? Er behovet for å kunne kjefte og hakke på noen så stort at man ikke gidder å lese selve innlegget eller trådstarten?

I en del tilfeller tror jeg det handler mye om at en er så opptatt av å snakke om seg selv, temaene en selv er interessert i eller krangle med sine egne fiendebilder at motparten og det de faktisk skriver ikke får plass. Det er tidvis fascinerende å se hvor mye engasjement en del klarer å mobilisere mot ting andre ikke egentlig har skrevet.

• Liker 1
Skrevet

Aner ikke. Men noe tragisk er det.

Har sett flere ganger her og også opplevd selv at de første som kommenterer er gjerne en eller annen som bare skal «gjennomskue» ts. Og man skal alltid se på seg selv først. Som om det er en garanti for at da vil man innse at det er en selv som har gjort alt galt 🙃

Skrevet

Det handler så mye om uvitenhet om hvordan verden fungerer. Det er bare å " gjøre sånn" i følge mange. Og det er ofte unge folk som ikke har særlig livserfaring og basere sine råd på. 

Anonymkode: 07b53...318

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...