Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #141 Skrevet 10. desember 2022 Likka skrev (2 minutter siden): Hadde bare denne brukeren hatt litt kontroll på fargene i det minste 😂 H*n påstår jo at vi har grønn sofa med litt glitter i,sist jeg sjekket så var vår grå. Synes det er betenkelig at h*n trakk fram akkurat den fargen som står i utstilling i den butikken 🤷♀️ Vi snakker grønn cord fløyel. dette er veldig pinlig for Møbelringen. Kan alle ansatte være kombinert skuespillere og butikkansatte og kalle kunder som klager på produktene deres for løgnere? Er det en god PR-strategi?
Narad Skrevet 10. desember 2022 #142 Skrevet 10. desember 2022 Likka skrev (7 minutter siden): Ligger et åpent innlegg på Facebook og på insta. Har lagt inn det samme på trustpilot og Google+sendt e-post til hovedkontor,produsent og butikk. De kunne gi oss to nye puter siterer: som goodwill,men med akkurat samme fyll noe vi ikke er interessert i da dette vil skje igjen og vi har «brukt opp» reklamasjonsretten på putene. Vi krever kun den summen som vi betalte,dette taper de ikke noe på økonomisk. De vinner ansikt om de faktisk er samarbeidsvillige. Man bruker ikke opp reklamasjonsretten om man tester ut samme type pute for å se om de holder bedre. Selger har 2 forsøk på å kunne fikse/erstatte varen, før kunden kan kreve heving av kjøpet. Så om de vil gi deg samme type pute igjen, så kan de dette 2 ganger, før du kan da kreve å heve kjøpet. Viser til Lovdata https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34/KAPITTEL_6#§35 § 30.Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. 1
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #143 Skrevet 10. desember 2022 (endret) Helene1982 skrev (1 time siden): Saken er løst Endret 10. desember 2022 av Likka 1
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #144 Skrevet 10. desember 2022 Narad skrev (1 minutt siden): Man bruker ikke opp reklamasjonsretten om man tester ut samme type pute for å se om de holder bedre. Selger har 2 forsøk på å kunne fikse/erstatte varen, før kunden kan kreve heving av kjøpet. Så om de vil gi deg samme type pute igjen, så kan de dette 2 ganger, før du kan da kreve å heve kjøpet. Viser til Lovdata https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34/KAPITTEL_6#§35 § 30.Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. Med det styret som har vært etter første gang,så tror jeg neppe de vil gjøre det en gang til 🙈 Snakket med en annen kunde i samme butikk,de reklamerte en gang,fikk nye puter etter mye krangling og det samme skjedde på nytt med putene. De dro nedover igjen,men fikk da beskjed om at retten var brukt og at de ikke kunne reklamere igjen. Hadde produsenten hatt annen type innlegg,så hadde vi selvfølgelig godtatt å prøve det først.men det har de ikke.
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #145 Skrevet 10. desember 2022 Likka skrev (18 timer siden): Noen som har tatt kampen med Møbelringen ang reklamasjon på sofa? Har en 3,5 mnd gammel sofa fra Møbelringen som nå er totalt ubrukelig da fyllet i putene har klappet sammen. De fraskriver seg alt ansvar og sier vi har brukt sofa feil og ikke rister putene rett/nok. De må vi riste minimum 10 ganger pr dag da alt fyll der man sitter blir som tennisballer og forsvinner ut i kantene…. Flere kunder i samme butikk har fått samme beskyldning og flere har meldt de inn til forbrukertilsynet. Noen med erfaring fra reklamasjon med denne kjeden? Nå fikk jeg en gladmelding fra Møbelringen om at sofa blir hentet på mandag og at vi får heve kjøpet 👏👏👏 Bra jobbet av Møbelringen 9
Narad Skrevet 10. desember 2022 #146 Skrevet 10. desember 2022 Likka skrev (8 minutter siden): Med det styret som har vært etter første gang,så tror jeg neppe de vil gjøre det en gang til 🙈 Snakket med en annen kunde i samme butikk,de reklamerte en gang,fikk nye puter etter mye krangling og det samme skjedde på nytt med putene. De dro nedover igjen,men fikk da beskjed om at retten var brukt og at de ikke kunne reklamere igjen. Hadde produsenten hatt annen type innlegg,så hadde vi selvfølgelig godtatt å prøve det først.men det har de ikke. Jeg skjønner godt at du ikke vil ha samme typen puter og dette er jo noe som butikken burde ansett som en reklamasjon og tatt med sin leverandør, for de har jo rett til å få dekket dette av sin leverandør igjen. De bryter loven når de nekter å utbedre varen og sier man har brukt opp reklamasjonsretten når man har fått hjelp en gang. Har selv jobbet i butikk og der hadde vi liggende forbrukerkjøpsloven på bakrommet, slik at alle hadde tilgang til den om man var i stuss. Hadde de tatt dere på alvor første gangen, hadde de kunnet reklamert til sin leverandør og fått dekket den varen og dere ville mest sannsynlig funnet en ny vare i den butikken, ergo hadde de heller ikke tapt salget. Har hele Møbelringen denne holdningen eller er det spesifikt denne butikken? Vil det hjelpe å kontakte hovedkontoret? Jeg kjenner til saker der misfornøyde kunder har kontaktet Direktør direkte og de har ordnet det opp og fikset det for kunder, kan det være noe? Sende mail den veien med dine tidligere mail som vedlegg?
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #147 Skrevet 10. desember 2022 Narad skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner godt at du ikke vil ha samme typen puter og dette er jo noe som butikken burde ansett som en reklamasjon og tatt med sin leverandør, for de har jo rett til å få dekket dette av sin leverandør igjen. De bryter loven når de nekter å utbedre varen og sier man har brukt opp reklamasjonsretten når man har fått hjelp en gang. Har selv jobbet i butikk og der hadde vi liggende forbrukerkjøpsloven på bakrommet, slik at alle hadde tilgang til den om man var i stuss. Hadde de tatt dere på alvor første gangen, hadde de kunnet reklamert til sin leverandør og fått dekket den varen og dere ville mest sannsynlig funnet en ny vare i den butikken, ergo hadde de heller ikke tapt salget. Har hele Møbelringen denne holdningen eller er det spesifikt denne butikken? Vil det hjelpe å kontakte hovedkontoret? Jeg kjenner til saker der misfornøyde kunder har kontaktet Direktør direkte og de har ordnet det opp og fikset det for kunder, kan det være noe? Sende mail den veien med dine tidligere mail som vedlegg? Fikk e-post nå og vi får heve kjøpet.Sofa blir hentet på mandag 👏👏 1
Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #148 Skrevet 10. desember 2022 reklamasjonsretten er 5 år. er møbelringen tjent med å ha en sur kunde gående rundt i 5 år? Hva med å bare løse problemet? Jeg jobber med å finne identiteten til personen som satt masse i utstillingssofaen, visste farge og type stoff og kalte alle som kritiserte møbelringen for et hylekor. Da hen tilfeldigvis snublet innom tråden rette etter st det ble lagt ut innlegg om denne saken på SoMe og what? hun/han hadde prikk li sofa som hun/han var superfornøyd med. Hadde faktisk aldri hatt en bedre sofa. Jeg vil selvsagt gjerne sette meg i utstillingssofaen på lade og høre mye mer om dette. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #149 Skrevet 10. desember 2022 Likka skrev (10 minutter siden): Nå fikk jeg en gladmelding fra Møbelringen om at sofa blir hentet på mandag og at vi får heve kjøpet 👏👏👏 Bra jobbet av Møbelringen Så utrolig bra!😁 Anonymkode: d5455...330 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #150 Skrevet 10. desember 2022 Likka skrev (17 timer siden): De blånekter jo selvfølgelig at det er noe galt med sofaen,totalt mangel på kundeservice. Må faktisk sitte på en wellpur pute fra Jysk som ligger oppå puten i sofaen kun for å få litt støtte til bekken og rygg da jeg har revmatisme…. Tror du har misforstått hva kundeservice er. Det er ikke "kunden har alltid rett" prinsipp i den virkelige verden. Når det er sagt, om de nekter for det så må du jo bare gå videre med saken. Er ikke vanskeligere enn det, er ikke noe uvanlig. I saken må du da sannsynliggjøre at det ikke er deres feil at sofaen er slik. Antar du har det meste av dialogen du har nevnt her skriftlig, i så fall har du en grei sak. Hvis ikke så blir det litt mer bingo. Kommer an på om de andre kundene du snakker om samler seg og sender én sak eller ei. Men igjen, de mottar reklamasjonen din men har avvist reklamasjonsrett. Det er ikke nødvendigvis dårlig kundeservice av den grunn. Anonymkode: 155f7...f90
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #151 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror du har misforstått hva kundeservice er. Det er ikke "kunden har alltid rett" prinsipp i den virkelige verden. Når det er sagt, om de nekter for det så må du jo bare gå videre med saken. Er ikke vanskeligere enn det, er ikke noe uvanlig. I saken må du da sannsynliggjøre at det ikke er deres feil at sofaen er slik. Antar du har det meste av dialogen du har nevnt her skriftlig, i så fall har du en grei sak. Hvis ikke så blir det litt mer bingo. Kommer an på om de andre kundene du snakker om samler seg og sender én sak eller ei. Men igjen, de mottar reklamasjonen din men har avvist reklamasjonsrett. Det er ikke nødvendigvis dårlig kundeservice av den grunn. Anonymkode: 155f7...f90 Har du egentlig lest hvordan de behandlet ts eller? Men uansett, saken er løst og hun får hevet kjøpet! Anonymkode: d5455...330 3
Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #152 Skrevet 10. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tror du har misforstått hva kundeservice er. Det er ikke "kunden har alltid rett" prinsipp i den virkelige verden. Når det er sagt, om de nekter for det så må du jo bare gå videre med saken. Er ikke vanskeligere enn det, er ikke noe uvanlig. I saken må du da sannsynliggjøre at det ikke er deres feil at sofaen er slik. Antar du har det meste av dialogen du har nevnt her skriftlig, i så fall har du en grei sak. Hvis ikke så blir det litt mer bingo. Kommer an på om de andre kundene du snakker om samler seg og sender én sak eller ei. Men igjen, de mottar reklamasjonen din men har avvist reklamasjonsrett. Det er ikke nødvendigvis dårlig kundeservice av den grunn. Anonymkode: 155f7...f90 Den virkelige verden forholder seg til kjøpsloven. Kunden har selvsagt ikke alltid rett, men som kundebakandler er det jobben din å skape en dialog med kunden slik at man sammen kan komme til en løsning. Sa jeg hylekor? Det kommer ikke an på noen andre kunder. Denne kunden forholder seg kun til sin egen sak og kjøpsloven som spesifikt sier at man kan forvente ev en sofa at fyllet holder. Jeg trodde Møbelringen hadde kvalitetsprodukter og var opptatt av bærekrft. Det å møte kunder som ikke er fornøyd med produktet de har kjøpt på en løsningsorientert måte, er et minimun av hva man kan forvente av ev merkevare som Møbelringen. Endret 10. desember 2022 av Helene1982 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #153 Skrevet 10. desember 2022 Likka skrev (34 minutter siden): Nå fikk jeg en gladmelding fra Møbelringen om at sofa blir hentet på mandag og at vi får heve kjøpet 👏👏👏 Bra jobbet av Møbelringen Så bra!! Var veil ikke så kjekt for dem når den rævva behandlingen faktisk b le kjent for all verden. Som andre har sagt i denne tråden så har Ikea god kundeservice så handle gjerne ny sofa der. personlig har jeg også god erfaring med Bohus. Anonymkode: 283a8...65a 1
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #154 Skrevet 10. desember 2022 Peterpan91 skrev (18 timer siden): Det er jo galskap. En sofa til den prisen burde jo holde i flere år. Er bare å gå videre med saken, ja. Saken er løst
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #155 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Løst sak og butikk ordnet opp
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #156 Skrevet 10. desember 2022 Maskinfører skrev (19 timer siden): Saken er løst 😊
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #157 Skrevet 10. desember 2022 Maskinfører skrev (19 timer siden):
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #158 Skrevet 10. desember 2022 Peterpan91 skrev (18 timer siden):
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #159 Skrevet 10. desember 2022 Peterpan91 skrev (18 timer siden): Butikken ordnet opp
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #160 Skrevet 10. desember 2022 Peterpan91 skrev (18 timer siden): Løst sak og butikk ordnet opp
Fremhevede innlegg