Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #121 Skrevet 10. desember 2022 Helene1982 skrev (1 time siden): Si fra om jeg skal ringe for deg på mandag. Jeg gir de en sjanse nå først. Har kommet med to forskjellige løsninger vi kan godta som grei avtale,Møbelringen taper ingenting på noen av løsningene,men tjener på de.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #122 Skrevet 10. desember 2022 Likka skrev (14 timer siden): Absolutt ikke normalt. Vi kjøpte ny sofa i fjor til omtrent samme pris (ca 25), og den er like fin enda. Blitt pittelitt nedsunket akkurat der vi sitter, men det forsvinner så fort vi fluffer puta. Ikke gi deg på det her! Den ser jo gammel ut, skulle man bedømt ut i fra bildene! Anonymkode: 414e0...cac 1
Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #123 Skrevet 10. desember 2022 Likka skrev (3 minutter siden): Jeg gir de en sjanse nå først. Har kommet med to forskjellige løsninger vi kan godta som grei avtale,Møbelringen taper ingenting på noen av løsningene,men tjener på de. Det høres ut som en god plan. Dette er selvsagt i deres interesse også å rydde opp. Ring med en positiv innstilning. Du trenger ikke fortelle dem noe om helsen din eller hvordan du har brukt sofaen. Om de lurer kan du spørre dem om de har en instruksjonsvideo på hvordan man sitter i en sofa, og at dette ikke fulgte med din vare
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #124 Skrevet 10. desember 2022 Likka skrev (16 timer siden): Noen som har tatt kampen med Møbelringen ang reklamasjon på sofa? Har en 3,5 mnd gammel sofa fra Møbelringen som nå er totalt ubrukelig da fyllet i putene har klappet sammen. De fraskriver seg alt ansvar og sier vi har brukt sofa feil og ikke rister putene rett/nok. De må vi riste minimum 10 ganger pr dag da alt fyll der man sitter blir som tennisballer og forsvinner ut i kantene…. Flere kunder i samme butikk har fått samme beskyldning og flere har meldt de inn til forbrukertilsynet. Noen med erfaring fra reklamasjon med denne kjeden? Mener de seriøst at man skal riste på putene 10 ganger for dagen? Da kjøper man seg mer enn en sofa, man kjøper en jobb. Jeg hadde en sofa fra Bolia og synes det var mye styr med at trekkene ikke kunne vaskes i vaskemaskin. Måtte leie en møbelrensemaskin, men det var jo stress. Så jeg kjøpte min nåværende sofa på Ikea og er kjempefornøyd. Putene holder seg ganske bra og alle trekkene på hele sofaen er avtagbare og kan vaskes på 40 grader. Anonymkode: f7d22...0e8 1
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #125 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Absolutt ikke normalt. Vi kjøpte ny sofa i fjor til omtrent samme pris (ca 25), og den er like fin enda. Blitt pittelitt nedsunket akkurat der vi sitter, men det forsvinner så fort vi fluffer puta. Ikke gi deg på det her! Den ser jo gammel ut, skulle man bedømt ut i fra bildene! Anonymkode: 414e0...cac Hadde jo denne fått tilbake fluffen når vi hadde rista litt innimellom,så hadde det jo vært helt toppers 😊 Men når den må RISTES (da mener jeg typ riste) så mange ganger pr dag,da er det ikke normalt.. At en bruker beskylder meg for å manipulere bildene,da blir jeg litt satt ut…. 🙈 2
Sirah Skrevet 10. desember 2022 #126 Skrevet 10. desember 2022 Jeg har en sofa til omtrent samme pris fra Bohus og den er sikkert 10 år gammel nå. Den ene puta bærer litt preg av å ha blitt sittet mye i, men det er det eneste. Tror jeg omtrent aldri har fluffet opp putene, utenom de gangene jeg har vasket trekkene! Min sofa er i mer eller mindre "perfekt stand" etter et tiår med mye bruk! IKKE gi deg TS! 1
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #127 Skrevet 10. desember 2022 Helene1982 skrev (3 minutter siden): Det høres ut som en god plan. Dette er selvsagt i deres interesse også å rydde opp. Ring med en positiv innstilning. Du trenger ikke fortelle dem noe om helsen din eller hvordan du har brukt sofaen. Om de lurer kan du spørre dem om de har en instruksjonsvideo på hvordan man sitter i en sofa, og at dette ikke fulgte med din vare Jeg kan dessverre ikke ringe,er sterkt hørselhemmed og høreapparatbruker 😊 Jeg har lært over mange år at jeg må ta alt skriftlig grunnet dette,da mye info blir tapt når det er ukjente stemmer i andre enden 😊 Var en video på nett,der slang hun seg bare nedi 🤣 1 1
Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #128 Skrevet 10. desember 2022 Likka skrev (2 minutter siden): Jeg kan dessverre ikke ringe,er sterkt hørselhemmed og høreapparatbruker 😊 Jeg har lært over mange år at jeg må ta alt skriftlig grunnet dette,da mye info blir tapt når det er ukjente stemmer i andre enden 😊 Var en video på nett,der slang hun seg bare nedi 🤣 ok, da sender du en mail, eller ber meg om å ringe for deg om de ikke svarer, men regner med at de gjør det. 2 2
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #129 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mener de seriøst at man skal riste på putene 10 ganger for dagen? Da kjøper man seg mer enn en sofa, man kjøper en jobb. Jeg hadde en sofa fra Bolia og synes det var mye styr med at trekkene ikke kunne vaskes i vaskemaskin. Måtte leie en møbelrensemaskin, men det var jo stress. Så jeg kjøpte min nåværende sofa på Ikea og er kjempefornøyd. Putene holder seg ganske bra og alle trekkene på hele sofaen er avtagbare og kan vaskes på 40 grader. Anonymkode: f7d22...0e8 Når jeg sendte e-post første gang i oktober (6 uker etter sofa kom i hus) så ristet vi 3-5 ganger pr dag og fikk da e-post tilbake om at det var normalt med denne sofaen….. Allerede da hadde fyllet klumpet seg en del,men ble verre og verre noe som gjorde at jeg sendte ny e-post og dro nedover med putene. Dette var på onsdag og forklarte at vi rister 10 ganger daglig som minimum og de sier fortsatt at det er normalt…..
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #130 Skrevet 10. desember 2022 Må si at jeg aldri hadde sett for meg et så stort omfang i denne saken 😱 Jeg har kommet med 2 løsninger til Møbelringen som vi synes er gode,en er at vi hever kjøpet med samme sum som vi kjøpte den for (er ikke ut for å tjene noe,vi vil bare ha mulighet til å få kjøpt en ny sofa før jul)Denne løsningen tjener kjeden på,da uten noen særlig økonomisk tap. 1
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #131 Skrevet 10. desember 2022 Pilleville skrev (2 timer siden): Skal nå kjøpe inn alt til en leilighet på 150 kvadrat så da blir det bonus. Kan angre da. Grattis med nytt hjem og nye møbler når det handles 🥰 1
Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #132 Skrevet 10. desember 2022 (endret) Det er selvsagt ingen som ønsker masse drama på kjøpet når de kjøper sofa. En reklamasjon på en vare skjer hver eneste dag, og bør være null problem. Så kommer vi til din sak: Det er ingen bilder i tråden … hmmmm. Er det sånn at ansatte hos møbelringen ofte gir seg ut for å være kunder, når de får en klage på en vare? for å sette varen i et bedre lys og kalle de som er kritiske til deres kundebehandling for et hylekor? Jeg ønsker ikke at hun som er SoMeansvarlig på Lade skal få sparken, men jeg forventer at Møbelringen går gjennom rutinene sine når det gjelder kundebehandling. Endret 10. desember 2022 av Helene1982 3
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #133 Skrevet 10. desember 2022 Helene1982 skrev (6 minutter siden): Det er selvsagt ingen som ønsker masse drama på kjøpet når de kjøper sofa. En reklamasjon på en vare skjer hver eneste dag, og bør være null problem. Så kommer vi til din sak: Det er ingen bilder i tråden … hmmmm. Er det sånn at ansatte hos møbelringen ofte gir seg ut for å være kunder, når de får en klage på en vare? for å sette varen i et bedre lys og kalle de som er kritiske til deres kundebehandling for et hylekor? Jeg ønsker ikke at hun sim er SoMeansvarlig på Lade skal få sparken, men jeg forventer at Møbelringen går gjennom rutinene sine når det gjelder kundebehandling. Det ligger noen bilder i tråden som jeg la ut i går. Denne personen mener vel at jeg har manipulert bildene på et eller annet viset. Reagerte jo da hun påstår at vår sofa er grønn med noe glitter i,det stemmer helt overens med den som står i butikken på utstilling. Vår er så absolutt ikke grønn,men grå 😊 Eneste forskjellen på bildene jeg tar er lyset,vi har solen rett inn på stuen,så dessverre så ble den lysere enn faktisk farge….. Tok litt bilder nå,måtte gjøre om lyssetting så får vel høre at de er manipulert 🤷♀️ Ser jo at trekket begynner å bli slitt også,en grei fargeforskjell .Virker som trekket er to nr for stort.
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #134 Skrevet 10. desember 2022 Likka skrev (Akkurat nå): Det ligger noen bilder i tråden som jeg la ut i går. Denne personen mener vel at jeg har manipulert bildene på et eller annet viset. Reagerte jo da hun påstår at vår sofa er grønn med noe glitter i,det stemmer helt overens med den som står i butikken på utstilling. Vår er så absolutt ikke grønn,men grå 😊 Eneste forskjellen på bildene jeg tar er lyset,vi har solen rett inn på stuen,så dessverre så ble den lysere enn faktisk farge….. Tok litt bilder nå,måtte gjøre om lyssetting så får vel høre at de er manipulert 🤷♀️ Ser jo at trekket begynner å bli slitt også,en grei fargeforskjell .Virker som trekket er to nr for stort.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #137 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): At TS ikke får gjennomslag for klagen sin er ikke det samme som at butikken ikke bryr seg om kundeservice? 🤷🏼♀️ det kan rett og slett bety at TS lager storm i vannglass og er misfornøyd med noe som er urimelig mtp varen hun selv har valgt å kjøpe. Både ved å se på utstillingen og ved å sette seg inn i materialet hun har valgt å kjøpe. Om 3 stk gir henne samme beskjed, at det ikke er reklamasjonsgrunn, så betyr det muuuuuligens at det ikke er det....? Så da er deres antakelse at det er noe feil med butikken altså, og ikke at alt TS er misfornøyd med tross alt er urimelig eller noe hun helt åpenbart både så og visste før hun kjøpte sofaen 🤷🏼♀️ Nei som sagt, gjør hva dere vil med perspektivet og erfaringen 😊 Anonymkode: c6cbf...c67 Hei hei ansatt hos Møbelringen Lade! Kundeservice er ikke å anklage kunder for at de bruker produktet feil når det åpenbart er feil på det etter bare noen måneder. Kundeservice er heller ikke å ha tre ansatte stående og kjefte på en kunde. Kundeservice er ikke å benekte at det finnes et lovverk å forholde seg til. For øvrig fasinerende at du har så god kjennskap til butikkutstillingen i denne ene butikken om du tilfeldigvis bare har kjøpt en sofa derfra. Jeg kjøpte ny sofa rett før sommeren (heldigvis ikke fra Møbelringen), og var i butikken to ganger for å se på den, men ikke så mange ganger at jeg kan si om den hadde endret utseende i utstillingen fra en uke til neste. For øvrig kjøpte jeg for mange år siden en sofa hos en stor møbelkjede der putene sèg sammen i ryggen etter kun et par mnd. Jeg reklamerte og fikk en representant fra varehuset hjem på befaring. Han mente det var kanskje var litt mye sig i en av tre puter, men sånn var det å kjøpe sofa og ikke noe de ville kompensere. Jeg er derimot svært god på forbrukerrettigheter og lovverk, og etter å ha snakket med produsent av sofaen i utlandet og sentral ledelse ved varehuset ble det klart at de måtte ta sofaen i retur. Av ulike grunner kunne de ikke tilby hverken reperasjon eller nytt produkt, og jeg hadde da krav på å få pengene tilbake. Jeg fant en annen sofa i varehuset som jeg likte til lavere pris, og ble enig om at jeg skulle kjøpe denne og få mellomlegget utbetalt (ca 7000 kr). Imidlertid kom aldri pengene på konto som avtalt. Varehuset mente da at de ikke trengte å utbetale dem, fordi de tross alt hadde skaffet meg en sofa. Jeg ga da klar beskjed om at dersom pengene ikke kom på konto innen tre dager ble de anmeldt for tyveri, da lo selger meg hånlig opp i ansiktet. På det tidspunktet jobbet en i min omgangskrets som journalist i TV2 og var tilknyttet TV2-hjelper deg. Jeg fikk samtykke til å bruke vedkommendes navn, og ringte markedsansvarlig for kjeden i Norge, fortalte saken i korte trekk og lurte på om jeg og "navn på journalist" kunne komme for en samtale om det som hadde skjedd. Det gikk under ett kvarter så var pengene overført kontoen min. Kan legge til at dette varehuset senere gikk konkurs, de ble så kjent for sårlig kundebehandling at de rett og slett slet med omsetningen. Så TS, er må du bare stå på krava! Få hjelp av forbrukerinstanser, få hjelp av folk på kg og omgangskretsen til å spamme med fb/insta/trustpilot med omtaler, spør gjerne i lokale fb grupper om andre har tilsvarende erfaring med Møbelringen Lade eller sofaen, bruk lokale medier til å omtale saken. Jeg har også en gang lagt i forbrukertvist med Power. De lovet og løy i mange måneder, det løste seg først da jeg produserte et meget krasst innlegg på FB som alle kunne se. Anonymkode: 283a8...65a 5 1
Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #138 Skrevet 10. desember 2022 (endret) Likka skrev (1 time siden): Det er helt uaktuelt at en person fra Lade som tilfeldigvis eier prikk lik sofa logget seg inn rett etter at brukere her stilte spørsmål om deres kundeservice, og en uten mediatrening utga seg for å være en sofaperson, som eier samme sofa. jaaaa vel! Endret 10. desember 2022 av Helene1982 4
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #139 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hei hei ansatt hos Møbelringen Lade! Kundeservice er ikke å anklage kunder for at de bruker produktet feil når det åpenbart er feil på det etter bare noen måneder. Kundeservice er heller ikke å ha tre ansatte stående og kjefte på en kunde. Kundeservice er ikke å benekte at det finnes et lovverk å forholde seg til. For øvrig fasinerende at du har så god kjennskap til butikkutstillingen i denne ene butikken om du tilfeldigvis bare har kjøpt en sofa derfra. Jeg kjøpte ny sofa rett før sommeren (heldigvis ikke fra Møbelringen), og var i butikken to ganger for å se på den, men ikke så mange ganger at jeg kan si om den hadde endret utseende i utstillingen fra en uke til neste. For øvrig kjøpte jeg for mange år siden en sofa hos en stor møbelkjede der putene sèg sammen i ryggen etter kun et par mnd. Jeg reklamerte og fikk en representant fra varehuset hjem på befaring. Han mente det var kanskje var litt mye sig i en av tre puter, men sånn var det å kjøpe sofa og ikke noe de ville kompensere. Jeg er derimot svært god på forbrukerrettigheter og lovverk, og etter å ha snakket med produsent av sofaen i utlandet og sentral ledelse ved varehuset ble det klart at de måtte ta sofaen i retur. Av ulike grunner kunne de ikke tilby hverken reperasjon eller nytt produkt, og jeg hadde da krav på å få pengene tilbake. Jeg fant en annen sofa i varehuset som jeg likte til lavere pris, og ble enig om at jeg skulle kjøpe denne og få mellomlegget utbetalt (ca 7000 kr). Imidlertid kom aldri pengene på konto som avtalt. Varehuset mente da at de ikke trengte å utbetale dem, fordi de tross alt hadde skaffet meg en sofa. Jeg ga da klar beskjed om at dersom pengene ikke kom på konto innen tre dager ble de anmeldt for tyveri, da lo selger meg hånlig opp i ansiktet. På det tidspunktet jobbet en i min omgangskrets som journalist i TV2 og var tilknyttet TV2-hjelper deg. Jeg fikk samtykke til å bruke vedkommendes navn, og ringte markedsansvarlig for kjeden i Norge, fortalte saken i korte trekk og lurte på om jeg og "navn på journalist" kunne komme for en samtale om det som hadde skjedd. Det gikk under ett kvarter så var pengene overført kontoen min. Kan legge til at dette varehuset senere gikk konkurs, de ble så kjent for sårlig kundebehandling at de rett og slett slet med omsetningen. Så TS, er må du bare stå på krava! Få hjelp av forbrukerinstanser, få hjelp av folk på kg og omgangskretsen til å spamme med fb/insta/trustpilot med omtaler, spør gjerne i lokale fb grupper om andre har tilsvarende erfaring med Møbelringen Lade eller sofaen, bruk lokale medier til å omtale saken. Jeg har også en gang lagt i forbrukertvist med Power. De lovet og løy i mange måneder, det løste seg først da jeg produserte et meget krasst innlegg på FB som alle kunne se. Anonymkode: 283a8...65a Ligger et åpent innlegg på Facebook og på insta. Har lagt inn det samme på trustpilot og Google+sendt e-post til hovedkontor,produsent og butikk. De kunne gi oss to nye puter siterer: som goodwill,men med akkurat samme fyll noe vi ikke er interessert i da dette vil skje igjen og vi har «brukt opp» reklamasjonsretten på putene. Vi krever kun den summen som vi betalte,dette taper de ikke noe på økonomisk. De vinner ansikt om de faktisk er samarbeidsvillige. 1
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #140 Skrevet 10. desember 2022 Helene1982 skrev (21 minutter siden): Det er helt uaktuelt at en person fra Lade som tilfeldigvis eier prikk lik sofa logget seg inn rett etter at brukere her stilte spørsmål deres kundeservice, og en uten mediatrening utga seg for å være en sofaperson, som eier samme sofa. jaaaa vel! Hadde bare denne brukeren hatt litt kontroll på fargene i det minste 😂 H*n påstår jo at vi har grønn sofa med litt glitter i,sist jeg sjekket så var vår grå. Synes det er betenkelig at h*n trakk fram akkurat den fargen som står i utstilling i den butikken 🤷♀️ 2
Fremhevede innlegg