Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #101 Skrevet 10. desember 2022 Helene1982 skrev (4 minutter siden): Jeg forholder meg til kjøpsloven og regner med at Møbelringen Lade gjør det samme når TS ringer på mandag. Butikken kan fortsatt rette opp i denne situasjonen. Jeg tipper at de er lite tjent med å si til en kronisk syk person at grunnen til at hennes sofa er padde flat er at hun ikke puffer putene sine hver dag. Hvordan vet du hva slags informasjon TS fikk før hun kjøpte sofaen? Sier selgerene på Møbelringen lade: Vær klar over at du må puffe disse putene hver eneste dag? Jeg tipper nei. Nei,det fikk vi ikke info om. Puffes opp innimellom fikk vi beskjed om,aldri snakk om hver dag.Det ble iallfall aldri nevnt at putene baller seg til klumper. Hadde sofaputene vært slik som da sofa kom,så hadde vi aldri hatt denne tråden her 👍
Narad Skrevet 10. desember 2022 #102 Skrevet 10. desember 2022 Finnes der virkelig sofaer som må puffes hver dag ellers blir de stygge og/eller ubrukelig? Jeg har aldri tenkt tanken at man må evt puffe en sofa hver dag, eller en dag i uken... 6 1
Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #103 Skrevet 10. desember 2022 (endret) Likka skrev (8 minutter siden): Nei,det fikk vi ikke info om. Puffes opp innimellom fikk vi beskjed om,aldri snakk om hver dag.Det ble iallfall aldri nevnt at putene baller seg til klumper. Hadde sofaputene vært slik som da sofa kom,så hadde vi aldri hatt denne tråden her 👍 Anonym c67 jobber åpenbart på Møbelringen Lade. Suste inn på tråden "tilfeldigvis" og hadde samme sofa samt brukt masse tid i utstillingssofaen i butikken? etter at flere av oss stilte spørsmål i sosiale medier? Hmmmmm …. Hun/han vil bare at vi skal la saken ligge, som selvsagt ikke kommer til å skje. men vi kan la den ligge til mandag. I mellomtiden kan ansatt 1,2 og 3 på lade gå på kundebahandlingskurs. Endret 10. desember 2022 av Helene1982 9 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #104 Skrevet 10. desember 2022 Narad skrev (1 minutt siden): Finnes der virkelig sofaer som må puffes hver dag ellers blir de stygge og/eller ubrukelig? Jeg har aldri tenkt tanken at man må evt puffe en sofa hver dag, eller en dag i uken... Har aldri puffa dyna mi engang jeg. Og denne deltakeren som forsvarer her i tråden høres ut som hun/han jobber på denne møbelbutikken sånn hun forsvarer, hvem ellers husker så godt en utstillingsofa i en butikk. Muligens en med autisme som har sofaer som "spesialitet". Anonymkode: 8a68b...56c 5 1
Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #105 Skrevet 10. desember 2022 Narad skrev (3 minutter siden): Finnes der virkelig sofaer som må puffes hver dag ellers blir de stygge og/eller ubrukelig? Jeg har aldri tenkt tanken at man må evt puffe en sofa hver dag, eller en dag i uken... Spør Møbelringen, Lade …
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #106 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): At TS ikke får gjennomslag for klagen sin er ikke det samme som at butikken ikke bryr seg om kundeservice? 🤷🏼♀️ det kan rett og slett bety at TS lager storm i vannglass og er misfornøyd med noe som er urimelig mtp varen hun selv har valgt å kjøpe. Både ved å se på utstillingen og ved å sette seg inn i materialet hun har valgt å kjøpe. Om 3 stk gir henne samme beskjed, at det ikke er reklamasjonsgrunn, så betyr det muuuuuligens at det ikke er det....? Så da er deres antakelse at det er noe feil med butikken altså, og ikke at alt TS er misfornøyd med tross alt er urimelig eller noe hun helt åpenbart både så og visste før hun kjøpte sofaen 🤷🏼♀️ Nei som sagt, gjør hva dere vil med perspektivet og erfaringen 😊 Anonymkode: c6cbf...c67 Om du leser anmeldelsene på Google etter å ha googlet Møbelringen Lade, så ser du at det er uvanlig mange kunder som de siste årene har hatt lignende opplevelser med kundeservicen deres de siste årene. Anonymkode: dabab...259 3
Pilleville Skrevet 10. desember 2022 #107 Skrevet 10. desember 2022 Likka skrev (11 timer siden): Har hørt om flere som har fått samme svar på Møbelringen 😳 Skal nå kjøpe inn alt til en leilighet på 150 kvadrat så da blir det bonus. Kan angre da. 1
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #108 Skrevet 10. desember 2022 Helene1982 skrev (7 timer siden): Spør Møbelringen, Lade … Ja,i butikken sa de av og til noe som er helt innafor. Når det blir 10 ganger pr dag så er det ikke innafor.
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #109 Skrevet 10. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har aldri puffa dyna mi engang jeg. Og denne deltakeren som forsvarer her i tråden høres ut som hun/han jobber på denne møbelbutikken sånn hun forsvarer, hvem ellers husker så godt en utstillingsofa i en butikk. Muligens en med autisme som har sofaer som "spesialitet". Anonymkode: 8a68b...56c 😂😂 Jeg rister dyna mi innimellom,med det er jo dun og av skikkelig kvalitet. Den er nok sikkert 30 år gammel 🙈Jeg har en liten mistanke om det er noen med nære relasjoner til noen i møbelkjeden ja,for det hun skrev var nesten identisk med det den ene kundebehandleren sa på onsdag når vi var der. Kan jo selvfølgelig ta feil,men å påstå at vi ikke undersøkte sofa godt nok er så langt ifra sannheten. Endret 10. desember 2022 av Likka
Hulderen Skrevet 10. desember 2022 #110 Skrevet 10. desember 2022 Jeg ser på Trustpilot at TS ikke kjøpte sofaen direkte fra Møbelringen, men via en privatperson på Finn. Hun har fått kvittering. Hvordan påvirkes det juridiske? Kan TS få hevet kjøpet fra Møbelringen, når hun faktisk ikke har kjøpt sofaen av dem? Eller må selgeren på Finn inn som mellommann? Selv om ikke TS og mannen har brukt sofaen feil, så kan hun ikke vite hva første kjøper har gjort med sofaen.
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #111 Skrevet 10. desember 2022 Helene1982 skrev (8 timer siden): Jeg forholder meg til kjøpsloven og regner med at Møbelringen Lade gjør det samme når TS ringer på mandag. Butikken kan fortsatt rette opp i denne situasjonen. Jeg tipper at de er lite tjent med å si til en kronisk syk person at grunnen til at hennes sofa er padde flat er at hun ikke puffer putene sine hver dag. Hvordan vet du hva slags informasjon TS fikk før hun kjøpte sofaen? Sier selgerene på Møbelringen lade: Vær klar over at du må puffe disse putene hver eneste dag? Jeg tipper nei. Nei,de gjorde ikke det for å si det sånn.De sa av og til og det er helt greit. Vi visste akkurat hva som er i putene og undersøkte mye før kjøp. Det at putene mister all støtte og at fyllet blir klumpete markedføres neppe i butikk eller hos leverandør.
Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #112 Skrevet 10. desember 2022 Hulderen skrev (3 minutter siden): Jeg ser på Trustpilot at TS ikke kjøpte sofaen direkte fra Møbelringen, men via en privatperson på Finn. Hun har fått kvittering. Hvordan påvirkes det juridiske? Kan TS få hevet kjøpet fra Møbelringen, når hun faktisk ikke har kjøpt sofaen av dem? Eller må selgeren på Finn inn som mellommann? Selv om ikke TS og mannen har brukt sofaen feil, så kan hun ikke vite hva første kjøper har gjort med sofaen. Jeg er veldig interessert i en how to video om hvordan man sitter riktig i en sofa. En sofa har en forventet levetid på 5 år. Det spiller ingen rolle hvor mange som har eid sofaen. 4
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #113 Skrevet 10. desember 2022 (endret) Hulderen skrev (11 minutter siden): Jeg ser på Trustpilot at TS ikke kjøpte sofaen direkte fra Møbelringen, men via en privatperson på Finn. Hun har fått kvittering. Hvordan påvirkes det juridiske? Kan TS få hevet kjøpet fra Møbelringen, når hun faktisk ikke har kjøpt sofaen av dem? Eller må selgeren på Finn inn som mellommann? Selv om ikke TS og mannen har brukt sofaen feil, så kan hun ikke vite hva første kjøper har gjort med sofaen. Det er avgjort at vi har rett til reklamasjon,da sofa var 2 dager og ikke brukt ble lever fra butikk 25/8 og vi hentet på ettermiddag 28/8. Hun hadde ikke brukt den i det hele tatt da hun ikke hadde plass til den 👍 Hun informert om situasjonen,men hun trenger ikke å være en mellommann da dette går på butikk og leverandør da 5 års garanti er gyldig fra leveringsdato. Kjøpslov stilller seg akkurat lik uansett. La oss si du kjøper en bruktbil fra privatperson og den har fortsatt garanti fra leverandør. Der er det leverandør(butikk) som har ansvaret om f.eks motor ryker,ikke den du kjøpte fra.Ved kontakt med forbrukertilsynet så har det ingenting å si om du kjøpte den på Finn,i butikk eller fra nabo’n så lenge garantien er gyldig. Vi kjøpte et møbel for noen år siden på Finn der garantien var gyldig. Møbelet ble ødelagt etter en tid og vi snakket med butikk. Dro nedover samme dag og vi fikk ny del uten noe styr og stress. Dette var på Skeidar Endret 10. desember 2022 av Likka 2
Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #114 Skrevet 10. desember 2022 Likka skrev (5 minutter siden): Nei,de gjorde ikke det for å si det sånn.De sa av og til og det er helt greit. Vi visste akkurat hva som er i putene og undersøkte mye før kjøp. Det at putene mister all støtte og at fyllet blir klumpete markedføres neppe i butikk eller hos leverandør. Si fra om jeg skal ringe for deg på mandag.
Hulderen Skrevet 10. desember 2022 #115 Skrevet 10. desember 2022 Helene1982 skrev (9 minutter siden): Jeg er veldig interessert i en how to video om hvordan man sitter riktig i en sofa. En sofa har en forventet levetid på 5 år. Det spiller ingen rolle hvor mange som har eid sofaen. Jeg tror ikke at de første eierne har sittet «feil». Jeg tenkte mer på om noe kan ha skjedd under transport, når et ekstra ledd har vært involvert. Om det svekker saken på noen måte. Jeg spør fordi jeg ikke vet.
Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #116 Skrevet 10. desember 2022 Hulderen skrev (10 minutter siden): Jeg tror ikke at de første eierne har sittet «feil». Jeg tenkte mer på om noe kan ha skjedd under transport, når et ekstra ledd har vært involvert. Om det svekker saken på noen måte. Jeg spør fordi jeg ikke vet. Jeg ser den. Det er et viktig poeng, men sånn jeg leser kjøpsloven har det ikke noe å si.
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #117 Skrevet 10. desember 2022 Hulderen skrev (8 minutter siden): Jeg tror ikke at de første eierne har sittet «feil». Jeg tenkte mer på om noe kan ha skjedd under transport, når et ekstra ledd har vært involvert. Om det svekker saken på noen måte. Jeg spør fordi jeg ikke vet. Nei,om det hadde skjedd noe under transport så er det iallfall ikke putene det går utover da heller rammeverk vil jeg påstå.Det er faktisk positivt med denne sofaen,rammeverk er av bra kvalitet og vi liker at den er dyp da jeg som kronisk syk ofte må ligge litt i sofa. Det er altså kun oppbygging av selve sitteputen som er av dårlig kvalitet og det å få nye puter er uaktuelt da fyllet er det samme og dette kan skje på nytt etter få uker. Da har vi vel brukt opp reklamasjonsrett og det tar vi ikke sjansen på.
NumberSix Skrevet 10. desember 2022 #118 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Om du leser anmeldelsene på Google etter å ha googlet Møbelringen Lade, så ser du at det er uvanlig mange kunder som de siste årene har hatt lignende opplevelser med kundeservicen deres de siste årene. Anonymkode: dabab...259 Møbelringen Lade er velkjent for ræva kundeservice. Opplevde at selger bare ruslet bedagelig bort fra oss etter at vi hadde stilt et spørsmål om et produkt, vedkommende kom ikke tilbake på 20 minutter, og var heller ikke å finne i butikken etterpå når vi spurte etter henne. 😂 Ble naturligvis ikke kjøp, orker ikke tenke på marerittet som ville fulgt om vi måtte ha reklamert på varen i ettertid. 3
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #119 Skrevet 10. desember 2022 NumberSix skrev (3 minutter siden): Møbelringen Lade er velkjent for ræva kundeservice. Opplevde at selger bare ruslet bedagelig bort fra oss etter at vi hadde stilt et spørsmål om et produkt, vedkommende kom ikke tilbake på 20 minutter, og var heller ikke å finne i butikken etterpå når vi spurte etter henne. 😂 Ble naturligvis ikke kjøp, orker ikke tenke på marerittet som ville fulgt om vi måtte ha reklamert på varen i ettertid. Smart valg 👏👏 Vi har en ganske ny seng derifra,han selgeren (forøvrig en av de tre som var der på onsdag) sa at overmadrassen på den sengen var såååå god og like bra som latex. Prøvde å finne info om overmadrass på nettsiden,men står bare navnet på den og ikke hva som er i den.Sengen kom og vi la oss godt til rette på kvelden. Dagen etter måtte jeg se inni overmadrassen hvordan fyll det var…Jo jøss.VATT og en 3 cm tykk skumgummi greie! Vi kjøpte oss en ny svane overmadrass få dager senere 😂 Forøvrig så er sengen fantastisk pr i dag,vi krysser alt vi har for at ikke det skjer noe med den for der er det 25 års garanti 😂
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #120 Skrevet 10. desember 2022 Vi hadde selvfølgelig kunnet solgt den videre før vi tok opp kampen med Møbelringen,men ikke søren om vi ville gi dette problemet videre. Snakket med en annen kunde som fikk samme svar og behandling grunnet en sofa de hadde,han sa noe jeg har tenkt på og det er at dette må være en perfekt hundeseng 🙈 1
Fremhevede innlegg