Likka Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #81 Skrevet 9. desember 2022 zanna skrev (1 minutt siden): Jeg kjøpte skinnsofa i Moss for noen år siden, et par av setene falt sammen etter kort tid. Fikk byttet en gang, men når det skjedde en gang til skyldte de på brukerfeil. Dessverre var jeg dårlig på den tiden og orket ikke gå gjennom forbrukerrådet, angrer på det ennå. Jeg skal aldri sette mine bein i den kjeden igjen. Jeg håper jeg står den hele veien ut,men med kroniske sykdommer så er det ikke like enkelt. 1
Helene1982 Skrevet 9. desember 2022 #82 Skrevet 9. desember 2022 Likka skrev (7 minutter siden): Jeg håper jeg står den hele veien ut,men med kroniske sykdommer så er det ikke like enkelt. Jeg har vært på Insta, og det er flere av oss. Lade får garantert en telefon fra ledelsen på mandag. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #83 Skrevet 9. desember 2022 Helene1982 skrev (Akkurat nå): Jeg har vært på Insta, og det er flere av oss. Lade får garantert en telefon fra ledelsen på mandag. De har jo ikke postet noe siden slutten av september eller tagget i innlegg siden begynnelsen av november, har de flere kontoer? Anonymkode: d5455...330
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #84 Skrevet 9. desember 2022 Likka skrev (4 timer siden): Boheme XL Denne har vi hatt i 1,5 år nå og har ikke problemer med den 🤷🏼♀️ Anonymkode: c6cbf...c67
Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #85 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De har jo ikke postet noe siden slutten av september eller tagget i innlegg siden begynnelsen av november, har de flere kontoer? Anonymkode: d5455...330 Lade er ikke veldig aktiv men kontoen til møbelringen poster mer jevnlig. Facebook er også en mulighet … den er jo åpen for kommentarer. Men mulig vi skal vente til mandag … gi dem en sjanse, da ingen er på jobb nå uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #86 Skrevet 10. desember 2022 Helene1982 skrev (7 minutter siden): Lade er ikke veldig aktiv men kontoen til møbelringen poster mer jevnlig. Facebook er også en mulighet … den er jo åpen for kommentarer. Men mulig vi skal vente til mandag … gi dem en sjanse, da ingen er på jobb nå uansett. Oki😊 Jeg ble bare så nysgjerrig etter å ha lest tråden🙊 fant det på facebok da. Anonymkode: d5455...330 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #87 Skrevet 10. desember 2022 Har lest igjennom tråden nå, og for meg så er dette storm i vannglass. For det første, sofaen skal IKKE ut som den har faste og fluffy puter og dette framkommer heller ikke når den står utstilt i butikken. Kjøpte min i samme butikk, og den har og skal ha løse "lefseputer" i sete og rygg. Det er ikke sånn at TS har kjøpt en sofa med faste puter som har kollapset her. Og stoffet er ikke slitt, det er grønn cordfløyel med noe skinn i som gjør at TS sine bilder framstår som mye værre enn de er. Jeg kan også fremprovosere dette på bilder av mitt stoff om jeg ønsker. Putene må bankes fordi de er og skal være løse. Jeg sier ikke at det ikke er noe galt med akkurat din sofa TS eller om putene dine burde kunne reklameres på eller ikke, det kan godt hende du er uheldig med din. Men totalframstillingen og bildene du legger ut er i overkant dramatiske og uten hold og at sofaen framstilles annerledes i butikken er rett og slett løgn. Vi har vært veldig klare over hva slags sofa vi har kjøpt og med din framstilling så hadde jeg ikke engang skjønt at det var samme sofa fordi du har dratt på så mye i framstillingene dine. Putene er som tykke dyner og former seg litt etter kroppen når man sitter i dem, der gjør vår og den i butikken også. Anonymkode: c6cbf...c67
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #88 Skrevet 10. desember 2022 Synes dette så ut som en superslaskete sofa i utgangspunktet som jeg aldri hadde kjøpt selv. Jeg er veldig opptatt av at putene skal være laget av fast fyll. Vi har hatt en sofa med veldig dårlig kvalitet selv der særlig ryggputene klumpet seg som billige hodeputer. Hadde reklamert og forlangt å få en annen type sofa. Anonymkode: 3b14e...d06 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #89 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har lest igjennom tråden nå, og for meg så er dette storm i vannglass. For det første, sofaen skal IKKE ut som den har faste og fluffy puter og dette framkommer heller ikke når den står utstilt i butikken. Kjøpte min i samme butikk, og den har og skal ha løse "lefseputer" i sete og rygg. Det er ikke sånn at TS har kjøpt en sofa med faste puter som har kollapset her. Og stoffet er ikke slitt, det er grønn cordfløyel med noe skinn i som gjør at TS sine bilder framstår som mye værre enn de er. Jeg kan også fremprovosere dette på bilder av mitt stoff om jeg ønsker. Putene må bankes fordi de er og skal være løse. Jeg sier ikke at det ikke er noe galt med akkurat din sofa TS eller om putene dine burde kunne reklameres på eller ikke, det kan godt hende du er uheldig med din. Men totalframstillingen og bildene du legger ut er i overkant dramatiske og uten hold og at sofaen framstilles annerledes i butikken er rett og slett løgn. Vi har vært veldig klare over hva slags sofa vi har kjøpt og med din framstilling så hadde jeg ikke engang skjønt at det var samme sofa fordi du har dratt på så mye i framstillingene dine. Putene er som tykke dyner og former seg litt etter kroppen når man sitter i dem, der gjør vår og den i butikken også. Anonymkode: c6cbf...c67 Du antar at TS har din sofa, med andre ord? 😂 Anonymkode: dabab...259 5
Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #90 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har lest igjennom tråden nå, og for meg så er dette storm i vannglass. For det første, sofaen skal IKKE ut som den har faste og fluffy puter og dette framkommer heller ikke når den står utstilt i butikken. Kjøpte min i samme butikk, og den har og skal ha løse "lefseputer" i sete og rygg. Det er ikke sånn at TS har kjøpt en sofa med faste puter som har kollapset her. Og stoffet er ikke slitt, det er grønn cordfløyel med noe skinn i som gjør at TS sine bilder framstår som mye værre enn de er. Jeg kan også fremprovosere dette på bilder av mitt stoff om jeg ønsker. Putene må bankes fordi de er og skal være løse. Jeg sier ikke at det ikke er noe galt med akkurat din sofa TS eller om putene dine burde kunne reklameres på eller ikke, det kan godt hende du er uheldig med din. Men totalframstillingen og bildene du legger ut er i overkant dramatiske og uten hold og at sofaen framstilles annerledes i butikken er rett og slett løgn. Vi har vært veldig klare over hva slags sofa vi har kjøpt og med din framstilling så hadde jeg ikke engang skjønt at det var samme sofa fordi du har dratt på så mye i framstillingene dine. Putene er som tykke dyner og former seg litt etter kroppen når man sitter i dem, der gjør vår og den i butikken også. Anonymkode: c6cbf...c67 Jeg er glad for å høre at du er fornøyd med din sofa. Det er ikke TS. Har du ofte sittet i butikksofaen? TS er ikke fornøyd med sofaen sin. I følge kjøpsloven er sammenfalt polstring spesifikt nevnt som en god grunn til reklamasjon. Man har også krav til et låneprodukt i mellomtiden. Det å bli møtt hos en stor kjede med tre ansatte som overhodet ikke er løsningsorienterte og som sier at deres kvalitetssofaer må "fluffes" hver eneste dag, når en kunde ikke er fornøyd med varen deres er uakseptabelt. Jeg sier ikke at kunde alltid har rett, men hadde jeg vært møbelringen, hadde ikke jeg satt meg på bakbeina når en kunde er misfornøyd etter så kort tid. 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #91 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du antar at TS har din sofa, med andre ord? 😂 Anonymkode: dabab...259 TS har samme sofa ja, og 80% av det hun klager på har med typen sofa og stilen hun har valgt å kjøpe å gjøre 🤷🏼♀️ man får denne typen sofa med dun i putene også hos feks Fagmøbler, men da koster den over dobbel pris. Det koster om man ønsker kvalitet. Anonymkode: c6cbf...c67
Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #92 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS har samme sofa ja, og 80% av det hun klager på har med typen sofa og stilen hun har valgt å kjøpe å gjøre 🤷🏼♀️ man får denne typen sofa med dun i putene også hos feks Fagmøbler, men da koster den over dobbel pris. Det koster om man ønsker kvalitet. Anonymkode: c6cbf...c67 Kjøpsloven gjelder fremdeles. Tipper at møbelringen ikke sier: Kjøper du varer hos oss, må du forvente billig dritt. Synes det er rart at de ikke ser vedien av å behandle kundene sine bra. 6
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #93 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du antar at TS har din sofa, med andre ord? 😂 Anonymkode: dabab...259 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du antar at TS har din sofa, med andre ord? 😂 Anonymkode: dabab...259 Da tror jeg du må lese HELE tråden på nytt,der jeg faktisk sier at lyset er annerledes på noen bilder grunnet sol ute. Har heller aldri sagt at putene var harde og faste,men at de klappet sammen etter 2 uker gjorde de faktisk. Ingen fyll i midten og resten er klumpete og uten mulighet til å puffe til. Flere har klaget på denne sofaen,så flott for dere at dere fikk en bra utgave da 🤣 Ikke grønn farge på vår,men grå AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du antar at TS har din sofa, med andre ord? 😂 Anonymkode: dabab...259 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #94 Skrevet 10. desember 2022 Helene1982 skrev (Akkurat nå): Jeg er glad for å høre at du er fornøyd med din sofa. Det er ikke TS. Har du ofte sittet i butikksofaen? TS er ikke fornøyd med sofaen sin. I følge kjøpsloven er sammenfalt polstring spesifikt nevnt som en god grunn til reklamasjon. Man har også krav til et låneprodukt i mellomtiden. Det å bli møtt hos en stor kjede med tre ansatte som overhodet ikke er løsningsorienterte og som sier at deres kvalitetssofaer må "fluffes" hver eneste dag, når en kunde ikke er fornøyd med varen deres er uakseptabelt. Jeg sier ikke at kunde alltid har rett, men hadde jeg vært møbelringen, hadde ikke jeg satt meg på bakbeina når en kunde er misfornøyd etter så kort tid. Har vært der en del både i vurderingsfasen av sofaen og i ettertid ja og er ikke på noen måte overrasket over hva jeg har kjøpt. Jeg er også klar over hva putene er fylt med og hva det innebærer av vedlikehold og hva jeg valgte bort da jeg ikke valgte å betale dobbel pris for å få puter fylt med dun. Altså dere må gjerne fortsette dette hylekoret ut ifra det dere leser fra TS sine innlegg og være fast bestemt på at det er det eneste riktige her helt uten å egentlig ha noen erfaringer med sofaen selv. Dette er ihvertfall mine erfaringer med akkurat samme sofa og butikkutstilling, og for meg ser både bilder og beskrivelser ekstremt overdrevne ut fordi det er akkurat dette TS har valgt å kjøpe helt selv og det framkommer godt av utstilling og materialbeskrivelsr 🤷🏼♀️ at sofaen framstår som noe annet enn I butikken stemmer rett og slett ikke, mye av klagingen burde TS visst selv og satt seg inn i da hun kjøpte den. Bruk informasjonen til å få et mer nyansert bilde av saken eller lag et nytt klagekor over at noen påpeker det, samma for meg 😊 God natt 😊 Anonymkode: c6cbf...c67
Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #95 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vært der en del både i vurderingsfasen av sofaen og i ettertid ja og er ikke på noen måte overrasket over hva jeg har kjøpt. Jeg er også klar over hva putene er fylt med og hva det innebærer av vedlikehold og hva jeg valgte bort da jeg ikke valgte å betale dobbel pris for å få puter fylt med dun. Altså dere må gjerne fortsette dette hylekoret ut ifra det dere leser fra TS sine innlegg og være fast bestemt på at det er det eneste riktige her helt uten å egentlig ha noen erfaringer med sofaen selv. Dette er ihvertfall mine erfaringer med akkurat samme sofa og butikkutstilling, og for meg ser både bilder og beskrivelser ekstremt overdrevne ut fordi det er akkurat dette TS har valgt å kjøpe helt selv og det framkommer godt av utstilling og materialbeskrivelsr 🤷🏼♀️ at sofaen framstår som noe annet enn I butikken stemmer rett og slett ikke, mye av klagingen burde TS visst selv og satt seg inn i da hun kjøpte den. Bruk informasjonen til å få et mer nyansert bilde av saken eller lag et nytt klagekor over at noen påpeker det, samma for meg 😊 God natt 😊 Anonymkode: c6cbf...c67 Jeg er ikke spesielt interessert i hvorfor TS ikke liker sofaen eller hvorfor du elsker den. Jeg mener bare at forbrukere har rett til at angre på kjøp innenfor rimelig tid, og at det bør være null stress for forhandlere da god kundeservice er den beste reklamen du kan få. Jeg aner ikke hvorfor du har så god kjennskap til denne sofautstillingen? Hvor ofte er du i denne butikken egentlig? Det å kritisere noe eller stille spørsmål er ike det samme som å lage et klagekor. Serøse bedrifter håndterer klager på en profesjonell måte, og er løsningsorienterte. jeg er usikker på hva jeg skal bruke informasjonen om at du er fornøyd med sofaen din, og at du henger masse i sofautstillingen til Møbelringen Lade til. TS er ikke fornøyd, og jeg personlig er ikke fornøyd med at kritikk er det samme som et hylekor. 5 2
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #96 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har vært der en del både i vurderingsfasen av sofaen og i ettertid ja og er ikke på noen måte overrasket over hva jeg har kjøpt. Jeg er også klar over hva putene er fylt med og hva det innebærer av vedlikehold og hva jeg valgte bort da jeg ikke valgte å betale dobbel pris for å få puter fylt med dun. Altså dere må gjerne fortsette dette hylekoret ut ifra det dere leser fra TS sine innlegg og være fast bestemt på at det er det eneste riktige her helt uten å egentlig ha noen erfaringer med sofaen selv. Dette er ihvertfall mine erfaringer med akkurat samme sofa og butikkutstilling, og for meg ser både bilder og beskrivelser ekstremt overdrevne ut fordi det er akkurat dette TS har valgt å kjøpe helt selv og det framkommer godt av utstilling og materialbeskrivelsr 🤷🏼♀️ at sofaen framstår som noe annet enn I butikken stemmer rett og slett ikke, mye av klagingen burde TS visst selv og satt seg inn i da hun kjøpte den. Bruk informasjonen til å få et mer nyansert bilde av saken eller lag et nytt klagekor over at noen påpeker det, samma for meg 😊 God natt 😊 Anonymkode: c6cbf...c67 Høres mistenkelig ut som en av de vi traff på i butikken 🙈 Vi satte oss veldig godt inni hva som var i putene,prøvde den flere ganger og valgte den fordi den var myk og dyp. Ikke en eneste selger forklarte at vi må riste utallige ganger pr dag og at fyllet blir klumpete og flytter seg fra der man sitter og ut i kantene slik at man sitter på ramme etter kort tid. Å da regelrett si at jeg lyver er egentlig ganske utrolig da du ikke har sett vår sofa/sittet i vår sofa og kjent hvordan den er. Mulig dere er fornøyd med den,det er supert,men at andre som da ikke er fornøyd og klager på kvaliteten blir kalt hylekor etc blir helt feil. Jeg har ikke nevnt noe annet om sofaen utenom de putene som er ubrukelige! 4 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #97 Skrevet 10. desember 2022 Helene1982 skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke spesielt interessert i hvorfor TS ikke liker sofaen eller hvorfor du elsker den. Jeg mener bare at forbrukere har rett til at angre på kjøp innenfor rimelig tid, og at det bør være null stress for forhandlere da god kundeservice er den beste reklamen du kan få. Jeg aner ikke hvorfor du har så god kjennskap til denne sofautstillingen? Hvor ofte er du i denne butikken egentlig? Det å kritisere noe eller stille spørsmål er ike det samme som å lage et klagekor. Serøse bedrifter håndterer klager på en profesjonell måte, og er løsningsorienterte. jeg er usikker på hva jeg skal bruke informasjonen om at du er fornøyd med sofaen din, og at du henger masse i sofautstillingen til Møbelringen Lade til. TS er ikke fornøyd, og jeg personlig er ikke fornøyd med at kritikk er det samme som et hylekor. At TS ikke får gjennomslag for klagen sin er ikke det samme som at butikken ikke bryr seg om kundeservice? 🤷🏼♀️ det kan rett og slett bety at TS lager storm i vannglass og er misfornøyd med noe som er urimelig mtp varen hun selv har valgt å kjøpe. Både ved å se på utstillingen og ved å sette seg inn i materialet hun har valgt å kjøpe. Om 3 stk gir henne samme beskjed, at det ikke er reklamasjonsgrunn, så betyr det muuuuuligens at det ikke er det....? Så da er deres antakelse at det er noe feil med butikken altså, og ikke at alt TS er misfornøyd med tross alt er urimelig eller noe hun helt åpenbart både så og visste før hun kjøpte sofaen 🤷🏼♀️ Nei som sagt, gjør hva dere vil med perspektivet og erfaringen 😊 Anonymkode: c6cbf...c67
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #98 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har lest igjennom tråden nå, og for meg så er dette storm i vannglass. For det første, sofaen skal IKKE ut som den har faste og fluffy puter og dette framkommer heller ikke når den står utstilt i butikken. Kjøpte min i samme butikk, og den har og skal ha løse "lefseputer" i sete og rygg. Det er ikke sånn at TS har kjøpt en sofa med faste puter som har kollapset her. Og stoffet er ikke slitt, det er grønn cordfløyel med noe skinn i som gjør at TS sine bilder framstår som mye værre enn de er. Jeg kan også fremprovosere dette på bilder av mitt stoff om jeg ønsker. Putene må bankes fordi de er og skal være løse. Jeg sier ikke at det ikke er noe galt med akkurat din sofa TS eller om putene dine burde kunne reklameres på eller ikke, det kan godt hende du er uheldig med din. Men totalframstillingen og bildene du legger ut er i overkant dramatiske og uten hold og at sofaen framstilles annerledes i butikken er rett og slett løgn. Vi har vært veldig klare over hva slags sofa vi har kjøpt og med din framstilling så hadde jeg ikke engang skjønt at det var samme sofa fordi du har dratt på så mye i framstillingene dine. Putene er som tykke dyner og former seg litt etter kroppen når man sitter i dem, der gjør vår og den i butikken også. Anonymkode: c6cbf...c67 Kan love deg at vår IKKE former seg etter kroppen slik du framstiller det,supert for dere om deres gjør det. Jeg har så langt ifra framprovosert noe som helst på bildene,de er tatt i dagslys og nært for fordypningen sin del.Å kalle meg løgner kan du gi blaffen i,Kos dere i deres sofa,så fortsetter jeg med mitt. Litt skremmende at du brukte så å si samme ord som den kvinnelige selgeren vi traff på i butikken. Vi er ikke fornøyd,og står for det. god helg og god jul 🎄 4 4
Helene1982 Skrevet 10. desember 2022 #99 Skrevet 10. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): At TS ikke får gjennomslag for klagen sin er ikke det samme som at butikken ikke bryr seg om kundeservice? 🤷🏼♀️ det kan rett og slett bety at TS lager storm i vannglass og er misfornøyd med noe som er urimelig mtp varen hun selv har valgt å kjøpe. Både ved å se på utstillingen og ved å sette seg inn i materialet hun har valgt å kjøpe. Om 3 stk gir henne samme beskjed, at det ikke er reklamasjonsgrunn, så betyr det muuuuuligens at det ikke er det....? Så da er deres antakelse at det er noe feil med butikken altså, og ikke at alt TS er misfornøyd med tross alt er urimelig eller noe hun helt åpenbart både så og visste før hun kjøpte sofaen 🤷🏼♀️ Nei som sagt, gjør hva dere vil med perspektivet og erfaringen 😊 Anonymkode: c6cbf...c67 Jeg forholder meg til kjøpsloven og regner med at Møbelringen Lade gjør det samme når TS ringer på mandag. Butikken kan fortsatt rette opp i denne situasjonen. Jeg tipper at de er lite tjent med å si til en kronisk syk person at grunnen til at hennes sofa er padde flat er at hun ikke puffer putene sine hver dag. Hvordan vet du hva slags informasjon TS fikk før hun kjøpte sofaen? Sier selgerene på Møbelringen lade: Vær klar over at du må puffe disse putene hver eneste dag? Jeg tipper nei. Endret 10. desember 2022 av Helene1982 3 1 2
Likka Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #100 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): At TS ikke får gjennomslag for klagen sin er ikke det samme som at butikken ikke bryr seg om kundeservice? 🤷🏼♀️ det kan rett og slett bety at TS lager storm i vannglass og er misfornøyd med noe som er urimelig mtp varen hun selv har valgt å kjøpe. Både ved å se på utstillingen og ved å sette seg inn i materialet hun har valgt å kjøpe. Om 3 stk gir henne samme beskjed, at det ikke er reklamasjonsgrunn, så betyr det muuuuuligens at det ikke er det....? Så da er deres antakelse at det er noe feil med butikken altså, og ikke at alt TS er misfornøyd med tross alt er urimelig eller noe hun helt åpenbart både så og visste før hun kjøpte sofaen 🤷🏼♀️ Nei som sagt, gjør hva dere vil med perspektivet og erfaringen 😊 Anonymkode: c6cbf...c67 Så de andre som har sendt inn klage på butikken til forbrukerutvalget er vel løgnere og driver med fanteri de også da? Har kontakt med en kunde med en helt annen sofa som fikk eksakt samme svar og behandling som oss+andre som har samme opplevelse.Du mener vel fortsatt at kundeservice står i høysetet der 🤷♀️ Å som siste svar til deg,vi undersøkte sofa i over 3 mnd og 3 besøk i butikk og vi visste hva vi kjøpte. Putene på vår er ubrukelig,ferdig snakket. 2
Fremhevede innlegg