Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

De underbetalte selgerne bryr seg nok ikke om de mister kunder, derfor dårlig service. Men det gjør nok ledelsen...

Anonymkode: d9551...67d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En av e-postene til butikken:

Kom inn og snakket med en selger (navn) og han sa vi måtte legge igjen putene der.

Spurte hva vi skulle sitte på mens dere så på saken og fikk da til svar at det var ikke deres problem.

Snakket litt til,og da kom *navn*og blandet seg inn i samtale.

Som sterkt hørselshemmed og høreapparat bruker,så er det ekstremt frustrende at folk blander seg inn i samtaler de ikke er en del av.

Hun gikk bestemt opp å hentet puten dere har i utstilling og demonstrerte at vi måtte bruke sofa feil siden putene var slik ???

Det er faktisk ikke mulig å bruke en sofa feil i en husstand med kun to godt voksne mennesker.

De to hadde en mission om å overdøve hverandre,så kom det en tredje mann inn å blandet seg!

Han siste sa arrogant«du rister vel dyna di hver kveld også»,dette er ikke god etikette i en butikk eller bedrift.

Vi som kunder hos dere blir beskyld for å ikke kan å riste puten nok/rett,bruke sofa feil og ble sett skikkelig ned på.

Nei,faktisk så er dundyna mi 30 år gammel og av skikkelig kvalitet! 

Når de tre sto å snakket i munnen på hverandre til oss,så svarte jeg med klare ord hva jeg syntes da vi ikke tolererer å bli snakket til på en nedlatende måte.

De nektet å se på kvittering og sa at vi ikke hadde noen rett til å reklamere.

Har faktisk i dag hatt kontakt med andre som har akkurat samme historie å fortelle der de også fikk beskjed om at sofa ble brukt feil og at de ikke ristet nok/rett dog med andre sofatyper.

Vet også at andre  har sendt skjema til forbrukerutvalget med akkurat samme problemstilling og beskyldinger om feil bruk av sofa fra selgere i butikken.

Er det slik at selgere har det som mal i hvordan unnskyldning man skal komme med til kunder?

Vi kjøpte en helt ny Falketind seng og en svane overmadrass fra Møbelringen for litt siden,nå gruer vi oss om det skal være noe med sengen etter kort tid.

Det er vel ikke slik dere vil at kunder skal føle det?

• Liker 3
Skrevet
Likka skrev (3 minutter siden):

Butikken nekter for at det er noe galt med putene. Flere kunder har fått samme svar ved klage på sofa derifra,dog andre modeller. 

Jeg ville gjentatt: Hva er grunnen til at dere ikke følger kjøpsloven? Og om de kan gi deg en skriftlig beskrivelse på hva man kan forventa av fordypning av fyllet i løpet av 3 måneder i en av deres kvalitetssofaer.

• Liker 1
Skrevet

Ikke gi deg, TS. Loven er til for å følges.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Helene1982 skrev (40 minutter siden):

I følge kjøpsloven kan man forvente at en sofa skal vare i 5 år. På nettsiden sier de at de er opptatt av bærekraft og har fokus på møbler av god kvalitet.

Jeg ville lagt ut dette på deres facebookside:

Jeg kjøpte en sofa hos dere da jeg leste på nettsiden deres at dere av opptatt av god kvalitet og møbler som varer:

Da jeg etter 3,5 måneder opplevde at min sofa ikke sto til forventningene som jeg har til en kvalitetsleverandør som dere, og ønsket å heve kjøpet/ny vare/ en annen sofa, trodde jeg ikke det skulle by på problemer da dere sier på deres nettside:

Jeg opplevde min kundeopplevelse hos dere som alt annet enn hjelpsom, og jeg er veldig skuffet da jeg hadde høyere forventninger til dere.

Hvordan foreslår dere at vi kan løse denne situasjonen?

Man kan faktisk ikke legge ut noe på siden deres på Facebook,og man kan heller ikke gi tilbakemelding på varer på nettsiden deres. Det kan man hos andre store møbelkjeder. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke gi deg, TS. Loven er til for å følges.

De traff nok på feil kunde denne gangen,sta som et esel og gir meg ikke. 

• Liker 2
Skrevet

og fortsatt hver eneste dag på nettsiden deres?

Hvordan behandler dere klagesaker i deres bedrift?

Hva mener dere er riktig bruk av en sofa

Jeg snakket med en ansatt hos dere som sa at man måtte riste sofaputer i sofaer hver eneste dag, stemmer dette? Jeg har en kronisk sykdom/alder som gjør at jeg ikke får til dette hver dag, hva gjør jeg da?

• Liker 1
Skrevet

De har instagram …

• Liker 1
Skrevet

Hmm... hadde vært litt gøy å hjelpe TS i denne situasjonen. Kanskje vi skulle spurt noen spørsmål om kundeservice på instagramprofilen deres?😇Takk @Helene1982!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hmm... hadde vært litt gøy å hjelpe TS i denne situasjonen. Kanskje vi skulle spurt noen spørsmål om kundeservice på instagramprofilen deres?😇Takk @Helene1982!

Jeg kan absolutt bidra om TS ønsker det. Jeg kan være ekstremt maste og vanskelig.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg hjelper også gjerne til. Gjør gjerne gode gjerninger for økt rettferdighet denne julen ❤️

• Hjerte 1
Skrevet
Helene1982 skrev (16 minutter siden):

De har instagram …

Lagt inn der under bildet av sofa 👍

• Liker 2
Skrevet
Likka skrev (4 minutter siden):

Lagt inn der under bildet av sofa 👍

Jeg finner det ikke. @mobelringen eller @mobelringenlade?

Tidenes tabbe om de har slettet det. Da 😠

Anonymkode: dabab...259

Skrevet

ok, da er det game on?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg finner det ikke. @mobelringen eller @mobelringenlade?

Tidenes tabbe om de har slettet det. Da 😠

Skal se om jeg finner det 😊

Skrevet
Helene1982 skrev (Akkurat nå):

ok, da er det game on?

Joiner gjerne! Kjører vi #boikottMøbelringen, eller spamme alle Møbelring-kontoene på instagram med spørsmål om god kundeservice og forbrukerkjøpsloven?

Skrevet

Jeg kjøpte skinnsofa i Moss for noen år siden, et par av setene falt sammen etter kort tid. Fikk byttet en gang, men når det skjedde en gang til skyldte de på brukerfeil.

Dessverre var jeg dårlig på den tiden og orket ikke gå gjennom forbrukerrådet, angrer på det ennå. Jeg skal aldri sette mine bein i den kjeden igjen.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Den sofaen din ser ikke ut, TS. Dette må du ikke gi deg på!

Til sammenligning har jeg en 5 år gammel sofa fra IKEA til 6500 som ser omtent ny ut, og jeg har flere hunder som bruker sofaen mer enn gulvet.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Likka skrev (4 minutter siden):

Likka skrev (5 minutter siden):

Det ligger der,søk opp Boheme XL sofa Instagram så skal det komme. Ser de har svart også,meeeen 🤣

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...