Likka Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #41 Skrevet 9. desember 2022 Likka skrev (1 minutt siden): Nei,vatt og noe skumgreier Dun kan man i det minste riste greit,vatt er nesten klin umulig å riste til etter det har klumpet seg.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #42 Skrevet 9. desember 2022 Ut i fra bildene ser dette på ingen måte ok ut, og det er jo synd for Møbelringen sin del for jeg vil anta at de taper mer på den dårlige omtalen her (og evt. andre steder TS måtte dele dette) enn kostnaden ved å ta sofaen i retur (dette er vel uansett reklamasjon til leverandør, så det burde vel ikke koste Møbelringen stort/noe? 🤷♀️) Anonymkode: f0f38...92c 2 3
Likka Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #43 Skrevet 9. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ut i fra bildene ser dette på ingen måte ok ut, og det er jo synd for Møbelringen sin del for jeg vil anta at de taper mer på den dårlige omtalen her (og evt. andre steder TS måtte dele dette) enn kostnaden ved å ta sofaen i retur (dette er vel uansett reklamasjon til leverandør, så det burde vel ikke koste Møbelringen stort/noe? 🤷♀️) Anonymkode: f0f38...92c Nei,Møbelringen taper vel ikke store summen på denne ene sofaen,men de tjener grovt på alle som ikke orker å ta kampen for å heve et kjøp. Ikke eneste plassen dette ligger nei,litt mer utfyllende andre plasser og det er kjeden fullt klar over. Jeg lar meg ikke bli overkjørt av arrogante selgere som tror de er «all that» Jeg er nok ikke den eneste som har kommet med kritikk til denne butikken offentlig på div søketjenester,så de bør jo ta grep mener jeg 🙈 Endret 9. desember 2022 av Likka 2
Hulderen Skrevet 9. desember 2022 #44 Skrevet 9. desember 2022 Likka skrev (1 time siden): Her er sofa ny,det er jo en ekstrem forskjell fra 28/8 til nå 😳 Vi er kun to voksne i hus,ingen små barn eller dyr. Er dette virkelig samme sofa? Har den i tillegg falmet veldig? Fargen ser jo helt annerledes ut på de første bildene i tråden!
Likka Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #45 Skrevet 9. desember 2022 Hulderen skrev (Akkurat nå): Er dette virkelig samme sofa? Har den i tillegg falmet veldig? Fargen ser jo helt annerledes ut på de første bildene i tråden! Jepp,samme sofa. Ser lysere ut på bildet som ble tatt på onsdag grunnet lys,men den har nok blitt litt slitt i trekket også.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #46 Skrevet 9. desember 2022 Hadde aldri gitt meg på det der. Min sofa til 8000kr fra IKEA, kjøpt 2017 ser splitter ny ut iforhold til din. Enkelte puter er blitt bittelitt nuppete men fyldigheten å fasthet i putene er omtrent desamme som når den var helt ny. Er det bruker feil må de nesten opplyse om at dette er en sofa kun til pynt, den skal ikke sittes i. Anonymkode: 5ec08...1f4 2
Gjest ti10 Skrevet 9. desember 2022 #47 Skrevet 9. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Ut i fra bildene ser dette på ingen måte ok ut, og det er jo synd for Møbelringen sin del for jeg vil anta at de taper mer på den dårlige omtalen her (og evt. andre steder TS måtte dele dette) enn kostnaden ved å ta sofaen i retur (dette er vel uansett reklamasjon til leverandør, så det burde vel ikke koste Møbelringen stort/noe? 🤷♀️) Anonymkode: f0f38...92c Men ærlig talt, den ser ikke ok ut som ny heller: https://www.mobelringen.no/boheme-3-5-seter-xl-325235003 Den ser slapp ut i utgangspunktet. se på nærbildene, det ser jo ut som det bare er stappet vatt inni putene. Jeg synes ikke det er overraskende at det TS sier, skjer. Må jo ha vært og kjentes som et drittprodukt fra dag én, ikke først etter 3,5 mnd. Overrasket over at Møbelringen selger sånt. Her burde de bare legge seg flate og trekke sofaen tilbake fra markedet Endret 9. desember 2022 av ti10
Likka Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #48 Skrevet 9. desember 2022 ti10 skrev (3 minutter siden): Men ærlig talt, den ser ikke ok ut som ny heller: https://www.mobelringen.no/boheme-3-5-seter-xl-325235003 Den ser slapp ut i utgangspunktet. se på nærbildene, det ser jo ut som det bare er stappet vatt inni putene. Jeg synes ikke det er overraskende at det TS sier, skjer. Må jo ha vært og kjentes som et drittprodukt fra dag én, ikke først etter 3,5 mnd. Overrasket over at Møbelringen selger sånt. Her burde de bare legge seg flate og trekke sofaen tilbake fra markedet Var helt ok i 2 uker,så var det stopp. Putene i butikk kan jeg nesten garantere blir byttet ut ofte!
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #49 Skrevet 9. desember 2022 Jeg, og de over 1000 andre som har lest denne tråden kommer til å ha betenkeligheter med å handle hos Møbelringen igjen. Helt ærlig så foreslår jeg at du sender ved link til dette innlegget til høyeste hold i Møbelringen, slik at de ser konsekvensene av å ikke følge forbrukerkjøpsloven. Det er på høy tide at vi som forbrukere viser makten vi faktisk innehar. Anonymkode: dabab...259 10 2 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #50 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg, og de over 1000 andre som har lest denne tråden kommer til å ha betenkeligheter med å handle hos Møbelringen igjen. Helt ærlig så foreslår jeg at du sender ved link til dette innlegget til høyeste hold i Møbelringen, slik at de ser konsekvensene av å ikke følge forbrukerkjøpsloven. Det er på høy tide at vi som forbrukere viser makten vi faktisk innehar. Anonymkode: dabab...259 Støtter denne. Og takk for heads up! Hvem orker å handle et sted hvor man må stå i en sånn kamp? Vi har hatt vår sofa fra Ikea i 11 år uten et eneste problem. Den kostet under 10.000. Regner med at du også har lagt igjen anmeldelse på trustpilog og Google anmeldelser, TS? Anonymkode: d9551...67d 2 1
Likka Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #51 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hadde aldri gitt meg på det der. Min sofa til 8000kr fra IKEA, kjøpt 2017 ser splitter ny ut iforhold til din. Enkelte puter er blitt bittelitt nuppete men fyldigheten å fasthet i putene er omtrent desamme som når den var helt ny. Er det bruker feil må de nesten opplyse om at dette er en sofa kun til pynt, den skal ikke sittes i. Anonymkode: 5ec08...1f4 Ikke sant…Er vel meningen at man ikke kan sitte i den 😂
Likka Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #52 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg, og de over 1000 andre som har lest denne tråden kommer til å ha betenkeligheter med å handle hos Møbelringen igjen. Helt ærlig så foreslår jeg at du sender ved link til dette innlegget til høyeste hold i Møbelringen, slik at de ser konsekvensene av å ikke følge forbrukerkjøpsloven. Det er på høy tide at vi som forbrukere viser makten vi faktisk innehar. Anonymkode: dabab...259 Kommer nok til å jobbe med denne saken til den er løst på et eller annet viset. Ikke særlig gøy å være i aktiv betennelse grunnet revmatisme og må sitte/ligge i en sofa som er ubrukelig. Blir litt matt av hele greia. 1
Likka Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #53 Skrevet 9. desember 2022 ti10 skrev (14 minutter siden): Men ærlig talt, den ser ikke ok ut som ny heller: https://www.mobelringen.no/boheme-3-5-seter-xl-325235003 Den ser slapp ut i utgangspunktet. se på nærbildene, det ser jo ut som det bare er stappet vatt inni putene. Jeg synes ikke det er overraskende at det TS sier, skjer. Må jo ha vært og kjentes som et drittprodukt fra dag én, ikke først etter 3,5 mnd. Overrasket over at Møbelringen selger sånt. Her burde de bare legge seg flate og trekke sofaen tilbake fra markedet I butikk så ser den bedre ut,vi tror nok fyllet der blir byttet med jevne mellomrom da den står i utstilling. Tror neppe Møbelringen i formerer evt kjøpere av sofaen om problemet med fyllet. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #54 Skrevet 9. desember 2022 Er det Møbelringen Lade? Anonymkode: d9551...67d 1
Likka Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #55 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Støtter denne. Og takk for heads up! Hvem orker å handle et sted hvor man må stå i en sånn kamp? Vi har hatt vår sofa fra Ikea i 11 år uten et eneste problem. Den kostet under 10.000. Regner med at du også har lagt igjen anmeldelse på trustpilog og Google anmeldelser, TS? Anonymkode: d9551...67d Det har jeg 👍
Likka Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #56 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det Møbelringen Lade? Anonymkode: d9551...67d Ja
Helene1982 Skrevet 9. desember 2022 #57 Skrevet 9. desember 2022 I følge kjøpsloven kan man forvente at en sofa skal vare i 5 år. På nettsiden sier de at de er opptatt av bærekraft og har fokus på møbler av god kvalitet. Jeg ville lagt ut dette på deres facebookside: Jeg kjøpte en sofa hos dere da jeg leste på nettsiden deres at dere av opptatt av god kvalitet og møbler som varer: Sitat Vi gir deg forhold som varer Bærekraft handler om å ta gode, varige valg. Derfor tilbyr vi kvalitetsmøbler fra solide merkevarer. Med høy kvalitet varer møblene lenge, og vi gir deg mange muligheter for å skreddersy møblene etter dine behov. Da jeg etter 3,5 måneder opplevde at min sofa ikke sto til forventningene som jeg har til en kvalitetsleverandør som dere, og ønsket å heve kjøpet/ny vare/ en annen sofa, trodde jeg ikke det skulle by på problemer da dere sier på deres nettside: Sitat Vi gir deg super service Vi vet at personlig stil er den som varer lengst. Derfor er vi opptatt av å gi deg god hjelp, så du kan finne og skreddersy møblene som blir perfekte i et hjem som du kjenner best – og skal trives i. Jeg opplevde min kundeopplevelse hos dere som alt annet enn hjelpsom, og jeg er veldig skuffet da jeg hadde høyere forventninger til dere. Hvordan foreslår dere at vi kan løse denne situasjonen? 4
Maskinfører Skrevet 9. desember 2022 #58 Skrevet 9. desember 2022 Likka skrev (3 timer siden): Har meldt inn saken,men hadde et lite håp om avsluttet sak før det går 4-6 mnd da sofa ikke er brukende etter kun 3,5 mnd. De påstår at det er normalt på sofaen at fyllet flytter på seg 🙈 Ble overhøvlet av 3 selgere i butikken når vi dro nedover med putene i uken her…Helt hinsides dårlig kundeservice og butikk etikette. Der er jeg helt enig i har relativt god erfaring med Møbelringen men dette er i Tønsberg da det er sikkert forskjellig service hos ringene Andreas Andresen er en fin forretning pappa har handlet der i alle år du får snakke med dem eller evt prøve noen av de andre ansatte der gjerne i ledelsen pleier og funke gjenganger kunder ønsker dem Likka skrev (3 timer siden): Har meldt inn saken,men hadde et lite håp om avsluttet sak før det går 4-6 mnd da sofa ikke er brukende etter kun 3,5 mnd. De påstår at det er normalt på sofaen at fyllet flytter på seg 🙈 Ble overhøvlet av 3 selgere i butikken når vi dro nedover med putene i uken her…Helt hinsides dårlig kundeservice og butikk etikette.
Likka Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #59 Skrevet 9. desember 2022 Helene1982 skrev (7 minutter siden): I følge kjøpsloven kan man forvente at en sofa skal vare i 5 år. På nettsiden sier de at de er opptatt av bærekraft og har fokus på møbler av god kvalitet. Jeg ville lagt ut dette på deres facebookside: Jeg kjøpte en sofa hos dere da jeg leste på nettsiden deres at dere av opptatt av god kvalitet og møbler som varer: Da jeg etter 3,5 måneder opplevde at min sofa ikke sto til forventningene som jeg har til en kvalitetsleverandør som dere, og ønsket å heve kjøpet/ny vare/ en annen sofa, trodde jeg ikke det skulle by på problemer da dere sier på deres nettside: Jeg opplevde min kundeopplevelse hos dere som alt annet enn hjelpsom, og jeg er veldig skuffet da jeg hadde høyere forventninger til dere. Hvordan foreslår dere at vi kan løse denne situasjonen? Sendte noe ala dette første gangen 6 uker etter sofa kom i hu. Fikk da til svar: Det du beskriver rundt denne sofaen er helt normalt, og dessverre ingen feil. Putene er laget for å være myke og behagelige, og ja de må ristes opp daglig, da fyllet i putene beveger seg. Dette er da ingen berettiget reklamasjon.
Helene1982 Skrevet 9. desember 2022 #60 Skrevet 9. desember 2022 Likka skrev (4 minutter siden): Sendte noe ala dette første gangen 6 uker etter sofa kom i hu. Fikk da til svar: Det du beskriver rundt denne sofaen er helt normalt, og dessverre ingen feil. Putene er laget for å være myke og behagelige, og ja de må ristes opp daglig, da fyllet i putene beveger seg. Dette er da ingen berettiget reklamasjon. Da ville jeg spurt om årsaken til at de ikke fulgte kjøpsloven https://www.forbrukerradet.no/forside/varer-og-tjenester/mobler/
Fremhevede innlegg