Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Daisy-love skrev (2 minutter siden):

Ja den ser ikke ut! Og tre selgere mot en kunde er også drøyt. Arvet av en gammel tante var en passende beskrivelse ja 🤣🙈 Synd «arven» kostet 21000 kr 🤑😬

Ikke kom hun fra Amerika heller 🥲 Bra man har litt humor,selv om tålmodighet er litt slitt 🙈

Endret av Likka
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Møbelringen er helt jævlig på kundeservice, skal aldri kjøpe noe som helst fra den plassen igjen. Kjøpte og en sofa der som gikk i oppløsning. Alt skyldes "eget bruk" er deres forklaring på ALT. Neste gang så går jeg på IKEA for de har både garanti og fantastisk kundeservice.

Anonymkode: 01cb2...922

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er selvsagt ikke greit og du må ikke gi deg før du får pengene tilbake 😱. Det skal ikke være sånn at du må riste putene i en sofa flere ganger daglig, helt utrolig at dette har blitt sagt i det hele tatt. Ikke god reklame for Møbelringen med den kundebehandlingen du har opplevd. Jeg blir nesten målløs av å lese om hvordan de behandler deg og å se på bildet av sofaen. 

Til sammenlikning hadde jeg selv en sofa (fra en annen kjede). Hadde hatt den i mange år, den var godt brukt av både unger og voksne, men begynte å «nuppe» såpass mye at den ikke var fin lenger og vi bestemte oss derfor for å kjøpe ny. Vi tenkte den rett og slett var utslitt. Gikk i butikken og fortalte at vi ønsket lik sofa som den gamle, at vi var veldig fornøyd med den, men at den nå var utbrukt og nuppete. Fikk beskjed om å komme tilbake med en av putene pluss bilder av sofaen. De i butikken informerte om at denne modellen ikke skulle «nuppe» og at det muligens var reklamasjon. Endte med at vi fikk helt ny sofa kjørt hjem til oss, enda vi gjentatte ganger poengterte at sofaen var svært godt brukt. Er noen år siden nå, men jeg tenker fremdeles på den gode servicen vi fikk. Har kjøpt flere møbler fra samme kjede etterpå. 

Stå på, ikke gi deg. Gå til avisa om nødvendig. 

Anonymkode: eb354...005

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Peterpan91 skrev (5 minutter siden):

Det ser jo absolutt ikke normalt ut. 

Nei,det synes ikke vi heller gitt,men butikk synes den er helt fin 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Møbelringen er helt jævlig på kundeservice, skal aldri kjøpe noe som helst fra den plassen igjen. Kjøpte og en sofa der som gikk i oppløsning. Alt skyldes "eget bruk" er deres forklaring på ALT. Neste gang så går jeg på IKEA for de har både garanti og fantastisk kundeservice.

Anonymkode: 01cb2...922

Jeg erindrer at jeg sa ifra ganske høyt og tydelig at jeg ALDRI ville sette mine bein i den butikken noensinne igjen. Stakkars mannen min som hang som et slips bak meg på vei ut i rasende fart. Rullegardin gikk litt ned når vi ble kjeftet på av 3 stk som hadde en intern konkurranse om å rope høyest… Fungerer dårlig på meg som skrudde ned lyden på høreapparatet 😃👏Ikke tull en gang,helt seriøst 

Skrevet
Likka skrev (9 minutter siden):

Ikke kom hun fra Amerika heller 🥲 Bra man har litt humor,selv om tålmodighet er litt slitt 🙈

Litt humor gjør livet litt lettere ihvertfall, og letter litt på frustrasjonen 🤣 Men virkelig ikke bra dette her. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er selvsagt ikke greit og du må ikke gi deg før du får pengene tilbake 😱. Det skal ikke være sånn at du må riste putene i en sofa flere ganger daglig, helt utrolig at dette har blitt sagt i det hele tatt. Ikke god reklame for Møbelringen med den kundebehandlingen du har opplevd. Jeg blir nesten målløs av å lese om hvordan de behandler deg og å se på bildet av sofaen. 

Til sammenlikning hadde jeg selv en sofa (fra en annen kjede). Hadde hatt den i mange år, den var godt brukt av både unger og voksne, men begynte å «nuppe» såpass mye at den ikke var fin lenger og vi bestemte oss derfor for å kjøpe ny. Vi tenkte den rett og slett var utslitt. Gikk i butikken og fortalte at vi ønsket lik sofa som den gamle, at vi var veldig fornøyd med den, men at den nå var utbrukt og nuppete. Fikk beskjed om å komme tilbake med en av putene pluss bilder av sofaen. De i butikken informerte om at denne modellen ikke skulle «nuppe» og at det muligens var reklamasjon. Endte med at vi fikk helt ny sofa kjørt hjem til oss, enda vi gjentatte ganger poengterte at sofaen var svært godt brukt. Er noen år siden nå, men jeg tenker fremdeles på den gode servicen vi fikk. Har kjøpt flere møbler fra samme kjede etterpå. 

Vi er rimelig sjokkert selv,vil aldri bruke en eneste krone i den kjeden igjen! Vet det er en annen kunde som meldte inn butikken i november også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Her er sofa ny,det er jo en ekstrem forskjell fra 28/8 til nå 😳 Vi er kun to voksne i hus,ingen små barn eller dyr. 

CD185A02-1DEC-4CB8-B421-8CDFB44772C6.jpeg

• Liker 1
Skrevet
Daisy-love skrev (10 minutter siden):

Litt humor gjør livet litt lettere ihvertfall, og letter litt på frustrasjonen 🤣 Men virkelig ikke bra dette her. 

Når Wellpur puten fra Jysk til 75,- på tilbud fungerer bedre som sittepute i sofaen,så er det noe riv ruskende galt med møblet…. 

• Nyttig 1
Skrevet
Likka skrev (Akkurat nå):

Når Wellpur puten fra Jysk til 75,- på tilbud fungerer bedre som sittepute i sofaen,så er det noe riv ruskende galt med møblet…. 

Ja virkelig! 🤣😬🙈

Skrevet

Det her er jo overhodet ikke OK. Jeg ville sendt mail med bilder til Møbelringens kundeservice med vedlagte bilder og beskrivelse av din opplevelse i butikken. Evt kan man sikkert nå dem på chat så det ikke blir så lang ventetid. 

Vi har nettopp kjøpt ny bolig og har bestilt masse, masse nytt (alle våre møbler er 7+ år gamle og var allerede da kjøpt brukt, nå tillater økonomien vår oss å innrede med nye ting), og kommet over noen små hendeler vi óg. Kan skryte masse av Skeidar som ryddet opp på et blunk, mens vi fremdeles venter på en TV fra Elkjøp 2 uker etter kjøp (de hadde gitt vår ferdigkalibrerte til feil kunde 😂). 

Skrevet
Chailatte skrev (4 minutter siden):

Det her er jo overhodet ikke OK. Jeg ville sendt mail med bilder til Møbelringens kundeservice med vedlagte bilder og beskrivelse av din opplevelse i butikken. Evt kan man sikkert nå dem på chat så det ikke blir så lang ventetid. 

Vi har nettopp kjøpt ny bolig og har bestilt masse, masse nytt (alle våre møbler er 7+ år gamle og var allerede da kjøpt brukt, nå tillater økonomien vår oss å innrede med nye ting), og kommet over noen små hendeler vi óg. Kan skryte masse av Skeidar som ryddet opp på et blunk, mens vi fremdeles venter på en TV fra Elkjøp 2 uker etter kjøp (de hadde gitt vår ferdigkalibrerte til feil kunde 😂). 

Har allerede sendt Mail til hovedkontor uten svar… Hun i butikk her vi bor svarer bare arrogant og uten antydning til en løsning vi er fornøyd med. Kommer ikke på tale at vi får nye puter med samme innhold,da har vi «brukt» opp reklamasjonen så eneste de kan gjøre er å heve kjøpet på sofaen. Ikke så mye som en unnskyldning fra kundeservice i butikken på oppførsel av de ansatte 😡

Skrevet

Jeg sendte helt hurven på butikken en invitasjon på kaffe da,sånn at de får sitte i den et par timer selv for å se om dr fortsatt snakker varmt om makkverket… Fikk ikke svar på den e-posten gitt 😳 Kanskje jeg skal skrive at jeg har kake også?? Litt servicevennlig må man jo være 😃

• Liker 1
Skrevet

Er det dun i putene? 

Skrevet

Klaget på en ganske ny sofa som nuppet på Møbelringen. Fikk til svar at det var ikke sofa som nuppet men klærne vi brukte som nuppet seg på sofa? Gav meg på det men angrer.

Skrevet
Likka skrev (2 timer siden):

Noen som har tatt kampen med Møbelringen ang reklamasjon på sofa?

Har en 3,5 mnd gammel sofa fra Møbelringen som nå er totalt ubrukelig da fyllet i putene har klappet sammen.

De fraskriver seg alt ansvar og sier vi har brukt sofa feil og ikke rister putene rett/nok. De må vi riste minimum 10 ganger pr dag da alt fyll der man sitter blir som tennisballer og forsvinner ut i kantene….

Flere kunder i samme butikk har fått samme beskyldning og flere har meldt de inn til forbrukertilsynet.

Noen med erfaring fra reklamasjon med denne kjeden? 

Hehe…. 

Jeg kjøpte en seng på Møbelringen med 5-års garanti. Før det hadde gått 5-år så sendte jeg de melding om at noe hadde skjedd med sengen, det var flere ting som tydet på dårlig kvalitet. For den var ikke blitt brukt særlig mye, når jeg kjøpte sengen registrerte de meg med navn og alt mulig pga garantien. Når jeg så snakket med de så nektet de for at jeg var registrert og dette kunne de ikke gjøre noe med. 

Anonymkode: 85d64...fff

Skrevet
Pilleville skrev (6 minutter siden):

Klaget på en ganske ny sofa som nuppet på Møbelringen. Fikk til svar at det var ikke sofa som nuppet men klærne vi brukte som nuppet seg på sofa? Gav meg på det men angrer.

Det er jo faktisk relativt umulig. Det er kun tekstil som nupper som tiltrekker seg annet, tekstil som nupper legger ikke av på annet tekstil. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe…. 

Jeg kjøpte en seng på Møbelringen med 5-års garanti. Før det hadde gått 5-år så sendte jeg de melding om at noe hadde skjedd med sengen, det var flere ting som tydet på dårlig kvalitet. For den var ikke blitt brukt særlig mye, når jeg kjøpte sengen registrerte de meg med navn og alt mulig pga garantien. Når jeg så snakket med de så nektet de for at jeg var registrert og dette kunne de ikke gjøre noe med. 

😱😱😱 Herremin altså! 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Fjugur skrev (18 minutter siden):

Er det dun i putene? 

Nei,vatt og noe skumgreier 

Dun kan man i det minste riste litt på plass,vatt er klin umulig å riste til når det har blitt klumpete. 

Endret av Likka
  • Liker 2
Skrevet
Pilleville skrev (12 minutter siden):

Har hørt om flere som har fått samme svar på Møbelringen 😳

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...