Gå til innhold

Hvor mange prosent av Norges befolkning tror du er rasister?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt tips: 37%.

Anonymkode: ed552...e5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tippe ca 87% siden alt er rasistisk i disse dager, selv det å være etnisk norsk eller hvit i huden generelt er i seg selv rasistisk.

Betydningen av ordene rasist og rasisme har også blitt så utvannet siden det brukes over en lav sko.

Hvis det å være for en streng innvandringspolitikk eller kritisk til velferdsmigranter, politiske ideologier som f.eks. islam eller rett og slett bare ha et ønske om å beholde min egen kultur og tenke på samfunnets fremtid er rasistisk ja da er jeg en stolt rasist. 

Anonymkode: 24adc...084

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror ikke at en høy andel av Norges  befolkning diskriminerer aktvit på bakgrunn av etnisk tilhørlighet, nasjonalitet eller utseende. Tror derimot at en høyere andel diskriminerer på bakgrunn av kulturelle forskjeller. Har sikkert gjort det selv ved tidligere anledninger.  Tror de fleste er ser litt på skrå øyner med kulturelle momenter som ikke samsvarer med sine egne, dette gjør dog ikke folk rasister.  

• Liker 3
Skrevet

5%

Mange har hatt rasistiske tanker uten å være rasist og skammer seg over det og prøver å unngå det. Men så pipler det likevel frem ett eller annet ut av munnen i fylla og i stressende situasjoner. Det samme gjelder foresten mange andre slags fordommer også, ikke bare rasisme, og sikkert både hos minoritets- og majoritetsbefolkning. Antar jeg.

Anonymkode: 973f2...99c

Skrevet

Av erfaring, imponerende mange. La meg også poengtere at da regner jeg med uansett hvilken etnisitet vedkommende selv måtte ha.

• Liker 1
Skrevet

Vil heller tro noe rundt 1% men de er flinke på å finne hverandre, spesielt på nett og da virker det som de er flere. 

Skal man ta utgangspunkt i demonstrasjonene til SIAN så er de max 4-5 stykker per demo og med mange titusener av motstandere. 

Anonymkode: aca74...f6c

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Vil heller tro noe rundt 1% men de er flinke på å finne hverandre, spesielt på nett og da virker det som de er flere. 

Skal man ta utgangspunkt i demonstrasjonene til SIAN så er de max 4-5 stykker per demo og med mange titusener av motstandere. 

Det ironiske er jo at det er motdemonstrantene som ikke klarer å oppføre seg som siviliserte mennesker, det så vi jo senest i sommer der to islamister presset en bil av veien midt i trafikken blant andre mennesker som også ferdes i trafikken eller når de kaster stein og alt annet de kan bruke som prosjektiler.

Sånn i grunnen så er ikke det SIAN står for rasisme siden Islam ikke er en rase men både en religion og en politisk ideologi.  

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Ikke mange. 

Endret av Slurverus
  • Liker 1
Skrevet

Snakker vi bare da om hvite mennesker, eller alle? 

Anonymkode: b89a6...78f

Skrevet

Spør du noen fra ARS så er nesten alle det sikkert 90% jeg er ingen rasist bare kritisk :) 

Gjest Paramount
Skrevet

Jeg tipper ca 5% er skikkelig rasister og mener bestemt at mørkhudede kommer stort sett fra Afrika og Midt-Østen, og at disse er barbarer som ligger minst 100 år etter oss i stort sett alt av syn på mennesker og moral. Det er de som klikker fullstendig over at Norge er blitt 20% Afrika på bare noen få år. Og at vi må betale over 100 milliarder i skatt for å finansiere dette. Vanlige kritikere er kanskje opp mot 70% nå. De aller fleste skjønner at fremmedkulturelle er totalt ødeleggende for nasjonen. Offisielt er det nok kun 10-15% som er kritiske, det er ikke flere som tør å heve stemmen i et antidemokratisk Norge.

Skrevet

Ca 20-25%...

Anonymkode: a320e...bcc

Skrevet

Tror det er mange såkalte hverdagsrasister. Folk som som mener andre skal tåle så ditt og datt, og som selv aldri måtte forholdt seg til slikt selv. 

Anonymkode: 02925...615

• Liker 1
Skrevet

99%

Anonymkode: d354e...d4d

Skrevet

90%

Anonymkode: d98a3...e2b

Skrevet

De fleste i dag er ikke rasister. Rasister vil utrydde mennesker som har en annen hudfarge enn seg selv. MEN(!!!) at det har vært og fortsatt er mye undertrykkelse av minoriteter er noe alle vet ,selv de som fortsetter å undertrykke vet godt selv at de driver med det, de bryr seg bare ikke. Et rasshøl er et rasshøl, men ikke nødvendigvis en rasist.

Anonymkode: 8dbcc...180

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det ironiske er jo at det er motdemonstrantene som ikke klarer å oppføre seg som siviliserte mennesker, det så vi jo senest i sommer der to islamister presset en bil av veien midt i trafikken blant andre mennesker som også ferdes i trafikken eller når de kaster stein og alt annet de kan bruke som prosjektiler.

Nå var det ikke akuratt dette som var tema for tråden men om du vet hvem SIAN er vet du hvordan de har trakassert folk i nær ti år. En rusa bilist representerer ikke akuratt motdemonstrantene til SIAN 

Sitat

Sånn i grunnen så er ikke det SIAN står for rasisme siden Islam ikke er en rase men både en religion og en politisk ideologi.  

Enten har du ikke kjennskap til SIAN og hva de sier (blandt annet at de skulle ønske det var flere Breiviker enn innvandrere her) eller så holder du med rasismen dems for å kunne påstå noe så dumt. Rasistsympatisører er jeg ikke interessert i å vie noe av min tid så du settes på ignorert bruker fra nå. Ha det fint! 

Skrevet

Spørs hva du mener med rasisme. Hvis du mener klassisk rasisme, der man mener det er et hierarki der hvite er på toppen og andre etnisiteter ikke er like mye verd vil jeg tippe omlag 15%. Max.
Jeg regner ikke folk som er kritiske til islam, motstandere av masseinnvandring og boomere som er uheldige og sier N-ordet som rasister.

• Liker 1
Skrevet

En større del av boomerne enn resten vil jeg si. 

70/80 % av boomerne

Yngre og eldre kanskje 20%

Anonymkode: 2be3b...0dd

• Liker 1
Skrevet

2% i rette forstand, rase (hudfarge)

70% om du blander inn alt som er blitt blandet inn i begrepet ; kultur, religion, legning osv .

Anonymkode: bad61...0a9

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...