AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #1 Skrevet 9. desember 2022 Folk som driver å klager,sutrer og legger skylden på det motsatte kjønn her inne. Skjerp dere! Dere dør ikke av å ikke ha en partner,det går helt fint å leve alene. Folk som tror at de må ha en partner, trives ikke i eget selskap, noe som betyr at de ikke trives med seg selv. Ok, synd, men slutt å late som at det er andre sin skyld. Anonymkode: 18557...064 10 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #2 Skrevet 9. desember 2022 Jo, jeg har psykiske plager fra tidligere i livet som gjør meg ekstremt deprimert når jeg er alene. Livet er ikke verdt å leve uten en partner for meg, og sånn er det bare. Jeg går til psykolog, men når jeg er 40 år mener de som prøver å hjelpe meg at jeg faktisk bør være i et parforhold for å ha det bra. Ikke alle er som meg, men noen er det. Anonymkode: d7dc9...e4b 1 1
Andro Skrevet 9. desember 2022 #3 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg går til psykolog, men når jeg er 40 år mener de som prøver å hjelpe meg at jeg faktisk bør være i et parforhold for å ha det bra. Kanskje det, men du bør gå i terapi først. En partner skal ikke være en behandler. Din helse, ditt ansvar. Å bære en partners lykke på skuldrene er ei alt for stor bør å ta. Du tjener ikke på å tenke at andre skylder deg sitt selskap. Det gjør ingen. En god partner er en som er godt selskap. 8 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #4 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jo, jeg har psykiske plager fra tidligere i livet som gjør meg ekstremt deprimert når jeg er alene. Livet er ikke verdt å leve uten en partner for meg, og sånn er det bare. Jeg går til psykolog, men når jeg er 40 år mener de som prøver å hjelpe meg at jeg faktisk bør være i et parforhold for å ha det bra. Ikke alle er som meg, men noen er det. Anonymkode: d7dc9...e4b Åj, du er ikke noe varp som partner da. Alt dette må du jo rydde opp i før du kan gå inn i et forhold. Anonymkode: e1106...44b 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #5 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jo, jeg har psykiske plager fra tidligere i livet som gjør meg ekstremt deprimert når jeg er alene. Livet er ikke verdt å leve uten en partner for meg, og sånn er det bare. Jeg går til psykolog, men når jeg er 40 år mener de som prøver å hjelpe meg at jeg faktisk bør være i et parforhold for å ha det bra. Ikke alle er som meg, men noen er det. Anonymkode: d7dc9...e4b Det er for mye å legge på en partner. Om livet ikke er verdt å leve uten... Slike som deg er veldig skummelt å forlate, om man finner ut at forholdet ikke passer dem likevel. Anonymkode: fa57f...719 4
RealistiskDot Skrevet 9. desember 2022 #6 Skrevet 9. desember 2022 Jo det bør man. Ellers gå ikke samfunnet videre uten unger og et stabilt parforhold. Norge kommer til å se stygt ut om en generasjon om alle skal leve singel og ikke binde seg til noen.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #7 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er for mye å legge på en partner. Om livet ikke er verdt å leve uten... Slike som deg er veldig skummelt å forlate, om man finner ut at forholdet ikke passer dem likevel. Anonymkode: fa57f...719 Ja og samtidig gir denne avhengige personligheten risiko for å havne i dårlige relasjoner eller holde ut for lenge i dårlig relasjon. Anonymkode: c6764...e58 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #8 Skrevet 9. desember 2022 RealistiskDot skrev (1 minutt siden): Jo det bør man. Ellers gå ikke samfunnet videre uten unger og et stabilt parforhold. Norge kommer til å se stygt ut om en generasjon om alle skal leve singel og ikke binde seg til noen. Ja, gjør det for Erna🙏🏼🥰 Anonymkode: c6764...e58 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #9 Skrevet 9. desember 2022 RealistiskDot skrev (2 minutter siden): Jo det bør man. Ellers gå ikke samfunnet videre uten unger og et stabilt parforhold. Norge kommer til å se stygt ut om en generasjon om alle skal leve singel og ikke binde seg til noen. Det er ikke alle som får muligheten,og det bør man kunne klare å leve med. Det er ikke farlig. Anonymkode: 18557...064 1
Spiteful Skrevet 9. desember 2022 #10 Skrevet 9. desember 2022 (endret) Nå må du gi deg, hvem er du til å bestemme noe som helst over andre? De fleste mennesker er sosiale vesen og for de fleste mennesker blir det ensomt å tilbringe livet alene. Det er helt lov, helt normalt og helt greit å ønske seg noen å tilbringe å leve livet med og være lei seg over å ikke få dette ønske oppfylt. Legger til: I dagens samfunn er det faktisk lagt opp til at vi skal leve sammen med noen. Om du ikke klarer å se det, er du blind. Endret 9. desember 2022 av Spiteful 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 Spiteful skrev (3 minutter siden): Nå må du gi deg, hvem er du til å bestemme noe som helst over andre? De fleste mennesker er sosiale vesen og for de fleste mennesker blir det ensomt å tilbringe livet alene. Det er helt lov, helt normalt og helt greit å ønske seg noen å tilbringe å leve livet med og være lei seg over å ikke få dette ønske oppfylt. ALLE kan ikke få denne muligheten. Det sier seg selv. Det er ikke noens "feil" ,det er bare slik naturen er. Anonymkode: 18557...064 1
Spiteful Skrevet 9. desember 2022 #12 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): ALLE kan ikke få denne muligheten. Det sier seg selv. Det er ikke noens "feil" ,det er bare slik naturen er. Anonymkode: 18557...064 Det betyr ikke at ønsket forsvinner, og folk ikke skal få lov til å føle en sorg over dette. Ferdig snakka. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #13 Skrevet 9. desember 2022 Spiteful skrev (33 minutter siden): Legger til: I dagens samfunn er det faktisk lagt opp til at vi skal leve sammen med noen. Om du ikke klarer å se det, er du blind. Men det er ikke en bra ting. Samfunnet burde legges opp til at det ikke er en fordel å være hverken i et forhold eller singel. Anonymkode: b7f3c...ad4 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #14 Skrevet 9. desember 2022 Spiteful skrev (37 minutter siden): Legger til: I dagens samfunn er det faktisk lagt opp til at vi skal leve sammen med noen. Om du ikke klarer å se det, er du blind. Har du levd alene over lengre tid som voksen? Det er overraskende lett faktisk. Anonymkode: 18557...064 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #15 Skrevet 9. desember 2022 Andro skrev (1 time siden): Kanskje det, men du bør gå i terapi først. En partner skal ikke være en behandler. Din helse, ditt ansvar. Å bære en partners lykke på skuldrene er ei alt for stor bør å ta. Du tjener ikke på å tenke at andre skylder deg sitt selskap. Det gjør ingen. En god partner er en som er godt selskap. Du misforstår, jeg synes ingen skylder meg noe. Jeg er et godt selskap og har det veldig stabilt psykisk i forhold, da blir jeg "frisk". Har heller ikke noe problem med at folk går ut av forhold med meg. Anonymkode: d7dc9...e4b
Rasjonalisten Skrevet 9. desember 2022 #17 Skrevet 9. desember 2022 Jeg er enig med deg. Vi trenger ikke å skylde på det motsatte kjønn for våre egne problemer. Det er viktig å lære å trives i eget selskap og forstå at det er ok å være alene. Vi må slutte å late som om det er andres skyld at vi ikke har en partner og fokusere på å bli bedre kjent med oss selv. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #18 Skrevet 9. desember 2022 3 hours ago, Spiteful said: Nå må du gi deg, hvem er du til å bestemme noe som helst over andre? De fleste mennesker er sosiale vesen og for de fleste mennesker blir det ensomt å tilbringe livet alene. Det er helt lov, helt normalt og helt greit å ønske seg noen å tilbringe å leve livet med og være lei seg over å ikke få dette ønske oppfylt. Legger til: I dagens samfunn er det faktisk lagt opp til at vi skal leve sammen med noen. Om du ikke klarer å se det, er du blind. Enig med deg. Og det er virkelig lagt opp sånn at det gavner å være to stk, bare se på boligmarkedet og vanskeligheter med tilrettelegging i jobb for aleneforsørgere osv. Jeg er den eneste single av både kollegaer og venner, når jeg vil ut å spise middag eller ta en øl en kveld er alle med mann og barn. Har 3 søsken jeg har nær kontakt med men alle de har samboer også, han siste fikk nylig. Så jeg har endt opp med å dra ut alene et par ganger drevet av sterk ensomhet, det er litt kleint i Norge og jeg får spørsmål om hvorfor jeg er ute alene. Ja, jeg trives i eget selskap, er introvert så jeg klarer meg jo. Men en ting å være bare meg i ukedagene når det nå i voksen alder er i alle helger også, fordi ALLE er med en partner. Det var gøy å være singel som 22, men da er «alle andre» single og Anonymkode: d83d2...7eb 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå