Gå til innhold

Et lite hjertesukk fra en mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heretter skal jeg bli sterkere! Jeg skal stole mer på meg selv. Jeg skal ikke alltid spørre alle andre om råd og få mange negative svar når det virkelig ikke er det jeg trenger, men støtte.

Det er jeg som kjenner mine små best og vet hvordan de små hodene deres fungerer. Det er meg de kommer til, selv om de av og til er sure og sinte på meg.

Jeg skal ikke la surmagede kommentarer få gå innpå meg lenger.

Jeg skal møte verden med et smil og unngå og gi sure, negative kommentarer til andre.

Vet ikke helt hvor dette innlegget hører hjemme, men det er min oppskrift på å bli et mer selvsikkert menneske og mamma. Har du en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker hver dag:

Tenk hvis alt dette ble tatt fra meg: barna, mannen, hjemmet, familien, vennene, jobben....

Da blir jeg takknemlig for at jeg har det så bra og klarer i hvert fall for en liten stund å ikke fokusere på bagateller og uvesentligheter.

Dessuten er det viktig å ikke bli helt hengt opp i hverdagens strev og stress... men se livet sitt i fugleperspektiv. Jeg ønsker å gi mine barn gode opplevelser og god ballast til sitt videre liv; naturopplevelser, musikk, vennskap, utforsking, lek, aktivitet, ....

Skrevet

så enig så enig. Av og til blir jeg ør av alle gode råd og alle som mener at de vet best. Det viktigste er å stole på seg selv. Men da må man jo ut og søke råd også da, kanskje,for å bli mer selvsikker.

Gjest Betty Boop
Skrevet

Potetoline :)

Heng opp den listen der på veggen. Du kan komme til å trenge påminnelsen noen ganger. Men det var en kjempefin liste.

Trodde jeg skulle bli gal da jeg hadde små barn. En svigermor som sa du plukker vel ikke opp barnet bare det gråter litt? En mor som sa du lar da vel ikke barnet gråte? Velmente råd er sikkert vel og bra. Problemet er at vi får så mange som er på kollisjonskurs at det er mer til forvirring enn hjelp.

Nei stol på instinktene dine, de vil føre deg langt. Dessuten finnes det vel ingen fasit på livet.

Lykke til med forsettene dine! :klem:

Skrevet

Helt enig potetoline !

Veldig gode og fine tanker!

klem ceca ;)

Gjest gjestidag
Skrevet

Veldig lurt :) Har holdt på med dette der en god tid... og syns jeg har kommet langt... det forundrer meg så forbanna mange kan blir når det funker...særlig den typen mennesker som skal bestemme over alt og alle..

vanskeligst på "sårbare" dager å ikke la surmagede kommentarer gå inn på meg.. da hender det jeg svarer for å få fred... vet det er barnslig men det er ikke alle som gir seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...