Gå til innhold

Inkluderer ikke venninner med på aktiviteter med kjæresten min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ofte den som ikke er så glad i å blande mine venner, kjæresten min har jo møtt dem såklart og vica verca men jeg føler ikke alltid for å inkludere «line» med på feks julebyen når jeg skal dra der med kjæresten. 
Line mener at hun kan jo være med meg og kjæresten min noen ganger eller spise ute med oss, men jeg føler det høres litt rart og involvere henne så mye opp i meg og kjæresten min sine aktiviteter osv .

nei hun har ikke følelser for han men, føles bare rart å inkludere venninna i «kjæreste» ting. Jeg er ikke interessert i at vi tre skal ha bestevenn forhold sammen.. og jeg fortrekker å henge alene med henne så vi kan ha jente snakk  :) 
andre med slik erfaring?

Anonymkode: acaa1...a65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er som deg

Anonymkode: 00c57...518

• Liker 1
Skrevet

Enig med deg. Men av og til er vi på fest eller lignende sammen og noen ganger har vi parkvelder eller inviterer en singel venninne på middag. 

Anonymkode: 0b058...7a1

Skrevet

Før i tiden var ei venninne, kjæresten min og jeg en trio som gjorde mye sammen.

ALDRI igjen, anbefales ikke.

Føler det er litt merkelig at venninna di vil henge med deg og kjæresten alene, hvorfor i all verden vil hun det? 

Anonymkode: f259b...7aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

jeg føler det høres litt rart og involvere henne så mye opp i meg og kjæresten min sine aktiviteter osv .

Litt vanskelig  å bli helt klok på dette når du skriver ting som "noen ganger", "ikke alltid" ,  eller "så mye" - når det for meg fremstår som "aldri", mer eller mindre 😅 

Det å spise ute/hjemme, eller bare gjøre noe er jo ikke mer "kjærsteste" enn det man gjør det til heller.  Personlig synes det er mye rarere å ikke (evt. aldri) invitere med en eller flere venner som har lyst til å være med en gang i blant enn motsatt, iaf.

Folk er jo forskjellige...

• Liker 3
Skrevet

"Kjæresten" din er egentlig bare en venn også. "Par" finnes ikke,det er bare noe mennesker har funnet på. Det spiller ingen rolle hvem som omgås hvem.

Anonymkode: 175f0...9ab

• Liker 2
Skrevet

En venninne av meg var sånn at hun ikke kunne gjøre noe sammen med venninner og kjæresten.  Jeg ringte henne en gang og spurte om hun ville gå tur rundt Sognsvann. Da svarte hun at det kunne hun ikke for hun skulle gå tur rundt Sognsvann sammen med kjæresten. Det synes jeg var utrolig sært. 

Anonymkode: df35a...916

• Liker 6
Skrevet

Jeg gjør ting med mannen, venninneting, eller vi er som par med andre par. 

Anonymkode: 82b26...a0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En venninne av meg var sånn at hun ikke kunne gjøre noe sammen med venninner og kjæresten.  Jeg ringte henne en gang og spurte om hun ville gå tur rundt Sognsvann. Da svarte hun at det kunne hun ikke for hun skulle gå tur rundt Sognsvann sammen med kjæresten. Det synes jeg var utrolig sært. 

Den sammentreffen er så merkelig at jeg ville invitert henne med. Men da er det mulig mannen ville foreslått at vi tok vår tur en annen dag. 

Men om hun ringte og hørte om tur, men jeg og mannen hadde planlagt å besøke julebyen, så ville jeg bare sagt jeg var opptatt, men at vi gjerne kunne gå en tur i morgen. 

Anonymkode: 82b26...a0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Her er vi såklart når er fest og med par venner. hmm hvem vet kanskje hun ville ha en alene tur med  kjæresten?

Skrevet

Kan jo hende at venninnen din er ensom og ikke har så mange andre? Synes du skal ta henne med av og til. 

Anonymkode: c7dc8...78d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan jo hende at venninnen din er ensom og ikke har så mange andre? Synes du skal ta henne med av og til. 

Hvorfor må en det?

ønsker ikke trio vennskap 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor må en det?

ønsker ikke trio vennskap 

Fordi det kanskje betyr mye for venninnen din? Å bli inkludert en gang i blant. Jeg har selv inkludert en venninne som ikke hadde så mange i ting som jeg og kjæresten gjorde, og det var jo bare hyggelig. Da jeg ble singel og hun fikk seg kjæreste, droppet hun meg bare helt. Har ikke sett henne på 2 år. Det er veldig sårende. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg har brent meg tidligere på å introdusere partnere for venninner - ikke nødvendigvis at de ble sammen etter at det var slutt, mer at de ble venner og begynte å henge, og at jeg derfor ikke kunne unngå dem etter bruddet... Nå var de plutselig en fast del av vennegjengen, enten jeg likte det eller ikke. Én eks ble sammen med en venninne av meg, også, lenge etter bruddet - og selv om det er greit, er det også veldig rart. Merkelig stemning, det blir liksom aldri helt bra selv om vi er godt voksne osv.

Nåværende partner liker jeg heller ikke å introdusere for venninner, selv om et par venninner og kompiser har møtt ham. Han gjør ikke noe galt, han er ikke typen som ville hengt med dem uten meg eller noe, jeg er bare klok av skade og liker å holde ting adskilt, selv om jeg håper å leve resten av livet med partner. Han tenker ikke sånn om sine venner, og tar meg med på alt mulig rart - har litt dårlig samvittighet for det, men han bryr seg ikke om det virker det som. Vi har tydeligvis forskjellige behov og alt må ikke alltid være likt. 

Anonymkode: 47b55...a74

Skrevet

Så og si alle venninnene mine er i forhold selv, så har ikke vært borti den problemstillingen. Men har et par single venninner, hun ene har vi gått og ut spist med som en trio, men helt ærlig tror jeg de single foretrekker å møte meg alene, da kan vi slarve om jenteting og drikke oss fnisefine på vin. Kanskje du skulle foreslått en jentekveld, TS? Hun savner kanskje bare tid med deg, og tror selv hun må foreslå ting med dere begge for å få venninnetid med deg? 🤗

Skrevet

Ser ikke problemet. Må selvsagt dekke inn nok tosomhet, men utover det går det veldig greit

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har brent meg tidligere på å introdusere partnere for venninner - ikke nødvendigvis at de ble sammen etter at det var slutt, mer at de ble venner og begynte å henge, og at jeg derfor ikke kunne unngå dem etter bruddet... Nå var de plutselig en fast del av vennegjengen, enten jeg likte det eller ikke. Én eks ble sammen med en venninne av meg, også, lenge etter bruddet - og selv om det er greit, er det også veldig rart. Merkelig stemning, det blir liksom aldri helt bra selv om vi er godt voksne osv.

Nåværende partner liker jeg heller ikke å introdusere for venninner, selv om et par venninner og kompiser har møtt ham. Han gjør ikke noe galt, han er ikke typen som ville hengt med dem uten meg eller noe, jeg er bare klok av skade og liker å holde ting adskilt, selv om jeg håper å leve resten av livet med partner. Han tenker ikke sånn om sine venner, og tar meg med på alt mulig rart - har litt dårlig samvittighet for det, men han bryr seg ikke om det virker det som. Vi har tydeligvis forskjellige behov og alt må ikke alltid være likt. 

Anonymkode: 47b55...a74

Forstår den, er greit med grenser også. Det er jo ikke sånt at jeg ville aldri ha introdusert kjæresten til mine venner men er ikke interessert i noe trio vennskap mellom meg og kjæresten og min beste venninne. Er noe annet om hun kjennet han fra før av og var venner fra før av men det er hun ikke.

ser ikke hvorfor kjæresten min og bestevenninna mi skal ha sin egen vennskap utenom meg ved og tekste og snappe hverandre osv eller adde hverandre i sosiale medier. Dette har jeg selv aldri gjort med mine venninners kjærester. Fordi kjærestene dems er ikke MINE venner, så klart er jeg grei og inkluderer dem men ikke der jeg adder dem osv, er bare rart. I mine øyner er de bare venninna mi sin kjæreste

Skrevet

Det kan være litt vanskelig men tror man bør lete etter en balanse. Det er jo deg hun er venn med og da er det naturlig å finne på ting alene med henne. På den andre siden kan venninnen føle at du bevisst unngår at dere tre henger sammen mens du ikke gjør det når det kommer til venner av deg. For kjæresten er en så viktig del av livet ditt at en god venninne av deg vil kjenne ham også, slik hun kjenner dine andre venner. 

Man trenger absolutt ikke henge sammen som en trio alltid men samtidig kan man prøve å gjøre sånn at ingen føler seg utenfor eller bevisst utelatt. Som at dere henger sammen bare deg og kjæresten, men at det kanskje ikke gjør noe en gang i blant at han er der mens venninnen også kommer på besøk, hvis det er sånn at du bruker veldig mye tid med kjæresten. 

Anonymkode: 23625...bdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...