AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #1 Skrevet 9. desember 2022 Det er ikke til å stikke under en stol at fler og fler skiller seg/går fra hverandre. Når jeg leser tråder der den ene part er oppgitt over den andre, er de fleste raske med å kommentere «kvitt deg med han», «hvorfor har du fått unger med en slik mann», «hadde kastet han ut på flekken». Altså hva slags holdninger er det og hva slags perfekte mannfolk er dere som skriver slike kommentarer sammen med? Virker ikke som om mannen kan gjøre noe dere ikke liker uten at dere kaster han ut, eller i disse tilfellene; oppfordrer andre til å kaste ut/gå fra sin mann. Anonymkode: e6bad...0cd 1 10
HelloMindy Skrevet 9. desember 2022 #2 Skrevet 9. desember 2022 Jeg er helt enig med deg, men det virker også som om kommunikasjon er en mangelvare i dagens forhold (som beskrives på KG). 8 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #3 Skrevet 9. desember 2022 Det er ekstremt mange tråder her inne hvor jeg oppriktig lurer på hvorfor de har valgt å få barn med partneren og hvorfor de har så lave standarder at de godtar alle scenarioer som framstilles. Virkelig. Anonymkode: 9a0c7...254 25 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #4 Skrevet 9. desember 2022 Helt enig med ts og dere andre som har svart. Begynner alvorlig å lure på folk. Anonymkode: a6fa4...335 1
Aristoteles Skrevet 9. desember 2022 #5 Skrevet 9. desember 2022 Det kan du stikke under en stol, for det er feil. 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #6 Skrevet 9. desember 2022 Er veldig uenig. I de trådene der jeg skriver «dump ham» eller tenker at det er det eneste fornuftige å gjøre, er jo det store mysteriet hvorfor noen damer blir kjæreste med sånne menn i utgangspunktet. Det er soleklart at mange aldri skulle skaffet seg familie sv dem. Ja, mannen min er ganske så perfekt, og sammenlignet med de jeg leser om her, helt himmelsk. Anonymkode: c0983...0f5 12 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #7 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Virker ikke som om mannen kan gjøre noe dere ikke liker uten at dere kaster han ut, eller i disse tilfellene; oppfordrer andre til å kaste ut/gå fra sin mann Gjerne gi konkrete eksempler. Jeg har aldri lest en tråd her inne der folk sier at noe er dumpegrunn uten at det faktisk er dumpegrunn. Anonymkode: 8de38...d3d 17
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #8 Skrevet 9. desember 2022 Den store grunnen til at folk skiller seg mer enn før er at kvinner ikke lenger er økonomisk avhengig av menn slik at de må bli i bedritne ekteskap. Anonymkode: 376a9...7af 13 6
mannemannen Skrevet 9. desember 2022 #9 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er ikke til å stikke under en stol at fler og fler skiller seg/går fra hverandre. Når jeg leser tråder der den ene part er oppgitt over den andre, er de fleste raske med å kommentere «kvitt deg med han», «hvorfor har du fått unger med en slik mann», «hadde kastet han ut på flekken». Altså hva slags holdninger er det og hva slags perfekte mannfolk er dere som skriver slike kommentarer sammen med? Virker ikke som om mannen kan gjøre noe dere ikke liker uten at dere kaster han ut, eller i disse tilfellene; oppfordrer andre til å kaste ut/gå fra sin mann. Anonymkode: e6bad...0cd Kvinnene på KG er jo sammen med psykisk utviklingshemmede menn. Slik som han som later som om han skyter dama når han blir sint. En ting hadde vært om det var på tull når de tøyset. Men som resultat av å bli sint? Altså... Det er ikke noe annet å si på disse trådene enn dump ham. 12
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #10 Skrevet 9. desember 2022 Når kvinner ikke er økonomisk avhengige og litt for mange menn sliter med å gå ut av tradisjonelle rollemønstre i hjemmet når man får barn så er det klart at flere forhold ryker. Det hjelper ikke den gjerne 6 mnd perioden etter barn blir født hvor kvinner er tilbake i tradisjonell kjønnsrolle og menn ikke får riktig comeback. Anonymkode: a443f...71c 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er ikke til å stikke under en stol at fler og fler skiller seg/går fra hverandre. Når jeg leser tråder der den ene part er oppgitt over den andre, er de fleste raske med å kommentere «kvitt deg med han», «hvorfor har du fått unger med en slik mann», «hadde kastet han ut på flekken». Altså hva slags holdninger er det og hva slags perfekte mannfolk er dere som skriver slike kommentarer sammen med? Virker ikke som om mannen kan gjøre noe dere ikke liker uten at dere kaster han ut, eller i disse tilfellene; oppfordrer andre til å kaste ut/gå fra sin mann. Anonymkode: e6bad...0cd Vært sammen i over 20år. Vi har begge våre feil. Men vi klarer no å ordne opp og snakke sammen og komme til en løsning eller å tåle litt fra den andre! Møtes på midten eller ihvertfall der vi begge er fornøyd. Men skjønner jo og hvorfor en del går. Er utroskap, økoomisk utroskap, krangling om husarbeid, ikke bli sett, stå alen med 3.skift gang på gang! Når den andre parten ikke lytter, ikke prøver, bare driter i alt og tenker på seg selv så er det lov å bli lei å gå til slutt! Det er nok mye som bygger seg opp og aldri blir bedre så kommer toppen av kransekaken i tilegg! Anonymkode: 4f777...dd0 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #12 Skrevet 9. desember 2022 KG får meg til å lure på hvorfor skilsmissestatistikken ikke er mye høyere mtp så mange udugelige mannfolk og tafatte kvinnfolk som finnes der ute. Anonymkode: 9a0c7...254 12
Nooni Skrevet 9. desember 2022 #13 Skrevet 9. desember 2022 God observasjon. Man har en frustrasjon, søker råd her inne som støtter ens tenke om at partneren er udugelig - poff. Jeg tenker at så fremt det ikke handler om vold, trakassering eller andre ulovlige ting, så bør man lytte til de som gir råd og som har vært gift lenge. KG er bare unntaksvis stedet for nyanser. Som regel oppfordrer svarene til å kvesse knivene. Dessverre. 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #14 Skrevet 9. desember 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Det er ekstremt mange tråder her inne hvor jeg oppriktig lurer på hvorfor de har valgt å få barn med partneren og hvorfor de har så lave standarder at de godtar alle scenarioer som framstilles. Virkelig. Anonymkode: 9a0c7...254 Fordi livet er komplisert. Følelser er kompliserte. Man har kanskje håp om at det skal bli bedre. Kanskje har man ikke bare håp, men man er bombesikker på at det skal bli bedre senere, når xxxx skjer, eller når xxxx skjer. Så gjør det ikke det. Så sitter man der, hjerteknust, men fortsatt med masse kjærlighet ovenfor en person som de ikke lengre vet hva de skal gjøre med. De klarer ikke dra, de klarer ikke bli. Da kommer de på KG for råd. Og da blir råd som "herregud dump ham!!11" helt tullete. Man dumper ikke en partner man har investert 20 år av livet sitt i, bygget hus med, delt alt med, fått 3 barn med, fordi personen er en rotekopp. Alt er ikke svart-hvitt for alle. Av og til klarer man ikke engang tanken på å dra fra personen man anser som en sjelevenn, selv om personen gjør en helt gal av frustrasjon i det daglige. Anonymkode: 27bd1...d1b 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #15 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): KG får meg til å lure på hvorfor skilsmissestatistikken ikke er mye høyere mtp så mange udugelige mannfolk og tafatte kvinnfolk som finnes der ute. Anonymkode: 9a0c7...254 Enig. Blir nesten kvalm. Anonymkode: a0298...a71
frivis Skrevet 9. desember 2022 #16 Skrevet 9. desember 2022 Det er altfor mange sære personer til at jeg føler jeg gidder å innlede noe forhold. Sjansen for å treffe på noen som faktisk ønsker å jobbe for forholdet, å bli bedre kjent og kan få følelser for deg er omtrent 0. Så nei takk, har mer selvrespekt for meg selv enn at jeg orker å lete etter nålen i høystakken. Har det såpass bra alene at jeg på ingen som helst måte føler jeg MÅ han noen, men selvsagt hadde det vært noe jeg ønsket om det var noen å satse på.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #17 Skrevet 9. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Fordi livet er komplisert. Følelser er kompliserte. Man har kanskje håp om at det skal bli bedre. Kanskje har man ikke bare håp, men man er bombesikker på at det skal bli bedre senere, når xxxx skjer, eller når xxxx skjer. Så gjør det ikke det. Så sitter man der, hjerteknust, men fortsatt med masse kjærlighet ovenfor en person som de ikke lengre vet hva de skal gjøre med. De klarer ikke dra, de klarer ikke bli. Da kommer de på KG for råd. Og da blir råd som "herregud dump ham!!11" helt tullete. Man dumper ikke en partner man har investert 20 år av livet sitt i, bygget hus med, delt alt med, fått 3 barn med, fordi personen er en rotekopp. Alt er ikke svart-hvitt for alle. Av og til klarer man ikke engang tanken på å dra fra personen man anser som en sjelevenn, selv om personen gjør en helt gal av frustrasjon i det daglige. Anonymkode: 27bd1...d1b Sant det, men da ødelegger man seg selv. Trist at mange ønsker å leve i kvelende usunne forhold. Anonymkode: c8775...03f
visp Skrevet 9. desember 2022 #18 Skrevet 9. desember 2022 Innen man lager en tråd om det her inne, så har nok forholdet vært i tenkeboksen veldig lenge allerede. 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #19 Skrevet 9. desember 2022 Hent enig , skremmende mange som svarer dump han pga bagateller Anonymkode: 2bed8...073 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #20 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sant det, men da ødelegger man seg selv. Trist at mange ønsker å leve i kvelende usunne forhold. Anonymkode: c8775...03f Ødelegger seg selv? Fordi man lever med en rotekopp?? Ja jøss Anonymkode: 2bed8...073
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå