AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #1 Del Skrevet 9. desember 2022 Jeg skjønner ikke det helt. Hvis jeg er borte fra jobb, så er det mer sånn her: - Føler meg litt daff en dag - Føler enda mer daff en dag - Våkner opp og føler meg ganske dårlig, men går på jobb. - Går hjem fra jobb fordi jeg føler meg dårlig Med mindre jeg har vært i en ulykke kvelden før så går jeg på jobb. Kan jo ikke vite om jeg er syk før jeg starter å jobbe. Anonymkode: a0211...866 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hvitmargeritt Skrevet 9. desember 2022 Populært innlegg #2 Del Skrevet 9. desember 2022 Omgangssyke kan jo f. Eks komme ganske brått på, samme med migrene, og ett hav av andre ting. Folk er jo ikke nødvendigvis syke med det samme som deg? Herregud.. 67 2 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #3 Del Skrevet 9. desember 2022 Migreneanfall kommer som lyn fra klar himmel for meg i hvert fall. Anonymkode: fd4c4...5f9 26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #4 Del Skrevet 9. desember 2022 Du er ignorant. Folk som sliter med migrene f.eks, kan være helt friske og fine dagen før også våkne på morgenen med ekstrem migrene. For så å måtte ligge på et mørkt rom hele dagen. Har selv tvingt meg på jobb med migrene, enge opp med at jeg spydde midt i et møte. Skulle heller tatt dagen fri. Anonymkode: 0427e...509 21 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #5 Del Skrevet 9. desember 2022 Jeg ble dårlig pang forrige uke om ettermiddagen/kvelden med feber og frysninger. Følte meg helt fin tidligere på dagen….. Samme med omgangssyke - plutselig dårlig. Hvem er det du mistror? Anonymkode: 4d165...dcb 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #6 Del Skrevet 9. desember 2022 Min mann og jeg har nylig hatt korona. Hos ham kom det som kastet på. Den ene dagen var han helt frisk og i full vigør. Neste morgen våknet han kjempedårlig. Høy feber, vond hoste, verk i kroppen, utmattelse. Mens hos meg kom det gradvis. De tre første dagene ble jeg gradvis dårligere, til jeg på dag fire var like dårlig som min mann var på hans første dag. Anonymkode: 6f7f3...d5c 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #7 Del Skrevet 9. desember 2022 Med smittebølger i samfunnet, så er det helt rett at man ikke utsetter kollegaer & kunder for smitte. Det å tro at man skal på arbeid uansett, er direkte årsak til smittespredning. Anonymkode: 680f4...a18 27 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea Skrevet 9. desember 2022 #8 Del Skrevet 9. desember 2022 Sykdom kan forandre seg fort. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #9 Del Skrevet 9. desember 2022 Jeg måtte ringe til jobb og si meg syk en dag da mensensmertene var så sterke at jeg la og vrei meg i smerte. Hadde tatt fullt av ibux, men det fungerte ikke. Skulle jeg ha gått på jobb som den eneste ansvarlige spl for 200 pasienter? Der jeg må ta riktige avgjørelser, kunne ha tid til å tolke mulig alvorlige situasjoner i en allerede hektisk arbeidsdag? Anonymkode: 504a2...b20 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #10 Del Skrevet 9. desember 2022 Jeg synes det er bra at folk holder seg hjemme når de er syke. Anonymkode: 54cb1...db4 20 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #11 Del Skrevet 9. desember 2022 Det er jo ikke sikkert folk alltid deler med omverdenen at de er pjuske heller. De gangene jeg er syk går jeg ofte og hangler litt et par dager, men jeg tar på meg "jobb-fjeset", så tror ikke andre merker det med mindre jeg sier noe. Anonymkode: 5d83e...22e 38 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 9. desember 2022 #12 Del Skrevet 9. desember 2022 så TS mener at basert på hvordan hun er bør alle være som henne - fin leveregel det sikkert... 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #13 Del Skrevet 9. desember 2022 Da jeg hadde covid var jeg frisk dagen før og knall dårlig dagen etterpå. Samme med omgangssyken. Anonymkode: 78506...9cd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #14 Del Skrevet 9. desember 2022 Da kan vi bare si opp ambulansemedarbeidere. Alle er jo som deg, HI. Ingenting kommer brått på. Hurra! Anonymkode: 1fd96...a5b 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 9. desember 2022 #15 Del Skrevet 9. desember 2022 Er dette et seriøst spørsmål? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #16 Del Skrevet 9. desember 2022 For andre kan det faktisk virke slik at jeg blir brått syk. Det handler bare om at jeg ikke går på jobb og okker og oier meg fordi jeg er litt pjusk. Dersom jeg møter opp på jobb så holder jeg godt kjeft om hvordan formen er. Det verste som finnes er folk som «åå, jeg er ikke helt i form. Åå føler meg ikke bra i dag». Neivel, så hold deg hjemme da. Slik klaging kjører andres arbeidsdag i dass. Spesielt viss man jobber et sted der man er avhengig av at andre også er på jobb. Jeg vil heller komme på arbeid og se at eg kollega er syk, en å få warnings og høre på klaging flere dage i forveien og gå hjemme Og lure på om det blir et helvetes stress i morgen fordi vedkommende blir hjemme. Anonymkode: c8e0d...970 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #17 Del Skrevet 9. desember 2022 Jeg spiser paracet og ibux og er på jobb, feberen kommer gjerne mot kvelden. Men jeg pleier ikke å klage og informere folk om hvor dårlig jeg er da. Det er liksom en forventning om at man går på jobb så langt det lar seg gjøre, men samtidig skåne andre for smitte. Når folk står å legger ut om hvor dårlige de er så holder jeg meg unna de så langt det lar seg gjøre. Anonymkode: c241d...9a9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #18 Del Skrevet 9. desember 2022 Når jeg er syk bruker jeg å bli dårlig og få feber utover kvelden og våkner i dårlig form. Da logger jeg på hjemmekontor og tar det som haster mest og skriver egenmelding. Har bare dratt hjem fra jobb en gang og da burde jeg nok ha holdt meg hjemme fra morgenen av. Anonymkode: d8698...4d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #19 Del Skrevet 9. desember 2022 Hørt om omgangssyke? Det kommer AKUTT. Kan være på trening i ene øyeblikket, og en time senere sitte på do med diaré og spybøtte mellom beina. Du virker veldig ignorant. Anonymkode: df76d...5cb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 9. desember 2022 #20 Del Skrevet 9. desember 2022 Folk er forskjellige, du kan ikke være så voldsomt reflektert hvis du ikke skjønner at sykdom kan komme brått på. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå