AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #1 Skrevet 9. desember 2022 Hei. Jeg er i uke 22+2 og når jeg skulle på toalettet i dag kom det masse gjennomsiktig veske med noe hvitt i ut av meg. Ikke urin! jeg har tidligere mistet i uke 14 da gikk vannet mitt og jeg merket ikke dette (visste ikke/skjønte ikke). Er ganske redd for at noe lignende hsr skjedd nå. Men aner ikke. Har tatt kontakt med jordmor, men hun har ikke svart meg enda. er det noen som har opplevd det samme? Hvordan ser det ut når vannet har gått? Kan det bare være utflod? Anonymkode: fcf56...af5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #2 Skrevet 9. desember 2022 Er nok bare utflod, er veldig vanlig med flytende utflod som renner. Spesielt når det er noe hvitt I. Mitt fostervann har alltid vært lyserosa og luktet søtlig. Tydelig rosa på papiret liksom. Men om du er usikker så kan du dra og sjekke 😊 ring gyn/føden. Anonymkode: 106d7...43f 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #3 Skrevet 9. desember 2022 Jeg hadde også mye utflod under graviditeten som var som vann. Jordmor sa at så tidlig vil ikke barnets hode stenge av, så det vil bare fortsette. Vannet mitt gikk i uke 38 og var liten tvil. Det kom ganske store mengder med jevne mellomrom og var lyserosa. Luktet ingenting av mitt, dessverre, for jeg var nysgjerrig. Anonymkode: eb591...570
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #4 Skrevet 9. desember 2022 Ville tatt en sjekk om du er usikker. Ring føden Jeg opplevde hvertfall mye utflod og at jeg tisset på meg litt uten at jeg merket det selv… Anonymkode: 284a3...81b
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #5 Skrevet 9. desember 2022 Jeg dro forresten til føden rundt samme tid som deg fordi jeg var nervøs, men det var utflod. De testet med en pinne for å sjekke ph, og jeg fikk ultralyd. Anonymkode: eb591...570
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #6 Skrevet 9. desember 2022 Snakket med føden nå og de sa at det også var utflod! Tusen takk for svar ❤️ Er så utrolig redd for å miste denne babyen Anonymkode: fcf56...af5 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #7 Skrevet 9. desember 2022 Mitt var også lyserosa, og det fortsatte bare å renne. Ikke konstant, men det kom en skyll etter skyll hele tiden. Ingen tvil om at det var vannet da. Gikk i uke 35. Anonymkode: 04cbb...570
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #8 Skrevet 9. desember 2022 Jeg hadde ekstreme mengder utflod med min første. Trodde jeg hadde en spontanabort første gangen det skjedde, og jeg kjente plutselig at det fosset noe ut av skjeden. Var forberedt på blodbad, men så var det bare sinnsykek mengder utflod. Med andremann fikk jeg fostervannslekkasje, og da rant det litt og litt vann. Jeg måtte på sjekk på sykehuset, og fikk beskjed om ta på bind som de ville lukte på.. for det kan være vanskelig å avgjøre om det er fostervann som lekker, eller om det er utflod. Anonymkode: b2d73...37b
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #9 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde ekstreme mengder utflod med min første. Trodde jeg hadde en spontanabort første gangen det skjedde, og jeg kjente plutselig at det fosset noe ut av skjeden. Var forberedt på blodbad, men så var det bare sinnsykek mengder utflod. Med andremann fikk jeg fostervannslekkasje, og da rant det litt og litt vann. Jeg måtte på sjekk på sykehuset, og fikk beskjed om ta på bind som de ville lukte på.. for det kan være vanskelig å avgjøre om det er fostervann som lekker, eller om det er utflod. Anonymkode: b2d73...37b Hvordan visste du om det var fostervannlekasje eller utflod med andremann? Anonymkode: fcf56...af5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #10 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan visste du om det var fostervannlekasje eller utflod med andremann? Anonymkode: fcf56...af5 *og ikke utflod ☺️ Anonymkode: fcf56...af5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvordan visste du om det var fostervannlekasje eller utflod med andremann? Anonymkode: fcf56...af5 Det slutter normalt sett ikke å renne når det er fostervannslekkasje. Og man kan også påvirke det ved å presse feks, noe man ikke kan med utflod. Også finnes det såklart unntak hvor babyens hode bare plugger igjen alt som er, slik hun gjorde hos meg, og hvor jeg ikke fikk presset ut noe som helst etter lekkasje 🤪 men da var det snakk om en fullvokst baby på 4,4 kilo og ikke prematurt 😊 Anonymkode: 106d7...43f
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #12 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det slutter normalt sett ikke å renne når det er fostervannslekkasje. Og man kan også påvirke det ved å presse feks, noe man ikke kan med utflod. Også finnes det såklart unntak hvor babyens hode bare plugger igjen alt som er, slik hun gjorde hos meg, og hvor jeg ikke fikk presset ut noe som helst etter lekkasje 🤪 men da var det snakk om en fullvokst baby på 4,4 kilo og ikke prematurt 😊 Anonymkode: 106d7...43f Okei! Tusen takk for svar! Føden sa også det til meg - at det fosser mye mer ut når babyen er så liten som den er enda. Så klarte å roe meg ganske med det! Anonymkode: fcf56...af5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå