AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #1 Skrevet 9. desember 2022 Bestevenninnens mann har vært på tjenestereise med jobben, kombinert med julebord. For å spare penger bestilte de dobbeltrom til alle. Av de totalt 20 ansatte er det 11 kvinner og 9 menn, slik at mannen til venninna ble trukket ut til å dele rom med en kvinnelig kollega (for å få det til å gå opp). Hun synes det var utrolig uprofesjonelt av arbeidsgiver å tvinge folk til å dele rom med personer av motsatt kjønn. I tillegg viste det seg etterpå at de hadde dobbeltseng på rommet, altså måtte da sove i samme seng. Hun mener at samboeren burde ha tatt det opp med arbeidsgiver før de reiste, eventuelt sjekket inn på et annet rom for å slippe å dele seng med denne kollegaen. Særlig når det er snakk om julebord med masse alkohol involvert. Samboeren hennes synes hun er urimelig, og at det aldri ville ha skjedd noe der, selv om de var full på julebord begge to. Hva synes dere? Personlig hadde jeg klikket, men så hadde heller ikke min mann akseptert å måtte dele seng med en annen kvinne. Anonymkode: 7b7dd...163 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 9. desember 2022 Hadde antatt mannen synes dette var topp stemming Ingen arbeidsgivere gjør sånt vel, da bestiller de ekstra hotellrom eller seng på det ene rommet. Anonymkode: 451fe...fef 59 8
Firtina Skrevet 9. desember 2022 #3 Skrevet 9. desember 2022 det høres vel ikke helt normalt ut ? 32 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #4 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hadde antatt mannen synes dette var topp stemming Ingen arbeidsgivere gjør sånt vel, da bestiller de ekstra hotellrom eller seng på det ene rommet. Anonymkode: 451fe...fef Jo noen arbeidsgivere gjør det sånn. Er enig i at det er kleint, men enkeltrom koster jo nesten mye som dobbeltrom. Venninnen hadde sikkert mulighet til og leie et enkeltrom til samboeren hvis hun syntes det var var så viktig , og villig til og betale en tusenlapp (?) for det, men en kan ikke forvente at arbeidsgiver gjør det. Anonymkode: 9e93e...7d9 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #5 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Bestevenninnens mann har vært på tjenestereise med jobben, kombinert med julebord. For å spare penger bestilte de dobbeltrom til alle. Av de totalt 20 ansatte er det 11 kvinner og 9 menn, slik at mannen til venninna ble trukket ut til å dele rom med en kvinnelig kollega (for å få det til å gå opp). Hun synes det var utrolig uprofesjonelt av arbeidsgiver å tvinge folk til å dele rom med personer av motsatt kjønn. I tillegg viste det seg etterpå at de hadde dobbeltseng på rommet, altså måtte da sove i samme seng. Hun mener at samboeren burde ha tatt det opp med arbeidsgiver før de reiste, eventuelt sjekket inn på et annet rom for å slippe å dele seng med denne kollegaen. Særlig når det er snakk om julebord med masse alkohol involvert. Samboeren hennes synes hun er urimelig, og at det aldri ville ha skjedd noe der, selv om de var full på julebord begge to. Hva synes dere? Personlig hadde jeg klikket, men så hadde heller ikke min mann akseptert å måtte dele seng med en annen kvinne. Anonymkode: 7b7dd...163 Mannen hennes burde bestilt et singelrom og betalt det selv. Anonymkode: 73fd2...a15 26
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 9. desember 2022 Jeg har jobbet på ganske mange steder og en slik løsning har jeg aldri hørt om. Anonymkode: 95264...185 78 7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #7 Skrevet 9. desember 2022 Det høres ut som en skikkelig uprofesjonell arbeidsgiver. Jeg har aldri opplevd at arbeidsgiver har pålagt noen å dele rom i det hele tatt. Og hvis noen hadde gjort det, vil jeg tro de hadde sikret seg at det var to enkeltsenger på rommet. Og det å tvinge en kvinnelig ansatt til å dele både rom og seng med en mannlig kollega, er vel ikke innenfor i det hele tatt. Jeg vil tro at de aller fleste arbeidsmiljøer (altså alle de ansatte) hadde sagt klart ifra at de ikke syntes det var greit. Jeg har i og for seg delt rom med en kollega (fra annen avdeling) av motsatt kjønn en gang. Men da ba vi om det selv, og var offisielt samboere utenom også. Anonymkode: 8c4fe...bfe 30 1
Snok1 Skrevet 9. desember 2022 #8 Skrevet 9. desember 2022 Ingen av mine arbeidsgivere hadde bestilt annet enn enkeltrom, men hva så? Hvis folk ønsker å være utro, så er de utro. Man må rett og slett finne partnere man stoler på. Dersom man ikke stoler på partneren så er det DET som er problemet. 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #9 Skrevet 9. desember 2022 Jeg synes forresten ingen av dem er direkte urimelige her. Det er arbeidsgiveren til mannen som er urimelig, som forventer at to kollegaer av forskjellig kjønn skal dele rom. Anonymkode: 8c4fe...bfe 12 1
Gjest EmKay Skrevet 9. desember 2022 #10 Skrevet 9. desember 2022 Har heller aldri vært borti en løsning som dette. Har vært med på at det har blitt brukt dobbeltrom, men dette har da vært frivillig. Om de absolutt ikke ønsker booke egne rom til alle, burde ekstra mann og kvinne blitt plassert på samme rom som to andre av samme kjønn, med ekstraseng. Så kunne de heller trukket om hvem som måtte ta ekstrasengen. Veldig uprofesjonelt av arbeidsgiver å plassere mann og kvinne på samme rom, og hvertfall i samme seng. Dårlig av hennes samboer å akseptere dette, og skjønner godt at din venninne reagerer. Regner med mannen hennes ikke hadde syntes det var så kult om situasjonen var snudd.
mannemannen Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og det å tvinge en kvinnelig ansatt til å dele både rom og seng med en mannlig kollega, er vel ikke innenfor i det hele tatt. Helt enig. Og ikke å tvinge en mannlig ansatt til å dele rom med en mann heller. Hvem vil dele rom med andre menn de ikke er(eller ønsker å være) seksuelt involvert med. Jeg ville vært ok på å dele seng og rom med en kvinne, om så kvinnen var uattraktiv. Men å dele med menn er rett og slett ubehagelig. Hadde nektet å dra på jobbreisen om de ikke betalte for egen seng 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #12 Skrevet 9. desember 2022 De som godtar å dele rom med en kollega for å spare penger må jo være dum i hodet. Utrolig hva folk finner seg i. Anonymkode: 33e10...2cb 8 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #13 Skrevet 9. desember 2022 Tenker for at det er større sjans for at han er utro med en han har blitt trukket ut til og dele rom med, enn en har flørtet med/ sett på hvis han hadde enkeltrom? jeg har vært på mye julebord og jobbreiser- aldri delt rom med en av motsatt skjønn, men vet at det har skjedd med flere enn samboeren til venninnen til ts fordi mange bedrifter har dårligere råd. de fleste vil uansett ikke være utro med hvem som helst, bare fordi de har blitt loddet ut til og dele rom med et annet menneske. Rar tankegang. De aller fleste er ikke utro på julebord eller jobbreiser - men det er alltid noen som er det. De havner i feil seng, tar seg til rette i boblebadet, badstuen, en stol i gangen osv. hjelper ikke med enkeltrom hvis noen vil benytte sjansen for noe snusk. Anonymkode: 9e93e...7d9 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #14 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De som godtar å dele rom med en kollega for å spare penger må jo være dum i hodet. Utrolig hva folk finner seg i. Anonymkode: 33e10...2cb Hva hadde du som er smart gjort, sånn helt konkret? Gått til øverste leder og bedt om og få se på regnskapet? Det er mange som må finne seg i og ikke gå på julebord i det hele tatt i år. At bedrifter må spare penger er realitet, like mye som at privatpersoner må spare og kanskje ikke har lyst til og betale for enkeltrom selv. Anonymkode: 9e93e...7d9
Carrot Skrevet 9. desember 2022 #15 Skrevet 9. desember 2022 (endret) Den arbeidsgiveren som tenker at dette er OK er rimelig spesiell spør du meg, jeg er enig med alle som sier at dette ikke er greit. Selv om jeg stoler på min partner og han på meg ville vi begge følt at dette var en ubehagelig situasjon å bli satt i av arbeidsgiver og ikke akseptert dette, vi ville nok begge heller bestilt rom for egen regning eller meldt avbud.. Endret 9. desember 2022 av Carrot 9
Gjest Dævendøtte Skrevet 9. desember 2022 #16 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har jobbet på ganske mange steder og en slik løsning har jeg aldri hørt om. Anonymkode: 95264...185 Samme her. Kunne ikke falle meg inn som leder å gjøre sånt heller.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #17 Skrevet 9. desember 2022 Jeg har vært på mye turer med jobb, men noe lignende har jeg aldri hørt om. Jeg ville ha vurdert melde det videre at arbeidsgiver forventer to kolleger av motsatt kjønn skal dele seng. Og hadde jeg fått vite at jeg måtte dele seng med en mannlig kollega på en tjenestereise, så hadde jeg sagt "drit å dra" til arbeidsgiver, og nektet. Og sjansen for ett eventuelt utroskap ville vært minimal for jeg hadde vært så forbanna på sjefen, og i så dårlig humør at sex hadde vært det siste jeg ønsket. Anonymkode: 2b1db...b97 11
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #18 Skrevet 9. desember 2022 Jeg er overhodet ikke sjalu (på grensen til naiv vil kanskje noen si) og mannen min jobber i et kvinnedominert yrke, men her hadde jeg faktisk steilet. Ekstremt uprofesjonelt av arbeidsgiver, og tankeløst av mannen. Anonymkode: bafc5...2b5 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #19 Skrevet 9. desember 2022 Har lest om sånne julebord og firmafester på Kvinneguiden tidligere. Hvilke firma er dette? I min verden er det helt utenkelig at jeg reiser vekk på julebord med kolleger og må dele rom med de. Har aldri hørt om andre som gjør det heller. At de reiser et sted er greit, men da bor alle på hver sitt rom. Anonymkode: fd772...51a 2
Slitenmamma Skrevet 9. desember 2022 #20 Skrevet 9. desember 2022 Dette skjedde faktisk med en kollega og en venn av meg for ikke lenge siden, vi jobber i samme kjede. Tror ikke de to hadde snakket sammen før. De to hadde det hysterisk morsomt på SoME med at de måtte dele rom. Tror ingen av ektefellene ble sure for det. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå