Gå til innhold

Koselig julebilde av pynt endte opp med folk som skal melde til mattilsynet fordi hamsteren i liten bur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg lå ut et bilde på en facebook gruppe som er om julepynt. Så hamsteren var ute og viste buret i bildet. Siden hadde laga pynt.

Var mange som likte og synes var koselig og fine de pyntene, Og helt plutselig kommer det folk med kommentarer om flis i burdet, og at buret bør være større og at noen skulle melde til mat tilsynet. 
jeg kan ikke forstå hva de fleste legger seg opp i ut av et bilde.. og isteden for og skrive til meg i melding velger dem å skrive bibler i kommentar feltet som ødelegger hele stemminga..  og dette er snakk om Voksne folk! 

nå hadde jeg tenkt og lufte det ut fordi jeg synes det er rart med visse folk.. 

Anonymkode: 2e5ee...f9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelte mennesker har som misjon i livet å finne feil hos andre. De har det nok ikke så veldig bra med seg selv.

Anonymkode: 3d8a9...9c5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hei!

jeg lå ut et bilde på en facebook gruppe som er om julepynt. Så hamsteren var ute og viste buret i bildet. Siden hadde laga pynt.

Var mange som likte og synes var koselig og fine de pyntene, Og helt plutselig kommer det folk med kommentarer om flis i burdet, og at buret bør være større og at noen skulle melde til mat tilsynet. 
jeg kan ikke forstå hva de fleste legger seg opp i ut av et bilde.. og isteden for og skrive til meg i melding velger dem å skrive bibler i kommentar feltet som ødelegger hele stemminga..  og dette er snakk om Voksne folk! 

Folk er totalt idioter noen ganger, til å bli helt oppgitt over. 

Anonymkode: 52383...2e5

Skrevet

Jeg hadde også kommentert på det. Antallet mennesker som skaffer seg kjæledyr uten å vite hva de trenger i det hele tatt, og aldri har lest seg opp på dyret, er overraskende høyt, faktisk de fleste. Det er kvalmt. 

Anonymkode: b2bd1...42b

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Er buret lite da? Hvis det stemmer at hamsteren har et lite bur (og det ikke bare ser sånn ut på bildet), så bør du være takknemlig over at noen sier fra og skaffe et større bur. 
Men jeg er enig i at de burde gi deg beskjed privat og ikke i full offentlighet.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde også kommentert på det. Antallet mennesker som skaffer seg kjæledyr uten å vite hva de trenger i det hele tatt, og aldri har lest seg opp på dyret, er overraskende høyt, faktisk de fleste. Det er kvalmt. 

Anonymkode: b2bd1...42b

Jeg tenker greit om de skriver i privat melding men må jo ikke skrive og rakke ned i hele kommentar feltet.. det buret osv ikke er temaet i bildet. 

• Liker 2
Skrevet

Hva har dette med familie og barn å gjøre?

Anonymkode: fb0ed...25b

• Liker 1
Skrevet

Viss buret er for lite er det greit å lommentere å gjøre deg og andre bevisst på det. Burene på dyrebutikken er gorteskt små og ikke egnet i det hele tatt. Desverre tenker jo de fleste at det er ok siden dyrebutikken selger de. 

Anonymkode: d27f5...a3c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2022 den 9.46):

Hei!

Det er mange tullinger på internett. Når man velger å legge ut bilder på nett, så mister man dessverre all kontroll over innholdet på bildet. Sånn er det bare, og det er noe som langt flere burde tenke nøye over.

Anonymkode: d10cc...e68

Skrevet

Godt folk reagerer på slikt. Alt for mange dyr har for små bur, og eierne driter i det og går i offerposisjon når folk påpeker det…

Anonymkode: 1c7e5...9b5

• Liker 1
Skrevet

Kanskje bra for  hamsteren at noen tar ansvar. Håper du kjøper større bur.

Anonymkode: 96eaa...65a

• Liker 1
Skrevet

Du reagerer altså på at folk reagerer på at dere selv ikke har et tilstrekkelig hamsterhold?

Så lenge folk sa fra på en fin måte (noe det virker som at ikke alle gjorde da..) er det faktisk en fin ting. Mange mener det beste for dyrene sine, men har ikke satt seg inn i ansvarlig hold av det aktuelle dyret. Da er det fint at noen sier ifra, da dyrene selv ikke klarer. Dog burde man heller forklart enn å bare true med mattilsynet.

Anonymkode: 21e6b...9b6

Skrevet

Synes det er helt greit at folk kommenterer på det. Burene på dyrebutikken er alt for små. En hamster skal ha store bur og veldig tykt med bedding (med gjerne litt forskjellig type bedding) så de kan grave og lage seg bol. De trenger også en del forskjellige ting i buret i forskjellige soner (matplass, doplass, et par forskjellige gjemmeplasser, rom til å grave tunnel osv). 

Hamster trenger mye mer enn man tror for å trives. De er ikke enkle dyr å ha. 

Anonymkode: 654eb...8c2

• Liker 2
Skrevet

Skjønner at du blir lei deg, men jeg syns det er bra at folk sier i fra. Det er så mange som har hamstere, marsvin og kaniner i små bur, og det er utrolig synd at dyrene ikke har plass til å bevege seg.

Anonymkode: 69bf5...595

• Liker 2
Skrevet

Et hamsterbur bør være MINST 90x50x50, men helst større, med tjukk bedding og masse stash inni

Anonymkode: 654eb...8c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...