Gå til innhold

Dere som har små barn med eksen, hvor tett er kommunikasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn med eksen, hvor tett er kommunikasjonen mellom dere? 
snakker dere sammen nesten hver dag? 
spør hverandre om ting som dere egentlig kan spørre mannen/damen om? 

snakker ungene med den andre foreldren over video? Selvom de ser hver av foreldrene hver 3-4 dag?

har kjæresten din skrøte over eksen foran deg? Men ikke gir deg samme skryt? 

jeg syns ærlig det blir for mye av exen. Holder på å gå på veggen her. Føler meg satt til side. Alt han lurer på eller tenker på så spør han eksen istedenfor å spørre meg først. Skryter over henne hele tiden, over samarbeidet og av hvordan hun er som mor. Jeg er mor selv, men jeg får ikke i nærheten av dette. I tillegg har han skrøte av henne foran familien min, og det syns jeg er å ta det for langt. 

så jeg lurer egentlig på hva som er normal kommunikasjon? Går det ikke an å få litt pause? Istedenfor å høre eksen sitt navn nesten hver eneste dag? At de snakker sammen nesten hver eneste dag? 
Blir direkte dårlig av dette. Han setter hun alltid i forsvar også vist hun feks har gjort noe. Er det for mye å be om av at han kan roe ned litt ? 

Anonymkode: a8b20...bea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du litt sjalu?

Synes det høres ut som de har et godt samarbeid og bryr seg om hverandre. Og det er det viktigste for barna hans.

Min mann hadde 2 små når jeg traff han for 16år siden. Var noen år det var mye samarbeid, men er jo var kjempe glad han har et godt forhold til moren til de eldste. Og ja, han kan ta hun i forsvar, om jeg har sakt noe som irriterer meg. Men det handler ikke om at han bryr seg mer om hun, men at det er moren til barna hans. Han har og snakket fint om hun til min familie, og min familie har møtt hun flere ganger. Men slik er det når man velger en med barn fra før. 

Skrevet

Barna er ikke så små lenger, men jeg har stort sett daglig kontakt med eksen om dem. Det har vi hatt siden samlivsbruddet da de var i barnehagealder. 

Om kjæresten skryter av eksen for ting du burde få samme kred for, kan jeg forstå at er irriterende. Det kan kanskje føles som kjæresten henger igjen i familielivet med noen andre og ikke gir ny kjæreste samme plass. Det issuet og opplevelsen av sjalusi og utenforskap bør du selvsagt kommunisere med partneren din om, og vurdere om du orker hvis det ikke bedres.

Men akkurat det at to som har barn sammen har tett kommunikasjon rundt barna, tenker jeg er helt normalt, sunt og bra for ungene. 

Anonymkode: c61b5...bb3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Dere som har barn med eksen, hvor tett er kommunikasjonen mellom dere? 
snakker dere sammen nesten hver dag? 
spør hverandre om ting som dere egentlig kan spørre mannen/damen om? 

snakker ungene med den andre foreldren over video? Selvom de ser hver av foreldrene hver 3-4 dag?

har kjæresten din skrøte over eksen foran deg? Men ikke gir deg samme skryt? 

jeg syns ærlig det blir for mye av exen. Holder på å gå på veggen her. Føler meg satt til side. Alt han lurer på eller tenker på så spør han eksen istedenfor å spørre meg først. Skryter over henne hele tiden, over samarbeidet og av hvordan hun er som mor. Jeg er mor selv, men jeg får ikke i nærheten av dette. I tillegg har han skrøte av henne foran familien min, og det syns jeg er å ta det for langt. 

så jeg lurer egentlig på hva som er normal kommunikasjon? Går det ikke an å få litt pause? Istedenfor å høre eksen sitt navn nesten hver eneste dag? At de snakker sammen nesten hver eneste dag? 
Blir direkte dårlig av dette. Han setter hun alltid i forsvar også vist hun feks har gjort noe. Er det for mye å be om av at han kan roe ned litt ? 

Anonymkode: a8b20...bea

Forstår hvordan du har det. 
Da jeg traff samboer, var det ekstremt mye snakk om eksen, hva hun gjorde, hvordan farge hun likte, hva hun drakk osv osv. 

Sa til han først en gang at det holdt, men han bare fortsatte. Etter en stund sa jeg kraftig i fra igjen og da skjønte han det. 
Var så ekstremt lei av å høre om henne. 
Du må faktisk bare si fra kraftig om at det holder. 
Skjønner han det ikke da så ville jeg vurdert hele forholdet. Jeg vurderte ikke forholdet den gangen og det ble mye vondt i tre år fremover. Nå er alt heldigvis bra, men hadde jeg visst det jeg vet i dag, så hadde vi nok ikke vært samboere. 
Lykke til ❤️

Anonymkode: 2cf6a...3f2

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...