Gå til innhold

Jeg er så lei av å bli sparka om natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er greit at ungen våkner om natta og kommer inn til oss. Samsoving er greit nok. Problemet er at ungen ofte holder det gående noen timer. Ligger ved siden av oss og sparker. Jeg blir så forbanna av det. Og trøtt selvsagt, det ødelegger neste dag. Sier nei, kanskje holder foten fast, men hun bare ler eller sutrer fordi jeg holder foten.

Får lyst til å lukke døra så ungen ikke kommer seg ut, men det er jo ikke optimalt. Hvordan få henne til å sove hele natta i egen seng? Eller i det minste slutte å sparke? Hvorfor må hun sparke så jævlig???

Anonymkode: 02074...72b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommunikasjon. Vis hvem som er den voksne. Det hjelper ikke å si nei, fordi hun ser at hun har overtaket på deg. Du må være tydelig, og sette klare grenser. Forklar at det hun gjør er vondt.

Tror du bør ta en COS-kurs.

Uansett så er det ganske relevant hvor gammel hun er…. 

Anonymkode: 115fa...8db

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommunikasjon. Vis hvem som er den voksne. Det hjelper ikke å si nei, fordi hun ser at hun har overtaket på deg. Du må være tydelig, og sette klare grenser. Forklar at det hun gjør er vondt.

Tror du bør ta en COS-kurs.

Uansett så er det ganske relevant hvor gammel hun er…. 

Anonymkode: 115fa...8db

Aj, det glemte jeg å ta med. Hun blir 2 i februar. 

Hva burde jeg gjøre? Bære henne tilbake på rommet sitt når hun sparker?

Skrevet

Jeg gikk å la meg på ungen sitt rom, så fikk ungen ligge sammen med faren som ikke brydde seg om han ble sparket.

Anonymkode: ceadc...549

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet (endret)

Hvis du ikke vil/orker å ha ungen i senga om natta  - noe som er helt rimelig når du selv sover dårlig av det - må du nesten ta kampen og bære henne tilbake igjen når hun kommer inn. Det går nok ikke an å få henne til å slutte å ligge urolig, de fleste unger gjør det, spesielt i foreldrenes seng. Det gjorde mine også da de var små.

Endret av Anonymus Notarius
Skrevet

Legg en madrass på gulvet ved siden av dobbeltsengen. Ferdig oppredd med pute og dyne. Enten må ungen sove der, eller så aker du deg ned på den og sover der, så kan ungen ligge i dobbeltsenga med faren. Du slipper å bli sparket på.

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden):

Hvis du ikke vil/orker å ha ungen i senga om natta  - noe som er helt rimelig når du selv sover dårlig av det - må du nesten ta kampen og bære henne tilbake igjen når hun kommer inn. Det går nok ikke an å få henne til å slutte å ligge urolig, de fleste unger gjør det, spesielt i foreldrenes seng. Det gjorde mine også da de var små.

Ja.. hun ligger jo nokså rolig når hun sover, det er når hun har lengre våkentid og sikkert kjeder seg eller er frustrert fordi hun ikke får sove. Hvor lang tid er det sannsynlig at en slik aksjon tar?😅 Ser for meg at det fort kan gå 40-50 ganger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja.. hun ligger jo nokså rolig når hun sover, det er når hun har lengre våkentid og sikkert kjeder seg eller er frustrert fordi hun ikke får sove. Hvor lang tid er det sannsynlig at en slik aksjon tar?😅 Ser for meg at det fort kan gå 40-50 ganger.

Da bærer du henne inn på rommet hennes hver gang hun begynner å sparke. Om du så må gå 20 ganger en morgen så gjør du det. Du sier selvfølgelig "stopp" et par ganger først og sier at du bærer henne inn på egen rom dersom hun fortsetter. Og så holder du det du lover.

Anonymkode: f7329...904

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du er konsekvent, er det ikke sikkert det tar så mange ganger. Men du må jo være motivert for det selv. Når hverken du eller barnet sover noe særlig, er det jo all grunn til å kutte ut dette.

Skrevet

Om ungne kommer inn, bær ungen tilbake til egen seng, og si vennlig at her skal du sove. Om og om og om og om og om og om og om igjen til det sitter. Vær dønn konsekvent. Vennlig, men bestemt. 

Anonymkode: 4abd7...b82

• Liker 1
Skrevet

Jeg gidder ikke bære inn 20 ganger så jeg går og legger meg på madrass. Da kommer de etter og ligger stille (tvillinger). 

Anonymkode: d0ae1...b51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...