AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #1 Skrevet 9. desember 2022 OBS langt innlegg, men setter pris på om noen vil lese gjennom dette da jeg lurer på om dette er noe som kan anmeldes? Var sammen med en fyr som det ble slutt med for litt over 1 år siden. Jeg gjorde det slutt med han fordi han drev med psykisk vold mot meg. Fikk nylig se noen screenshot av meldinger der han hadde skrevet til en tidligere venninne av meg om hvor fæl jeg var, at jeg spilte offer og hvor glad han var for at det var slutt mellom oss osv men han fortalte henne også om personlige ting om meg og skrev at jeg slet psykisk og ønsket å ta selvmord den gangen, jeg var veldig langt nede den tiden pga hvordan han behandlet meg så jeg så ikke lyst på noen ting da. Hun liker meg heller ikke så jeg så på meldingene mellom dem at hun skrev "Hahah hun spillte offer altså 😂😂» blant annet og jeg følte nesten det var mobbing sånn som de drev å skrev om meg. Jeg fikk se disse meldingene gjennom ei bekjent av meg da denne tidligere venninna mi tok screenshots av samtalen og sendte det til henne og jeg aner ikke hvor mange andre hun kan ha sendt dette til. Dette ble skrevet for litt over 1 år siden rett etter at det ble slutt mellom meg og han og jeg ser disse meldingene først nå.. Dette er personlige ting om meg som jeg slet med tidligere som jeg ikke vil at hele verden skal se og jeg vet at hun tidligere venninna mi er giftig som faen og liker å trykke andre ned så jeg er veldig sikker på at hun har sendt disse meldingene rundt til andre også. Å sende sensitive og personlige ting om en person rundt til andre, er det ulovlig? Og hvis det er det, kan det anmeldes? Hva hadde dere gjort om dere var i denne situasjonen? Det er som sagt over 1 år siden dette ble skrevet men jeg er faen så forbannet.. Anonymkode: 217c0...85e 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #2 Skrevet 9. desember 2022 Du kan skrive 845 innlegg om hvor råtne andre personer kan være. Men fasiten er alltid den samme: ikke del dine innerste tanker og/eller private bilder over mobil/sosiale medier. Det er ditt ansvar å passe på dette. Anonymkode: 51413...2da 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #3 Skrevet 9. desember 2022 Voksne mennesker oppfører seg ikke sånn, så jeg antar dere er unge. Gå til en voksen, og få hjelp til å håndtere situasjonen. Anonymkode: 94ddc...54d 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #4 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du kan skrive 845 innlegg om hvor råtne andre personer kan være. Men fasiten er alltid den samme: ikke del dine innerste tanker og/eller private bilder over mobil/sosiale medier. Det er ditt ansvar å passe på dette. Anonymkode: 51413...2da Nå er det ts sin eks som har fremmet påstander om henne skriftlig til en felles bekjent, så ta med deg victimblamingen et annet sted. Anonymkode: 49e30...223 9 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #5 Skrevet 9. desember 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan skrive 845 innlegg om hvor råtne andre personer kan være. Men fasiten er alltid den samme: ikke del dine innerste tanker og/eller private bilder over mobil/sosiale medier. Det er ditt ansvar å passe på dette. Anonymkode: 51413...2da Jeg har ikke delt noe, det var eksen min som først skrev til eks venninna mi om hvor fæl jeg var og at jeg slet psykisk og var suicidal osv, så har eks venninna mi tatt screenshot av samtalen mellom dem og sendt det rundt. TS Anonymkode: 217c0...85e
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #6 Skrevet 9. desember 2022 Sladder er nok ikke underlagt noen lov, siden det ikke er snakk om brudd på taushetsplikt i forhold til jobb. Så her er det bare å fortsette å være forbanna. Anonymkode: d134d...1c1 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #7 Skrevet 9. desember 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Voksne mennesker oppfører seg ikke sånn, så jeg antar dere er unge. Gå til en voksen, og få hjelp til å håndtere situasjonen. Anonymkode: 94ddc...54d Vi er i 30 årene alle sammen, utrolig nok! Ts Anonymkode: 217c0...85e
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #8 Skrevet 9. desember 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Sladder er nok ikke underlagt noen lov, siden det ikke er snakk om brudd på taushetsplikt i forhold til jobb. Så her er det bare å fortsette å være forbanna. Anonymkode: d134d...1c1 Så jeg skal bare drite i at eks venninna mi har sendt dette rundt? Og at eksen min skrev dette til henne, akkurat som om det var normalt å skrive sånne ting om folk. Jeg driter i det andre han skrev om meg om hvor jævlig jeg var osv men at han legger ut om at jeg slet med psykisk og var suicidal som i tillegg var pga hvordan han behandlet meg så er det ren onskap i mine øyner. Og denne eksen min skal jobbe i helse hvor det er folk som sliter med det samme jeg gjorde den gangen.. Ts Anonymkode: 217c0...85e 1 2
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 9. desember 2022 #9 Skrevet 9. desember 2022 Det er ingen lov mot å dele sladder med andre, så dette må du nok bare prøve å glemme.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #10 Skrevet 9. desember 2022 Folk som kan å tenke selv, skjønner at det er de som er barnslige og «venninnas» forsøk på å sverte deg. Hev deg over det. Opplevde selv at en «venninne» drev og tok skjermbilder og videresendte til andre. Personlige ting jeg betrodde henne i en tung periode. Fant det ut ved at hun sendte det feil, hun sendte det til meg. På messenger… Hun lot som ingenting, og er dum nok til å den dag i dag ta kontakt for å fiske ut av meg informasjon om meg og mitt nå og da. Hun får ikke annet enn overfladiske svar. Slike folk er uintelligente og ingenting å ha i livene sine. Anonymkode: a4795...ea2 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 Jeg vet ikke om det er noen trøst for deg, men jeg personlig ville reagert i forhold til din eks og tidligere venninne - og ikke mistet noe respekt for deg. Håper og tror de fleste vil gjøre det samme Anonymkode: 51472...4b3 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #12 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Så jeg skal bare drite i at eks venninna mi har sendt dette rundt? Og at eksen min skrev dette til henne, akkurat som om det var normalt å skrive sånne ting om folk. Jeg driter i det andre han skrev om meg om hvor jævlig jeg var osv men at han legger ut om at jeg slet med psykisk og var suicidal som i tillegg var pga hvordan han behandlet meg så er det ren onskap i mine øyner. Og denne eksen min skal jobbe i helse hvor det er folk som sliter med det samme jeg gjorde den gangen.. Ts Anonymkode: 217c0...85e Du må gjerne anmelde, men du kommer ingen vei. For det er ikke lovbrudd. Du er ikke pasient. Anonymkode: d134d...1c1
Raven.Writingdesk Skrevet 9. desember 2022 #13 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk nylig se noen screenshot av meldinger der han hadde skrevet til en tidligere venninne av meg om hvor fæl jeg var, at jeg spilte offer og hvor glad han var for at det var slutt mellom oss osv men han fortalte henne også om personlige ting om meg og skrev at jeg slet psykisk og ønsket å ta selvmord den gangen, jeg var veldig langt nede den tiden pga hvordan han behandlet meg så jeg så ikke lyst på noen ting da. Hun liker meg heller ikke så jeg så på meldingene mellom dem at hun skrev "Hahah hun spillte offer altså 😂😂» blant annet og jeg følte nesten det var mobbing sånn som de drev å skrev om meg. Jeg fikk se disse meldingene gjennom ei bekjent av meg da denne tidligere venninna mi tok screenshots av samtalen og sendte det til henne og jeg aner ikke hvor mange andre hun kan ha sendt dette til. Dette ble skrevet for litt over 1 år siden rett etter at det ble slutt mellom meg og han og jeg ser disse meldingene først nå.. Anonymkode: 217c0...85e Dette forteller lite om deg og mye om dem. Det forteller at de er hele gjengen dårlige mennesker som har lite sosialt intellekt. Med andre ord: de er dumme. Du har på ett tidspunkt hatt det tøft og fortalt dette til kjæresten din. Tro meg: det er ikke noe «big-deal». Det er langt mer vanlig enn hva du skulle tro. At din eks latterliggjør dette med din «venninne» sier mye mer om ham (og henne) for noe søppel. De har vel kanskje ikke tålt at du har funnet ut at du ikke vil ha dem i livet ditt og dette er hva de må gjøre for å heve seg fra mindreverdighetskompleksene sine. Jeg stiller også spørsmålstegn til hu «venninna» di som viste deg denne samtalen. Hva som gjør at eksvenninna di tror at denne vennen ville finne det interessant å se at eksen din trasher deg? Og hva oppnår «vennen» som viste deg dette, annet enn at du blir lei deg? Nei du, disse menneskene er trashy. Hev deg over det! 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #14 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Voksne mennesker oppfører seg ikke sånn, så jeg antar dere er unge. Gå til en voksen, og få hjelp til å håndtere situasjonen. Anonymkode: 94ddc...54d Bitre mennesker kommer i alle aldre, min eks på over 40 sendte rundt meldinger om hvor mye jeg hadde vært utro uten et snev av sannhet eller bevis, til både venner og familie. Anonymkode: aca96...1ca 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #15 Skrevet 9. desember 2022 Ja du kan anmelde for ærekrenkelse. Snakk med en advokat Anonymkode: 66ec5...223
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #16 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja du kan anmelde for ærekrenkelse. Snakk med en advokat Anonymkode: 66ec5...223 Dette er tøv. Ærekrenkelser har ikke vært straffbare i Norge de siste 13 årene: https://www.aftenposten.no/norge/i/zrO2O/aerekrenkelse-ikke-straffbart-lenger Anonymkode: cdcce...4ec 3
Kelsier Skrevet 9. desember 2022 #17 Skrevet 9. desember 2022 Men herregud da, så utrolig patetisk av din eks og tidligere venninne? Det er flau oppførsel fra voksne mennesker i 30-årene, og det reflekterer bare negativt på dem. De fleste som er i 30-årene har forståelse for at mange folk går gjennom mye gjennom livet, og at man ikke defineres av sine dårligste stunder. Det er helt merkelig oppførsel å sitte og more seg over andres ulykkelige omstendigheter på chat. Hev deg over det, og pris deg lykkelig for at disse er ute av livet ditt. 2 1
Boetica Skrevet 9. desember 2022 #18 Skrevet 9. desember 2022 Du har ikke noen sak her. Men hvis det kan være en trøst så taler dette kun negativt om dem som sprer slikt, og ikke om deg. Hev deg over det, og se deg om etter bedre venner. Du trenger ikke å føle skam over dette. Normalt utrustede folk føler avsky for folk som godter seg over andres problemer. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #19 Skrevet 9. desember 2022 Du kan ikke gjøre noe med dette, desverre. Det er bare skrift. Det er jo han som har sendt dette, og ikke deg. Forstår dette er plagsomt, men de fleste oppegående folk vil forstå dette, og det er han selv og venninnen som vil bli sett ned på ang dette. Ikke bry deg om de som tror på alt de blir fortalt. De fleste vil forstå at det er dem to som er idiotene her. Anonymkode: 9392a...002 2
MizzVic Skrevet 9. desember 2022 #20 Skrevet 9. desember 2022 Å sitte å le av at noen har det så vondt at de vurderer selvmord, er så spesielt, at denne eksen og venninnen, burde håpe den samtalen ble mellom dem. Det er IKKE du som kommer dårlig ut av dette. Generell drittslenging av ekser, er også noe de fleste vil reagere på. Det tar seg rett og slett ikke bra ut. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå