AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #42 Skrevet 9. desember 2022 Skjønner at det er stort for deg, så gratulerer så mye. Men, bare for å ha sagt det så er folk med Asperger stort sett veldig oppegående altså. Så at du skal ha blitt sett på som en dårlig mor og barnet ditt som en klovn var veldig trist å høre. Jeg kjenner hele 5 stk med Asperger diagnose. Alle har lappen, utdannelse, jobb, ektefelle og barn. Så dette er nok bare begynnelsen på en flott fremtid for han. Anonymkode: efa32...81f 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #43 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner at det er stort for deg, så gratulerer så mye. Men, bare for å ha sagt det så er folk med Asperger stort sett veldig oppegående altså. Så at du skal ha blitt sett på som en dårlig mor og barnet ditt som en klovn var veldig trist å høre. Jeg kjenner hele 5 stk med Asperger diagnose. Alle har lappen, utdannelse, jobb, ektefelle og barn. Så dette er nok bare begynnelsen på en flott fremtid for han. Anonymkode: efa32...81f Meldt til bv 4 ganger i oppveksten hans og blitt behandlet særs dårlig, i barnehagen fikk jeg høre han var en klovn og stigmatisert som et problembarn. Stygge blikk og nedlatende kommentarer var en del av vår hverdag, som jeg nevnte så jeg ekstremt uglesett, det slet veldig på meg. Hadde det ikke vært for min bakgrunn ( høyere utdannelse, problemfri oppvekst o,l ) hadde de tatt han fra meg. Anonymkode: 8f545...5d6 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #44 Skrevet 9. desember 2022 Gratulerer så mye! Jeg lurer på noe ang diagnosen….. Hvordan oppførte han seg i ungdomsskolealder? Ift det sosiale ol? Mistenkte dere Asperger selv, eller har skolen reagert på noe? Anonymkode: 3d9e4...e9a
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #45 Skrevet 9. desember 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner at det er stort for deg, så gratulerer så mye. Men, bare for å ha sagt det så er folk med Asperger stort sett veldig oppegående altså. Så at du skal ha blitt sett på som en dårlig mor og barnet ditt som en klovn var veldig trist å høre. Jeg kjenner hele 5 stk med Asperger diagnose. Alle har lappen, utdannelse, jobb, ektefelle og barn. Så dette er nok bare begynnelsen på en flott fremtid for han. Anonymkode: efa32...81f Det er ikke representativt for personer med asperger. Anonymkode: 5c72a...5e3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #46 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fjott 😂 dine personlige meninger om ting gjør dem ikke sanne. Selv om du tror 5G forårsaket corona pandemien så har det ingen rot i virkeligheten. Anonymkode: e6192...e3d Nei, hvertfall ikke din mening Å tillegge andre meninger funker ikke som du prøver på her. Psykologi og psykisk helse er bare synsing fra mennesker som tror de har greie på ting. Anonymkode: 95c6e...19e
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #47 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, hvertfall ikke din mening Å tillegge andre meninger funker ikke som du prøver på her. Psykologi og psykisk helse er bare synsing fra mennesker som tror de har greie på ting. Anonymkode: 95c6e...19e Igjen, DIN mening, total meningsløs og uten rot i virkeligheten. Anonymkode: e6192...e3d
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #48 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gratulerer så mye! Jeg lurer på noe ang diagnosen….. Hvordan oppførte han seg i ungdomsskolealder? Ift det sosiale ol? Mistenkte dere Asperger selv, eller har skolen reagert på noe? Anonymkode: 3d9e4...e9a Alle har reagert på noe siden barnehagealder;) Ungdomskolen var vanskelig fordi han ble tvunget til å stå foran klassen og være åpen om sin diagnose, for han var det ikke riktig og bærer nag over det ennå. Elles var det sosiale utfordrende, han ble holdt mye utenfor. Jeg har dog tilbudt alle opplevelser som andre ungdommer får og fylt på med fine reiser til utlandet. Aldri en erstatning for jevnaldrende, men bedre i forhold til"normal" utvikling. Vi har heldigvis stor familie.⭐ Anonymkode: 8f545...5d6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #49 Skrevet 9. desember 2022 Så fantastisk:) Gratulerer til deg og sønnen. Anonymkode: abb88...fce 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #50 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Meldt til bv 4 ganger i oppveksten hans og blitt behandlet særs dårlig, i barnehagen fikk jeg høre han var en klovn og stigmatisert som et problembarn. Stygge blikk og nedlatende kommentarer var en del av vår hverdag, som jeg nevnte så jeg ekstremt uglesett, det slet veldig på meg. Hadde det ikke vært for min bakgrunn ( høyere utdannelse, problemfri oppvekst o,l ) hadde de tatt han fra meg. Anonymkode: 8f545...5d6 Det med bv er så typisk for oss som har diagnosebarn. Anonymkode: 937d4...f22
Maskinfører Skrevet 9. desember 2022 #51 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Takk🌸 Anonymkode: 8f545...5d6 Bare koselig en hører jo så mye fælt om disse med diagnoser rett og slett fordømming enkelte steder du har en sønn du kan være stolt av 1
Gjest Ms Baxter Skrevet 28. desember 2022 #52 Skrevet 28. desember 2022 Jeg tok lappen (da jeg var 19) og høgskole selv om jeg har Asperger, jeg fikk diagnosen da jeg var 34år. Så det går, men vi på spektret må ofte jobbe litt hardere enn de «vanlige».
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå