Gå til innhold

klø

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg klør så fælt på disse kjønnsleppene. de store. men ikke på klitoris. men bare på de som henger der. og jeg har pøvd vagina kapsler. og cleasten, soppdrepende middel. Men jeg klør fortsatt. Lege er helt utelukket. Det vil jeg ikke. Hvorfor klør jeg sånn Og når jeg begynne å klø. ekkelt. så klør jeg bare enda mere helt til det blir helt tørt. og da blir det vondt å fortsette å klø. dette er spesielt når jeg bruker bind. føler bind er ekkelt å ha på. tampong klarer jeg ikke da jeg ikke får slappet av der nede. kan man klø sånn fordi man hart lyst på noe. men om man er kåt så er det jo klitoris. og ikke på kjønnsleppene som klør. det hjelper å klø. ikke tro at jeg er sånn perværs. det er jeg ikke. men det klør bare der nede. og jeg blir helt desperat når det klør. men etterpå så svir det nede siden jeg har klødd. og plutselig når jeg går så kjenner jeg at det klør sånn innmari der nede. og klarer nesten ikke å gå fordi det er så ekkelt. så går jeg på do. og klør der nede. og da hjelper det litt. men det kan komme nårsomhelst sånn plutselig. hva kan dette være. er det noen som også klør sånn. :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å si at jeg er jomfru..

ingen kjønnssykdom..

Skrevet

Jeg skjønner at det ikke er noe gøy å gå til lege, men det må da være verdt det å bli kvitt denne kløen? Husk at leger har et profesjonelt forhold til et område av kroppen vi kanskje synes er pinlig å vise fram.

Skrevet

Gå til legen å bli sjekket. Verre er det ikke.

Skrevet (endret)

Siden kjønnsykdom ikke er noe du kan ha, tipper jeg du er allergisk mot feks bind, eller kanskje vaskemiddelet trusene dine er vasket i? Siden det er på utsiden virker det som dette kan være tilfelle. Jeg er selv allergisk mot de fleste bind og hvis jeg bruker det reagerer jeg med utslett. Jeg har funnet mitt merke jeg kan bruke, kanskje du skulle prøve å skifte bind merke? Men likevel vil jeg anbefale deg å gå til legen, ja det er ikke noe gøy, men det vi vel være godt å få svar om det er noe annet enn allergi vel??

Lykke til! :)

Endret av Niko
Skrevet

jeg bruker bare bomull truser. bruker omo colour som vaskemiddel, og lamical eller noe. den med baby på. sånn tøymykner. uten parfyme for ømfintlig hud. jeg bader i badekar en gang hver eneste dag. er det ofte. men jeg tar badeolje i vannet sånn at det ikke skal klø på huden.

å gå til legen tør jeg ikke. og ikke til gynekolog heller. jeg bruker omo colour som jeg vasker trusene i. finnes det flere typer. tror omo colour er den vanligste. jeg bruker libresse uten vinger. synes det blir klumpete og ekkelt med vinger også. jeg har store kjønnslepper. da jeg var barn sa legen det. mamma har bare fortalt det en gang da jeg var liten husker jeg. kan det være noen grunn. jeg bruker ikke noe såpe der nede. før brukte jeg lactacyd. men jeg merka ikke noe forskjell. vasker bare med vann når jeg ligger i badevannet. blir det ikke rent da. kanskje jeg må begynne med lactacyd. kanskje kløinga hjelper da.men jeg har prøvd lactacydl før. og det hjalp ikkenoe. Lege tør jeg ikke å gå til. heller ikke gynekolog. kan det være at jeg klør fordi jeg er kåt. men er ikke det på klitoris da. og ikke på de store kjønnsleppene.

Skrevet

Jeg vil allikevel anbefale deg å gå til legen. Det er faktisk ikke så fælt som en ofte forestiller seg at det er. Om det hjelper kan du ta med en veninne som kan holde deg i hånda. Jeg hadde med meg min beste veninne første gangen jeg var til G.U. Hun holdt meg bare med selskap. Da var jeg vel 17-18 år.

Nå er jeg 25 og har hatt 5 gyn. undersøkelser tilsammen. Jeg har vært hos både kvinnelig og mannlig gynekolog/lege. Både med og uten blødninger nedentil, så erfaring med sånne undersøkelser har jeg. ;) Klart det er litt ubehagelig første gangen, men det går fint.

Legen er profesjonell, og ser på undelivet med medisinske øyne. H*n har sett så mange forskjellige underliv at ditt ikke er noe som vil skille seg ut på noen måte. Dessuten må det være mye bedre å få avklart hva det er som forårsaker kløen. Da kan du få resept på medisiner og veiledning om bruk av disse det trengs.

Jeg klør hvertfall ikke når jeg er kåt. Våt blir jeg, men ingen kløe.

Skrevet

En tur til legen er ikke dumt. Det kommer til å gå kjempefint og er en grei ting å gjøre :)

En anne ting du kan gjøre er å være dusje deg nedentil når du er ferdig med badet. Kan være olje/såperester som gjør at det klør.

Prøv med nøytral (merket) vaskemiddel og uten tøymykner litt å se også.

Eneste andre tips enn leggebesøk jeg kan komme på.

Skrevet (endret)

Ikke for å skremme, men det er faktisk mulig å bli steril om du går for lenge med en infeksjon av noe slag. Så jeg foreslår at du tar med deg en venninne eller annen person du stoler på og går til legen.

:nissevink:

Endret av Helene
Skrevet

Gå til legen aller først, ikke farlig.

Hvis h*n ikke finner noe galt, kan du jo tenke på om du går i litt for stramme bukser, er du litt ømtålig der nede skal det ikke så mye til. Bare bumullstruser. Og så kan du jo vurdere tøybind, har akkurat begynnt å bruke det selv, og det var overraskende behagelig å gå med. Ikke noe plastikk og tilsatte kjemikalier.

Aloe vera gel, 99 %, kan du smøre med. Den tar kløe, smør ofte i de periodene du klør. Bruker det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...