Gå til innhold

Tørr, rød flekk på armen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget for noen dager siden et tørr rød flekk på armen. Er en runding, liksom rødt rundt. Har hatt lignende før.

Noen som vet hva det er? Ller har hatt det selv?

20221209_033439.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har slike over hele ansiktet og halsen, for min del er det kontakt allergi, får det av svette, kulde, det meste av hudprodukter, såper, vaskemiddel, osv.

Er du allergisk mot noe? 

Anonymkode: 02796...e7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har slike over hele ansiktet og halsen, for min del er det kontakt allergi, får det av svette, kulde, det meste av hudprodukter, såper, vaskemiddel, osv.

Er du allergisk mot noe? 

Har allergier, og sliter mye med fordøyelse. Allergisk mot pollen hvertfall, og flere frukter. Kan være jeg er reagerer på såpen min. Bruker palmolive. 

Var redd det kunne være kreft, men når du og har det, og jeg har hatt det tidligere er det kanskje ikke det

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du allergisk mot noe? 

Har du sluttet med såpe, vaskemiddel osv? Eller spiser du allergitabletter, smører på kortisonkrem? Hva gjør du med det? 

Jeg var full av sånne flekker før jeg fikk bekreftet at det var kokos jeg reagerte på. 

Jeg har laget en tråd inne på velvære som heter: 

Allergisk mot kokos/sodium laureth sulfate i såpe, shampo, tannkrem, etc.

Sodium laureth sulfate er et såpestoff fremstilt av kokos eller palmekjerneolje. Kokos finnes også gjemt under sikkert 20-30 andre lignende og helt merkelige kjemiske navn. 

Anonymkode: 52e7b...8ef

Skrevet
Anonym-bruker skrev (8 minutter siden):

Har allergier, og sliter mye med fordøyelse. Allergisk mot pollen hvertfall, og flere frukter. Kan være jeg er reagerer på såpen min. Bruker palmolive. 

Var redd det kunne være kreft, men når du og har det, og jeg har hatt det tidligere er det kanskje ikke det

Hvis du har hatt det før, og det har blitt borte, men kommet tilbake, så kan det være at du reagerer på det samme som meg, og det høres ikke ut som kreft da. Hvis du er redd for det, så bør du snakke med legen. Men det ser ut som slike flekker jeg var plaget med. 

Skrevet

Jeg brukte allergitabletter i 10 år før jeg fant kilden. Og jeg ble bare verre og verre..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du har hatt det før, og det har blitt borte, men kommet tilbake, så kan det være at du reagerer på det samme som meg, og det høres ikke ut som kreft da. Hvis du er redd for det, så bør du snakke med legen. Men det ser ut som slike flekker jeg var plaget med. 

Jeg har hatt noe lignende før, ganske sikker på at det så likt ut. Det klør ikke, merker ikke den er der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...