Gå til innhold

Sleppa inn grannekatt som frys?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom grannen er borte på dagtid og katten frys (ned mot 15 minusgrader), er det greitt å sleppa han inn om han mjauar utanfor døra di? 

Anonymkode: 899cc...86c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja intet er koseligere enn å gjøre seg venn med nabolagets katter :) ene ligger nå foran ovnen :) 

• Liker 8
  • Hjerte 3
Skrevet

Naboen bør seriøst skaffa seg katteluke så katten kan gå inn

• Liker 10
Skrevet

Ja, absolutt.   Katter er jo egentlig fra varmere strøk og har pels for å holde varmen ute , ikke for å holde seg varm i vinterland.
Så bare ta katten inn ❤️

• Liker 4
Skrevet

Tror jeg hadde laget et varmt sted til katten ute, med skinnfeller eller noe. Det er så mange crazy katteeiere som blir fly forbanna om andre tar inn katten.

Anonymkode: 3f44a...0b8

• Liker 3
Skrevet

Ja. Har skjedd noen få ganger at frøkna mi ikke kommer inn tidsnok til jeg skal på jobb. Er utrolig glad for at naboen slipper henne inn til seg da. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja. Katter kan få frostskader på labber, ører, og mage, kjønnsorgan. 

Hvis den ikke har et lunt sted ute, en foret kasse, et sted å krølle seg sammen, med isolasjon,  høy, ull etc, så er denne i en situasjon hvor den trenger hjelp. 

Nå ber den deg om hjelp. Hjelp den. 

Anonymkode: 23d79...ca1

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet

En katt som sto ute å mjaua i 15 minus hadde jeg tatt inn med en gang!

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg må gjøre det samme med nabokatten vår. Eieren reiser fra han hele helger om vinteren, uten varmt tilholdssted eller tilgang på mat og drikke ute. Det kommer da gjerne en slektning en gang i døgnet, for å se til katten. En gjenganger er at «kattepasseren» roper på katten (som har har vært ute i over 24 t i minus 15), og reiser igjen hvis katten ikke dukker opp innen fem minutter. Også går det enda et døgn før de prøver igjen. 
Hadde katten vært inne hos oss så hadde vi sluppet han ut sånn at passeren kunne tatt han inn. Men det har aldri vært sånn timing. Katten er dessverre alltid på vift når passeren kommer om natta, gjerne mellom 24.00 og 02.00. På dagtid er da katten superintens på døra hos oss, og kan ligge inne nesten helt til vi legger oss. Synes så synd på han 💔

Anonymkode: 3f4c5...e1b

• Liker 7
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg må gjøre det samme med nabokatten vår. Eieren reiser fra han hele helger om vinteren, uten varmt tilholdssted eller tilgang på mat og drikke ute. Det kommer da gjerne en slektning en gang i døgnet, for å se til katten. En gjenganger er at «kattepasseren» roper på katten (som har har vært ute i over 24 t i minus 15), og reiser igjen hvis katten ikke dukker opp innen fem minutter. Også går det enda et døgn før de prøver igjen. 
Hadde katten vært inne hos oss så hadde vi sluppet han ut sånn at passeren kunne tatt han inn. Men det har aldri vært sånn timing. Katten er dessverre alltid på vift når passeren kommer om natta, gjerne mellom 24.00 og 02.00. På dagtid er da katten superintens på døra hos oss, og kan ligge inne nesten helt til vi legger oss. Synes så synd på han 💔

Det går an å sende bekymringsmelding,  selv om den kanskje ikke blir fulgt opp. Dette er dyremishandling.

Takk for at du slipper inn pus. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det går an å sende bekymringsmelding,  selv om den kanskje ikke blir fulgt opp. Dette er dyremishandling.

Takk for at du slipper inn pus. 

Slipper den med glede inn, kattehjertet mitt får så vondt av han! Vi har gitt beskjed til eieren at vi med glede kan låse han inn hos henne, hvis hun er bortreist og har nøkkel liggende ute. Men hun velger å ikke benytte seg av tilbudet vårt. Vi bor i en firemannsbolig, så det vil nok være ganske tydelig at det er vi som har meldt i fra, sånn sett. Så situasjonen er ganske fortvilet. 

Hvor sender man i så fall inn en sånn bekymringsmelding? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror jeg hadde laget et varmt sted til katten ute, med skinnfeller eller noe. Det er så mange crazy katteeiere som blir fly forbanna om andre tar inn katten.

Men da bør de ikke la den gå ute i 15 minus.

Ta den inn,  du, TS.

Skrevet

Folk er så vanvittig dumme🙄🙄

JA, den katta må inn i varmen! Og burde aldri blitt gitt tilbake til sånne uansvarlige eiere🙄 Katter er ørken/steppedyr og tåler ikke å være ute i minusgrader🙄🐒

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Slipper den med glede inn, kattehjertet mitt får så vondt av han! Vi har gitt beskjed til eieren at vi med glede kan låse han inn hos henne, hvis hun er bortreist og har nøkkel liggende ute. Men hun velger å ikke benytte seg av tilbudet vårt. Vi bor i en firemannsbolig, så det vil nok være ganske tydelig at det er vi som har meldt i fra, sånn sett. Så situasjonen er ganske fortvilet. 

Hvor sender man i så fall inn en sånn bekymringsmelding? 

Man sender bekymringsmelding på mattilsynet sine sider. Det står ganske klart og oversiktlig der. De kommer uansett ikke til å gjøre noe, og katten risikerer å fryse ihjel likevel.. 

• Liker 2
Skrevet
Ava+, skrev (5 minutter siden):

Folk er så vanvittig dumme🙄🙄

JA, den katta må inn i varmen! Og burde aldri blitt gitt tilbake til sånne uansvarlige eiere🙄 Katter er ørken/steppedyr og tåler ikke å være ute i minusgrader🙄🐒

Ja folk er så dumme. Slapp inn en fremmed katt en gang og den raserte det den kom over i full panikk. Jeg er så smart jeg sant. 🥴👌

Anonymkode: 09944...76c

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Om man ofte tar inn katten uten at det er noen grunn til det og gir den mat, så er det nok ikke så populært nei. Denne situasjonen går mer under hjelpeplikt, spør du meg. 

Fy søren, hjertet blitt blør over hvor mange katter som blir så dårlig behandlet. Bare fordi de ikke dør av kulda tenker folk at det går helt fint liksom. 

Anonymkode: 0ea43...a18

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja folk er så dumme. Slapp inn en fremmed katt en gang og den raserte det den kom over i full panikk. Jeg er så smart jeg sant. 🥴👌

Anonymkode: 09944...76c

Du har tydeligvis ikke peiling på katt i hvert fall...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er når folk drar inn katter midt på sommeren og gir dem mat for "den så så sulten ut og spiste masse, altså"

Anonymkode: 2dcb0...dec

Skrevet
Ava+, skrev (5 timer siden):

Man sender bekymringsmelding på mattilsynet sine sider. Det står ganske klart og oversiktlig der. De kommer uansett ikke til å gjøre noe, og katten risikerer å fryse ihjel likevel.. 

Da er det like greit at TS leverer den til Redd Dyra.    De som eier den kan jo ikke behandle dyret riktig.  Da er det bedre den er der til noen andre kan ha den.  

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...