Gå til innhold

Søster arrangerte et møte med alle oss søstre og vår mor som har vært utro.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oss 4 søstrene og vår mor. Etter mye drama og mas fra min søster endte det med at jeg ble med på det idiotiske møtet. Mest for å støtte min mor fordi jeg visste 2 av de andre kom til å gå veldig i mot henne. Jeg støtter ikke det min mor har gjort, men slik min søster holder på støtter jeg heller ikke. Jeg synes ikke vi skal innblande oss i det her. Jeg var der i kanskje 15 min så gikk jeg bare. Min søster lager mye styr og drama ut av dette. Hun er veldig avhengig av vår mor, hun er den yngste og hun har nettopp flyttet ut. Hun kan ringe meg når som helst og bare klandre meg for å ikke få vår mor til å slutte å møte han nye. Hun forventer og tror at jeg kan gjøre noe med det. Hvordan skal jeg forholde meg til henne? Synes det er vanskelig. Hun er psykisk syk. 

Anonymkode: f69dc...69d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere får gå sammen om å si at hun får skjerpe seg. Barn har ikke noe med foreldrenes romantiske liv å gjøre.

Anonymkode: 96d1a...e53

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Spiller ingen rolle at hun er psykisk syk: det er manipulativt av henne å forsøke diktere deres mor via deg. Samme hvor misfornøyd hun er så har hun ingen rett til å diktere hva deres mor skal gjøre. Sett grenser for henne. 

Anonymkode: 6248d...1d0

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår hvor vanskelig situasjonen din er, og jeg skjønner hvorfor du synes det er vanskelig å forholde deg til søsteren din. Det er viktig å huske at selv om hun er psykisk syk, så er det fortsatt viktig for henne å få den støtten hun trenger. Prøv å være ærlig med henne, og prøv å forklare hvordan du føler deg om situasjonen. Si til henne at du ikke kan få moren din til å slutte å møte den nye personen, og at du ikke forventer at du skal kunne gjøre noe med det. Fortell henne også at du er her for å støtte henne og at du vil hjelpe henne så godt du kan, men at måten hun holder på på ikke hjelper. Husk at hun trenger deg, og at selv om det er vanskelig så er det viktig at du er der for henne.

• Liker 1
Skrevet

Ha litt medfølelse med henne da. Det kan være skikkelig tøft å innse at en person du så opp til, faktisk har gjort stygge ting. Om hun er psykisk syk så har hun kanskje ikke kapasitet til å skille mellom moren deres som hennes mamma som hun er glad i og moren deres som en kvinne som er utro mot partneren sin. Men folk er komplekse, de kan være gode på noen områder og ræva på andre.

Anonymkode: 7e173...15d

• Nyttig 1
Skrevet

At mor har vært utro har vel ikke dere noe med, det er deres foreldres sak. Hvorfor i all verden skulle dere ha møtet om dette? Greit at denne søsteren din er psykisk syk men det betyr ikke at dere må være med på alt hun steller i stand. Du skulle bare ha sagt at dette er noe de "voksne" må rydde opp i og ikke de voksne barna.

• Liker 1
Skrevet

Hadde søsteren din arrangert et slik jævelig møte om det angikk en av dere, eller faren deres? 

Hun har IKKE NOE MED DET! Be henne om å ligge unna!

Anonymkode: 588b1...f99

• Liker 1
Skrevet

Hvor gamle er dere? Og hvordan psykisk syk er hun? Har hun en diagnose?

jeg ville uansett konsekvent ha sagt til henne «jeg skjønner dette er vanskelig for deg, men dette kan ikke vi blande oss inn i. Mamma og pappa er voksne og må finne ut av ting selv»

iom at moren deres fortsetter å møte sin nye flamme/elsker(?), så høres det ut som om forholdet med faren deres er over eller at han godtar det. Jeg tenker det er antagelig er mange sider av historien dere søstre ikke har hørt.

Anonymkode: 106cb...445

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...