AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Har en 5 åring hjemme og lurer litt på hva andre kjøper i gaver til barna sine og ca hvor mye bruker dere? Hun ønsker seg mye typiske plastleker og småtteri, men jeg tenker kanskje det er bedre å gå for leker som faktisk varer litt og kan brukes igjen og igjen, eller typ aktivitetsleker hun kan sitte med en stund? Og gjerne også ikke er grufullt stygt i stua iom at det meste uansett havnet der 🤣 Synes det er så mye ræl i butikkene nå. Kanskje jeg er sær 😂 Hva kjøper dere? Anonymkode: 26702...17f
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #2 Skrevet 9. desember 2022 Kjøper noe barnet ønsker seg selvsagt , jeg kjøper ikke leker dor at det skal se pent ut i stua 😂 Anonymkode: 16ea1...979 4
Rasjonalisten Skrevet 9. desember 2022 #3 Skrevet 9. desember 2022 Jeg har også en 5 åring hjemme og jeg prøver å holde meg unna de typiske plastlekene og småtteriene. I stedet velger jeg leker som kan brukes igjen og igjen, eller aktivitetsleker som hun kan sitte med en stund. Jeg liker også å kjøpe ting som ikke tar over hele stuen. Det kan være alt fra brettspill, puslespill, kunst og håndverksprosjekter, modellbiler, byggeklosser, kostymer, eller kreative leker som er forskjellige hver gang man spiller dem. Når det gjelder julegavepriser, bruker jeg det som jeg har råd til, og jeg ikke bruke mer enn jeg må. Det er viktig å være økonomisk ansvarlig, men det er også viktig å ikke gå for mye på kompromiss når det kommer til å gi gaver til barna. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #4 Skrevet 9. desember 2022 Hun på 10 ønsker seg pc på rommet, så har kjøpt en brukt en. han på 2 får en leketraktor. Anonymkode: b922e...d25
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #5 Skrevet 9. desember 2022 Rasjonalisten skrev (2 timer siden): Jeg har også en 5 åring hjemme og jeg prøver å holde meg unna de typiske plastlekene og småtteriene. I stedet velger jeg leker som kan brukes igjen og igjen, eller aktivitetsleker som hun kan sitte med en stund. Jeg liker også å kjøpe ting som ikke tar over hele stuen. Det kan være alt fra brettspill, puslespill, kunst og håndverksprosjekter, modellbiler, byggeklosser, kostymer, eller kreative leker som er forskjellige hver gang man spiller dem. Når det gjelder julegavepriser, bruker jeg det som jeg har råd til, og jeg ikke bruke mer enn jeg må. Det er viktig å være økonomisk ansvarlig, men det er også viktig å ikke gå for mye på kompromiss når det kommer til å gi gaver til barna. Ja, Ikkesant, enig med deg. Det er så mange leker nå som er stas å få, men interessen er kortvarig og kvaliteten dårlig. Så blir det bare slengende rundt. Jeg er glad i tre. De varer «for alltid» og kan enten gå i arv eller selges videre. Kostymer er også noe jeg kjøper. Selv om hun ikke spesifikt ønsker seg det så vet jeg jo at hun elsker å kle seg ut. Samme med byggeklosser og byggesett som kan brukes igjen og igjen. ts Anonymkode: 26702...17f 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #6 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kjøper noe barnet ønsker seg selvsagt , jeg kjøper ikke leker dor at det skal se pent ut i stua 😂 Anonymkode: 16ea1...979 Haha Neida. Men det skader ikke at det ser litt ok ut 🤪 Anonymkode: 26702...17f
Embla Othea Skrevet 9. desember 2022 #7 Skrevet 9. desember 2022 Kjøp noe barnet ønsker seg - selv om det er billig ræl.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #8 Skrevet 9. desember 2022 Hadde femåring julen i fjor, da gikk det i plus-plus, Lego og perling. Fortsatt like populært. Anbefaler en sånn perleboks fra Panduro der hver farge har en seksjon, gjør det enklere å perle avansert Anonymkode: d0790...36c 1
hjärterdam Skrevet 9. desember 2022 #9 Skrevet 9. desember 2022 Vår blir 7 i april, men også i fjor og året før ønsket hun seg Lego eller Playmo. Så hun får det. I tillegg får un i år et speil til rommet sitt da hun begynner å interessere seg for å prøve å sminke seg, og hårdill, og kan like gjerne ha en grei plass å drive på med dette på på rommet sitt
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #10 Skrevet 9. desember 2022 Har en på seks år, og i år er det squishmallows som står høyt på lista, men også hobby-leker er populært. I fjor var det Lego og tegnesaker (en sånn koffert) som var gave, og begge deler brukes jevnlig fremdeles. I tillegg får barna mine litt ekstra fine klær i gave, sånt som ikke er hverdagsbehov. Anonymkode: ce395...79d
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 Glemte å skrive: med mindre det kommer småsøsken som kan arve, ser jeg at den type leker du har lagt ved bilder av ville vært utdatert i år - skolebarna her omkring leker ikke så mye med klosser eller treleker lenger, og litt større dukkehus (plass til barbie) er mer populært enn de små dukkehusene. Dette kan selvsagt variere fra sted til sted, men i prosessen med å begynne på skolen ble mange leker flaut å ha, og vi måtte rydde ut og selge både togbane og lekekjøkken. Anonymkode: ce395...79d 1
Nuka Skrevet 9. desember 2022 #12 Skrevet 9. desember 2022 Vi har en som blir fem tidlig til våren. Han er fiksert på paw patrol og får et par ting fra den serien i år. I fjor fikk han togbane og medfølgende utstyr, det er stor stas enda. Vi foreslår lignende når de nærmeste spør, enten togbane-utstyr, biler, paw patrol eller klær (ull, hjemmestrikket, votter, lue ect) han blir glad for det meste så lenge det er en liten oppmerksomhet. 🌺
Minlillelykke Skrevet 9. desember 2022 #13 Skrevet 9. desember 2022 Min 5 åring har ønsket seg sykkelsete til dukken sin og ny akematte. Så det får hun av oss. 7 åringen ønsket seg minecraft til nintedoen og ny akematte så det får han
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #14 Skrevet 9. desember 2022 Kjøper plastleker på Finn, og i år får barnet et lekekjøkken med masse utstyr (kjøpt på Finn). Vurderer også en liten trampoline, har et aktivt barn så forsøker velge leker som kan lekes med på flere måter eller som oppfordrer til fysisk/kreativ utfoldelse. Anonymkode: 48432...256
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #15 Skrevet 9. desember 2022 4-åringen her får en ponni med litt størrelse på som hun kan sitte på og stelle osv. Også får hun sminkedukke hun ønsket seg og en havfruebarbie av broren. Ja og en prinsessekjole. Ca 2000 kr til sammen. Broren blir 13 og får gamingpult, gamingstol (50% på jysk) og en gaming-pc kjøpt brukt. Av søsteren får han en ryggskinne til å ha på i slalombakken, kjøpt brukt. Rundt 5000 kr. Anonymkode: b45c0...0c7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #16 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Haha Neida. Men det skader ikke at det ser litt ok ut 🤪 Anonymkode: 26702...17f Aldri brydd meg om det Anonymkode: 16ea1...979
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #17 Skrevet 9. desember 2022 Hvis hun liker å pusle med ting ville jeg kjøpt Lego eller perler (men jeg hater de plastbrettene med rom, de er små og ekle å ta fra, og brettet er gjerne vanskelig å oppbevare, vi kjøper poser og fyller på syltetøysglass). Min minste var sånn som en over her skrev, veldig ferdig med *leker* siste året i barnehagen. Anonymkode: e0413...c96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå