AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Jeg har vært sammen mrd kjæresten min i 4 år. Vi møttes da vi var 20 år og er hverandres første kjærester, så vi har vokst og lært mye om forhold mens vi har vært i forholdet. De 2 første årene var opp og ned, av og på, mye vondt og sårende som skjedde, jeg kan ikke forstå at jeg alltid gikk tilbake til han. De 1-2 siste årene har forholdet blitt bedre, fordi han har blitt bedre. Jeg tør å si at han endelig har blitt den perfekte kjæresten som jeg tryglet han om å bli. Det som føles så merkelig, er å endelig få skikkelig respekt, oppmerksomhet og kjærlighet. Jeg klarer liksom ikke venne meg til og stole på den nye tryggheten. Jeg blir ukomfortabel, holder igjen og trekker til tider tilbake. Jeg har hørt at det er normalt for folk å føle litt på dette når de har gått fra et toxic forhold til et nytt sunt forhold. Men det føles merkelig når det nye sunne forholdet er med den samme personen som du var i et toxic forhold med (om det gir mening). Det føles så merkelig å se den som en gang behandlet deg dårlig, «plutselig» behandle deg så fantastisk perfekt… Kan noen relatere til noe av dette? Anonymkode: 07e30...a40 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Kan relatere til det. Hadde ikke klart å stole på det, var dum å gjorde det.. Det som skjedde med min eks var at han viste seg å være akuratt som før bare spilte bedre skuespill ovenfor meg så jeg trodde han hadde bedret seg og elsket meg men neida alt falt fra hverandre igjen Anonymkode: cab4b...e12 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #3 Skrevet 8. desember 2022 Man blir jo mer voksen og kan forandre seg. Nyt det, ikke overanalyser det. Anonymkode: c86ea...d35 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 Ikke bli den som er toxic du nå da. Anonymkode: 3151f...5b9 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #5 Skrevet 8. desember 2022 Kanskje han har innsett hva han har nå og virkelig har blitt bedre? Jeg skjønner at det er vanskelig, men du får bare testet det ved neste krangel. Hvis han faller tilbake og biter igjen og henter frem alt han kan bruke mot deg så er det bare skuespill. Folk har vanskelig for å endre seg, det går bare hvis man ser verdien i hva man har og er redd for å miste det. Anonymkode: cd6e7...4b7 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kan relatere til det. Hadde ikke klart å stole på det, var dum å gjorde det.. Det som skjedde med min eks var at han viste seg å være akuratt som før bare spilte bedre skuespill ovenfor meg så jeg trodde han hadde bedret seg og elsket meg men neida alt falt fra hverandre igjen Anonymkode: cab4b...e12 Det er akkurat det jeg er så utrolig redd for. Jeg er så redd for at han holder noe skjult (for det har han gjort før) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man blir jo mer voksen og kan forandre seg. Nyt det, ikke overanalyser det. Anonymkode: c86ea...d35 Ja, absolutt! Jeg tror det er litt av grunnen til at jeg alltid gikk tilbake til han, jeg så han prøve å forbedre seg, og jeg så forbedringen (selvom den tok 4 år. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke bli den som er toxic du nå da. Anonymkode: 3151f...5b9 Jeg er redd that’s too late. Jeg har allerede fått noen toxic-tendenser som mistillit og sjalusi. Jeg stiller spørsmål ved alt han gjør og stoler ikke fult på han… AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje han har innsett hva han har nå og virkelig har blitt bedre? Jeg skjønner at det er vanskelig, men du får bare testet det ved neste krangel. Hvis han faller tilbake og biter igjen og henter frem alt han kan bruke mot deg så er det bare skuespill. Folk har vanskelig for å endre seg, det går bare hvis man ser verdien i hva man har og er redd for å miste det. Anonymkode: cd6e7...4b7 Jeg vet hvem han er og ønsker å være innerst inne. Det er nok også litt av grunnen til at jeg alltid gikk tilbake. Og endringen hans kom nok absolutt av at han innså selv at den han var, var ikke den han ønsket å være. Og at den jeg er, er ei han faktisk setter pris på og ønsker å tilbringe livet med. Jeg går faktisk rundt og venter på at det skal smelle skikkelig, for å se om han faller tilbake til gamle vaner (men jeg prøver ikke å trigge det med vilje altså). Anonymkode: 07e30...a40
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #7 Skrevet 8. desember 2022 Kommer jo an på hva som har forbedret seg. Og er det en langvarig endring? Ikke bare bra av og til? Generelt bra i forholdet? Også når dere er slitne og trøtte? Siden dere er så unge, så er det jo stor sannsynlighet for at endringen er pga at han har blitt "voksen". Vi har nok gjort mange teite ting i ungdomstiden som vi aldri ville gjort som voksen. Anonymkode: ffa6f...69f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå