Akryl Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 De sier de har for mye å gjøre, oppfølging, mas og fjas. De lager mye arbeid for seg selv helt unødvendig. Det eneste jeg hadde trengt for barna er at de bare passer på barna, lar barna leke, spise og sove. Barnepass rett og slett. Også kan det være maks to pedagogiske ledere for å a dekke diagnoser og ivareta barn med behov. Norge overdriver barnehage. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #2 Skrevet 9. desember 2022 Here we go again Anonymkode: e7d17...2b7 10
Grüner Skrevet 9. desember 2022 #3 Skrevet 9. desember 2022 Akryl skrev (1 time siden): De sier de har for mye å gjøre, oppfølging, mas og fjas. De lager mye arbeid for seg selv helt unødvendig. Det eneste jeg hadde trengt for barna er at de bare passer på barna, lar barna leke, spise og sove. Barnepass rett og slett. Også kan det være maks to pedagogiske ledere for å a dekke diagnoser og ivareta barn med behov. Norge overdriver barnehage. Du har tydeligvis ikke peiling på hva det vil si å være barnehagelærer eller hva en barnehage er. Hvis du bare ønsker noen til å passe barna dine og ikke noe pedagogisk tilbud, burde du ha barna dine hos dagmamma i stedet. 17 1
Grüner Skrevet 9. desember 2022 #4 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Here we go again Anonymkode: e7d17...2b7 Mistenkelig lik noen tråder som har vært her inne før, ja🙄. 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #5 Skrevet 9. desember 2022 Grüner skrev (42 minutter siden): Mistenkelig lik noen tråder som har vært her inne før, ja🙄. Denne brukeren liker å lage tråder for å snakke med barnehager og barnevern Anonymkode: e7d17...2b7 4
tussi84 Skrevet 9. desember 2022 #6 Skrevet 9. desember 2022 Mas? Barnehagen er en arena som øver sammen med barna på: - sosiale ferdigheter - Språklig utvikling - Motoriske ferdigheter - kreative sider og utfoldelse. Og mye mer. Bare denne uka i bhg har 2 åringen min i bhg gjort følgende bortsett fra kun leke/spise: - Lagd pepperkaker - Malt julepynt/laget julepynt - Laget gave til oss foreldre - Vært på ukentlig tur - Utviklet språket litt mer - Hørt på/prøvd å synge med til julesanger - nisse fest. 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #7 Skrevet 9. desember 2022 Akryl skrev (7 timer siden): De sier de har for mye å gjøre, oppfølging, mas og fjas. De lager mye arbeid for seg selv helt unødvendig. Det eneste jeg hadde trengt for barna er at de bare passer på barna, lar barna leke, spise og sove. Barnepass rett og slett. Også kan det være maks to pedagogiske ledere for å a dekke diagnoser og ivareta barn med behov. Norge overdriver barnehage. Du får prøve å starte en egen forretningside med en moderne barnepass/ park idé da vettu’! Engasjer deg politisk så kan du påvirke skroting av barnehageloven og rammeplan for barnehage. https://www.udir.no/laring-og-trivsel/rammeplan-for-barnehagen/ Anonymkode: eb992...dcf 3 1
MyCupOfTea Skrevet 9. desember 2022 #8 Skrevet 9. desember 2022 Du aner ikke hva du snakker om. Barnehagelærere er jo ikke barnepassere, da ville yrkestittelen vært nettopp det: barnepasser. De er barnehagelærere, noe som betyr at det stilles mange krav utover det å bare passe på barn. 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #9 Skrevet 9. desember 2022 Når man virkelig ikke tror at Kvinneguiden klarer å bli særlig dummere, og så kommer man over slikt søppel. Anonymkode: 6d18b...eda 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #10 Skrevet 9. desember 2022 Jepp, og hvem søren trenger utdannede lærere på skolen? Holder det ikke bare med å kunne lese fra en bok? Trenger jo ikke elektrikere heller, man kan jo alltids skifte ei lyspære selv. Og rørleggere? Det er jo bare å tømme sluken sjæl. Og regnskapsførere? 2+2=4. Bilmekaniker? Gaffa! Leger, legevakt, tannleger og sykepleiere? Bare tull, det er bare å ta en paracet eller to. Troll. Anonymkode: bb824...46f 9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 Kjenner jeg blir provosert over slike idiotiske utsagn☹️ Anonymkode: e9a1b...41f 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #12 Skrevet 9. desember 2022 Akryl skrev (23 timer siden): De sier de har for mye å gjøre, oppfølging, mas og fjas. De lager mye arbeid for seg selv helt unødvendig. Det eneste jeg hadde trengt for barna er at de bare passer på barna, lar barna leke, spise og sove. Barnepass rett og slett. Også kan det være maks to pedagogiske ledere for å a dekke diagnoser og ivareta barn med behov. Norge overdriver barnehage. Barnehagen er en pedagogisk virksomhet. De må følge en Rammeplan. Den setter klare mål. Følger de ikke den, ingen barnehage. Det er bare til å lese: https://www.udir.no/laring-og-trivsel/rammeplan-for-barnehagen/ Anonymkode: bb7ba...a73 4 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #13 Skrevet 9. desember 2022 Akryl skrev (23 timer siden): De sier de har for mye å gjøre, oppfølging, mas og fjas. De lager mye arbeid for seg selv helt unødvendig. Det eneste jeg hadde trengt for barna er at de bare passer på barna, lar barna leke, spise og sove. Barnepass rett og slett. Også kan det være maks to pedagogiske ledere for å a dekke diagnoser og ivareta barn med behov. Norge overdriver barnehage. Det er mulig du synes det er bra nok for dine barn, ts. Godt mulig du legger lista der. Oppbevaring. Det duger for ungene dine. Men samfunnet legger lista høyere. Samfunnet - folk flest - mener at barn har egenverdi. Og at de, uavhengig av foreldrenes mangler på planer, ambisjoner og forventninger til ungene, skal bli gitt en reell mulighet til både en god barndom og et godt voksenliv med intet mindre enn god livskvalitet. Og så kunne du jo reflektert litt over hvorfor du liker dine barn mindre enn samfunnet liker dine barn. Og trolig ville du funnet ut noe ubehagelig. Men du kommer ikke til å reflektere. Barnehage, så skole og så naboer og trenere kommer til å ta slakket du etterlater. Og ungene dine kommer, tross alle hinder, til å ha en helt ok sjanse til grei livskvalitet. Men sjansen er betydelig mindre enn om du altså så deres egenverdi. For barn er ikke dine små vedheng som du leker litt med og ikler søte antrekk. De er selvstendige mennesker. Som helt selvfølgelig skal læres ting. Anonymkode: 5f5b0...35c 3 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #14 Skrevet 9. desember 2022 tussi84 skrev (22 timer siden): Mas? Barnehagen er en arena som øver sammen med barna på: - sosiale ferdigheter - Språklig utvikling - Motoriske ferdigheter - kreative sider og utfoldelse. Og mye mer. Bare denne uka i bhg har 2 åringen min i bhg gjort følgende bortsett fra kun leke/spise: - Lagd pepperkaker - Malt julepynt/laget julepynt - Laget gave til oss foreldre - Vært på ukentlig tur - Utviklet språket litt mer - Hørt på/prøvd å synge med til julesanger - nisse fest. Det klarte de jo og før bhl kom inn i bildet. Anonymkode: 42bd0...0ec 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #15 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det klarte de jo og før bhl kom inn i bildet. Anonymkode: 42bd0...0ec Forklar er du snill? Slik snakker folk som ikke har peiling på hva en barnehage og barnehagelærer utdanningen går ut på. Du tror sikkert at barnehagen bare er en oppbevarings virksomhet der barna leker, og alle "tantene" går rundt å nynner på "Lille Petter Edderkopp". Anonymkode: e9a1b...41f 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #16 Skrevet 9. desember 2022 TROLL Barna er fremtiden vår. Når vi nå er i den situasjonen at vi institusjonaliserer barndommen til barna våre, mener jeg vi trenger barnehagelærere som kan mye om barn, pedagogikk og oppvekst. De som jobber i barnehagen er i likhet med sykepleiere ofte varme, fine mennesker. Heldigvis er ikke ikke barnehagen bare barnepass! Anonymkode: 8a5e5...1b4 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #17 Skrevet 12. desember 2022 Da tror jeg samfunnet går ad dundas om vi hadde slike barnehager som beskrives i HI. Jeg hadde aldri i verden levert barnet mitt i en sånn barnehage. Heldigvis har vi verdens beste barnehage og er langt fra det ts ønsker. Barnehagelærere er en viktig jobb og burde lønnes deretter. Anonymkode: 54694...be7 1 2
herzeleid Skrevet 13. desember 2022 #18 Skrevet 13. desember 2022 Selv om "oppsettet" her kanskje er litt fjasete og ikke det beste utgangspunktet for diskusjon synes jeg problemstillingen er interessant; Hva ville konsekvensen blitt om en "forenklet" barnepasset? Jeg er redd en i fremtiden vil være nødt til å kutte i utdannelser for yrker som er relativt sett enkle i den forstand at de om nødvendig kan utføres av folk uten så mye utdanning. Jeg lurer på hva konsekvensen eventuelt vil bli og om det finnes god forskning på forskjell i utvikling mellom de som har gått i barnehage på norsk nivå og de som ikke har det?
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #19 Skrevet 13. desember 2022 herzeleid skrev (7 timer siden): Selv om "oppsettet" her kanskje er litt fjasete og ikke det beste utgangspunktet for diskusjon synes jeg problemstillingen er interessant; Hva ville konsekvensen blitt om en "forenklet" barnepasset? Jeg er redd en i fremtiden vil være nødt til å kutte i utdannelser for yrker som er relativt sett enkle i den forstand at de om nødvendig kan utføres av folk uten så mye utdanning. Jeg lurer på hva konsekvensen eventuelt vil bli og om det finnes god forskning på forskjell i utvikling mellom de som har gått i barnehage på norsk nivå og de som ikke har det? Man må jo ha kompetanse til å hjelpe barn i barnehagen som sliter kognitivt, sosialt og fysisk. Anonymkode: e9a1b...41f 1
herzeleid Skrevet 13. desember 2022 #20 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Man må jo ha kompetanse til å hjelpe barn i barnehagen som sliter kognitivt, sosialt og fysisk. Anonymkode: e9a1b...41f SIkkert, men da blir spørsmålet hvor mange disse er, og hvor store konsekvenser det ville blitt om kun en fjerdedel av de som har det i dag hadde "kompetanse" via utdanning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå