Gå til innhold

Vondt i håndleddet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg greide å skli på isen i dag og landet på armen. Nå gjør det vondt på tommelsiden av håndleddet, men er ikke noe hevelse. Bør jeg gå til legenvakten eller tror dere at jeg kan avvente? 

Anonymkode: 97e26...b21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løft armene og hodet når du faller på isen og sikt med skinka når beina forsvinner under deg.

Det er lurt å øve på det der når du bor i Norge. Bli stuntmann. 

Anonymkode: 0b9c9...820

Skrevet

Jeg oppsøkte legevakten i går da det fortsatt gjorde vondt i armen og vipps så sitter jeg her med hånden i gips, noe som mildt sagt passet veldig dårlig rett før jul. Legen fant ikke noe brudd, men valgte likevel å gipse da han mente det kunne være noe likevel. Skal på kontroll om to uker og håper alt er bra da. Noen andre som har opplevd å få gips uten at de har funnet noe brudd? Synes det virket litt rart.

Skrevet

Du får ønske deg brodder til jul så unngår du å tryne neste gang du går på isen.

God bedring🤞

Anonymkode: 99e63...f7a

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg oppsøkte legevakten i går da det fortsatt gjorde vondt i armen og vipps så sitter jeg her med hånden i gips, noe som mildt sagt passet veldig dårlig rett før jul. Legen fant ikke noe brudd, men valgte likevel å gipse da han mente det kunne være noe likevel. Skal på kontroll om to uker og håper alt er bra da. Noen andre som har opplevd å få gips uten at de har funnet noe brudd? Synes det virket litt rart.

Ja. Falt på innkjørselen til huset og det gjorde fryktelig vondt i høyrehånden- en gang for en del år tilbake. Dro til lege og de fant ingenting men valgte likevel å gipse. Ikke enkelt å skrive på en masteroppgave med armen i gips nei. Better safe than sorry, er det ikke det man sier?  <_< 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2022 den 17.55):

Du skal være glad for å bli tatt såpass på alvor for ja, det er ikke alltod de klarer å se bruddet på røntgen og MR er i dyrste laget for å finne et evt lide brudd i håndleddet. Så da er det best å være på den sikre siden og en skader hånd med smerter har uansett best av å ikke være i bevegelse.

Anonymkode: 8a561...7ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2022 den 17.55):

Ja, tipper de lurer på om du kan ha brudd i båtbeinet/skafoid. Typisk veldig vanskelig å se i starten, mer tydelig etterhvert, og gir masse plager hvis det ikke behandles fra starten av. Bra de tar det på alvor!

Anonymkode: e262f...3de

Skrevet

er masse små ben og ting i håndleddet, så noe kan ha skjedd, må ikke være et fult brudd. 

Anonymkode: c626d...ed1

Skrevet

Jeg var på kontroll i går og det viste seg å være et brudd i båtbenet så nå er det gips i 6 uker til...

Skrevet

Jeg var på kontroll i går og det viste seg å være et brudd i båtbenet så nå er det gips i 6 uker til. Noen andre som har brukket båtbeinet eller har gips nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...