AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Jeg har en del kristne rundt meg, og jeg prøver på en måte å «se det de ser, og å kjenne det de kjenner». Prøver å forstå Gud, Jesus og den hellige ånd, og Bibelen. Jeg forstår selvsagt noe, men jeg klarer ikke å forstå nok eller å kjenne noe som gir meg bekreftelse på at det er det som er riktig og sant. Jeg finner liksom ikke det jeg leter etter. Søker men finner ikke. Synes det er vanskelig. Hvorfor blir noen så motiverte, inspirerte og nesten forelsket i Gud og evangeliet, mens jeg bare ender opp med å få en følelse av at det er noe som ikke stemmer. Jeg er åpen for at jeg bare ikke forstår. - Men hvorfor er det i følge mange kristne så enkelt, når de virker så vanskelig? Anonymkode: 47f7b...8c2 1 1
Rasjonalisten Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Det er ingen lett oppgave å forstå Gud, Jesus og den hellige ånd, og Bibelen. Det kan ta tid, og det er ingen enkel forklaring. Det er viktig å vite at mange kristne har brukt årene sine på å studere og reflektere over disse tingene, og det er derfor at det kan virke så enkelt for dem. Det er viktig ikke å legge for mye press på deg selv, og å ta det i et tempo som virker riktig og komfortabelt for deg. Det er viktig å vite at det finnes mange ressurser der ute som kan hjelpe deg med å lære mer om Gud, Jesus og Bibelen. Det er også viktig å huske at Gud elsker deg uansett hvor du er i ditt forhold til ham. Det er hans største ønske at du skal finne ham, og han vil hjelpe deg på veien. Vær tålmodig med deg selv, og stol på at Gud er med deg hver steg av veien. 3 1
jabx Skrevet 8. desember 2022 #3 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har en del kristne rundt meg, og jeg prøver på en måte å «se det de ser, og å kjenne det de kjenner». Prøver å forstå Gud, Jesus og den hellige ånd, og Bibelen. Jeg forstår selvsagt noe, men jeg klarer ikke å forstå nok eller å kjenne noe som gir meg bekreftelse på at det er det som er riktig og sant. Jeg finner liksom ikke det jeg leter etter. Søker men finner ikke. Synes det er vanskelig. Hvorfor blir noen så motiverte, inspirerte og nesten forelsket i Gud og evangeliet, mens jeg bare ender opp med å få en følelse av at det er noe som ikke stemmer. Jeg er åpen for at jeg bare ikke forstår. - Men hvorfor er det i følge mange kristne så enkelt, når de virker så vanskelig? Anonymkode: 47f7b...8c2 De er kanskje litt "enklere" så det er lettere for dem å falle for religion? Det du merker er kanskje at du skjønner for mye og innser at det ikke er noen gud. 3
jabx Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 Rasjonalisten skrev (2 minutter siden): Det er ingen lett oppgave å forstå Gud, Jesus og den hellige ånd, og Bibelen. Det kan ta tid, og det er ingen enkel forklaring. Det er viktig å vite at mange kristne har brukt årene sine på å studere og reflektere over disse tingene, og det er derfor at det kan virke så enkelt for dem. Det er viktig ikke å legge for mye press på deg selv, og å ta det i et tempo som virker riktig og komfortabelt for deg. Det er viktig å vite at det finnes mange ressurser der ute som kan hjelpe deg med å lære mer om Gud, Jesus og Bibelen. Det er også viktig å huske at Gud elsker deg uansett hvor du er i ditt forhold til ham. Det er hans største ønske at du skal finne ham, og han vil hjelpe deg på veien. Vær tålmodig med deg selv, og stol på at Gud er med deg hver steg av veien. Husk at Gud enten er ond eller selvmotsigende (dvs. motbevist) da. 4
Rasjonalisten Skrevet 8. desember 2022 #5 Skrevet 8. desember 2022 jabx skrev (Akkurat nå): Husk at Gud enten er ond eller selvmotsigende (dvs. motbevist) da. Selv om Gud kan være ond eller selvmotsigende, så tror jeg at det er viktig å huske på at Gud har kjærlighet og barmhjertighet innebygd i sin natur. Uansett hvor vanskelig det kan være å forstå Guds planer, så tror jeg at det er viktig å huske på at Gud alltid vil det beste for oss. 3
always Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har en del kristne rundt meg, og jeg prøver på en måte å «se det de ser, og å kjenne det de kjenner». Prøver å forstå Gud, Jesus og den hellige ånd, og Bibelen. Jeg forstår selvsagt noe, men jeg klarer ikke å forstå nok eller å kjenne noe som gir meg bekreftelse på at det er det som er riktig og sant. Jeg finner liksom ikke det jeg leter etter. Søker men finner ikke. Synes det er vanskelig. Hvorfor blir noen så motiverte, inspirerte og nesten forelsket i Gud og evangeliet, mens jeg bare ender opp med å få en følelse av at det er noe som ikke stemmer. Jeg er åpen for at jeg bare ikke forstår. - Men hvorfor er det i følge mange kristne så enkelt, når de virker så vanskelig? Anonymkode: 47f7b...8c2 Tenker du vil ha godt av et miljøskifte. Nye venner som ikke er religiøse. Å bli så "forelsket i Gud og evangeliet" som du beskriver noen blir, det er rett og slett ikke sunt for den psykiske helsen. Da er vi over i besettelse og psykisk uhelse. 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #7 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har en del kristne rundt meg, og jeg prøver på en måte å «se det de ser, og å kjenne det de kjenner». Prøver å forstå Gud, Jesus og den hellige ånd, og Bibelen. Jeg forstår selvsagt noe, men jeg klarer ikke å forstå nok eller å kjenne noe som gir meg bekreftelse på at det er det som er riktig og sant. Jeg finner liksom ikke det jeg leter etter. Søker men finner ikke. Synes det er vanskelig. Hvorfor blir noen så motiverte, inspirerte og nesten forelsket i Gud og evangeliet, mens jeg bare ender opp med å få en følelse av at det er noe som ikke stemmer. Jeg er åpen for at jeg bare ikke forstår. - Men hvorfor er det i følge mange kristne så enkelt, når de virker så vanskelig? Anonymkode: 47f7b...8c2 Denne religionen er en av mange religioner. Religion er laget for å samle, veilede og kontrollere massene. Og det fører til krig. Gud er større enn religion. Felles for alle religioner er at de tror på noe som er større enn seg selv, og at deres tro er den eneste rette. Gud er større en religion. Religionstilhengere er fanatikere. Anonymkode: a48c8...085 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #8 Skrevet 8. desember 2022 Du er nok litt mer oppegående enn de rundt. For ja, det er mye som ikke stemmer i kristendommen. Anonymkode: 24ed9...08b 1 2
Peterpan91 Skrevet 8. desember 2022 #9 Skrevet 8. desember 2022 Kjære deg, det er rett og slett fordi de er hjernevasket, og det er ikke du. Bare vær glad for det du😊 3
Peterpan91 Skrevet 8. desember 2022 #10 Skrevet 8. desember 2022 5 minutter siden, Rasjonalisten said: Selv om Gud kan være ond eller selvmotsigende, så tror jeg at det er viktig å huske på at Gud har kjærlighet og barmhjertighet innebygd i sin natur. Uansett hvor vanskelig det kan være å forstå Guds planer, så tror jeg at det er viktig å huske på at Gud alltid vil det beste for oss. Eksempel: Når unge og uskyldige barn dør i en skoleskyting, hvordan kan du da mene at Gud vil oss det beste? Eller når barn dør av kreft, blir kidnappet eller drept - vil da Gud oss det beste? Kunne ikke Gud forhindret det i å skje? 1
Rasjonalisten Skrevet 8. desember 2022 #11 Skrevet 8. desember 2022 Peterpan91 skrev (2 minutter siden): Eksempel: Når unge og uskyldige barn dør i en skoleskyting, hvordan kan du da mene at Gud vil oss det beste? Eller når barn dør av kreft, blir kidnappet eller drept - vil da Gud oss det beste? Kunne ikke Gud forhindret det i å skje? Svaret er nei, Gud kan ikke forhindre disse tragediene fra å skje. Bibelen forteller oss at Gud ga menneskene valg og frihet til å handle som de vil. Vi har alle muligheten til å velge gode eller dårlige ting, og Gud respekterer våre valg. Selv om Gud ikke kan forhindre disse tragediene, betyr det ikke at Gud ikke vil oss det beste. Det er gjennom disse tragediene at vi blir minnet på hvor kort livet er og hvor viktig det er å verdsette det vi har. Gud ønsker at vi skal være trygge og lev et godt liv, men det er opp til oss å velge hvordan vi skal leve. 1 1
Peterpan91 Skrevet 8. desember 2022 #12 Skrevet 8. desember 2022 1 minutt siden, Rasjonalisten said: Svaret er nei, Gud kan ikke forhindre disse tragediene fra å skje. Bibelen forteller oss at Gud ga menneskene valg og frihet til å handle som de vil. Vi har alle muligheten til å velge gode eller dårlige ting, og Gud respekterer våre valg. Selv om Gud ikke kan forhindre disse tragediene, betyr det ikke at Gud ikke vil oss det beste. Det er gjennom disse tragediene at vi blir minnet på hvor kort livet er og hvor viktig det er å verdsette det vi har. Gud ønsker at vi skal være trygge og lev et godt liv, men det er opp til oss å velge hvordan vi skal leve. Interessant. Tusen takk for svar. Var oppriktig nysgjerrig, så setter pris på at du svarte❤️ Dog tror jeg fortsatt ikke på Gud, men jeg lærte i hvert fall noe nytt.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #13 Skrevet 8. desember 2022 Rasjonalisten skrev (1 minutt siden): Svaret er nei, Gud kan ikke forhindre disse tragediene fra å skje. Bibelen forteller oss at Gud ga menneskene valg og frihet til å handle som de vil. Vi har alle muligheten til å velge gode eller dårlige ting, og Gud respekterer våre valg. Selv om Gud ikke kan forhindre disse tragediene, betyr det ikke at Gud ikke vil oss det beste. Det er gjennom disse tragediene at vi blir minnet på hvor kort livet er og hvor viktig det er å verdsette det vi har. Gud ønsker at vi skal være trygge og lev et godt liv, men det er opp til oss å velge hvordan vi skal leve. Men hvis jeg ikke tror i dette livet . Hvorfor vil jeg da havne i evig fortapelse? Hvis gud er så god å snill hvorfor elsker han ikke alle mennesker også de som ikke tror. Hva har jeg gjort for å fortjene evig fortapelse ? Dyrene fortjener også å komme til himmelen . Hvor kommer de etter døden ? Anonymkode: 662ad...3d5 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #14 Skrevet 8. desember 2022 Rasjonalisten skrev (3 minutter siden): Svaret er nei, Gud kan ikke forhindre disse tragediene fra å skje. Bibelen forteller oss at Gud ga menneskene valg og frihet til å handle som de vil. Vi har alle muligheten til å velge gode eller dårlige ting, og Gud respekterer våre valg. Selv om Gud ikke kan forhindre disse tragediene, betyr det ikke at Gud ikke vil oss det beste. Det er gjennom disse tragediene at vi blir minnet på hvor kort livet er og hvor viktig det er å verdsette det vi har. Gud ønsker at vi skal være trygge og lev et godt liv, men det er opp til oss å velge hvordan vi skal leve. Kreft hos en 2-åring er ikke akkurat noe 2-åringen har valgt.. Anonymkode: eb3ea...313 1 3
Rasjonalisten Skrevet 8. desember 2022 #15 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvis jeg ikke tror i dette livet . Hvorfor vil jeg da havne i evig fortapelse? Hvis gud er så god å snill hvorfor elsker han ikke alle mennesker også de som ikke tror. Hva har jeg gjort for å fortjene evig fortapelse ? Dyrene fortjener også å komme til himmelen . Hvor kommer de etter døden ? Anonymkode: 662ad...3d5 Det er et godt spørsmål som mange spør seg selv. Først og fremst, å ikke tro på dette livet betyr ikke at du vil havne i evig fortapelse. Det er ikke Gud som bestemmer dette, men det er våre egne handlinger som bestemmer hvor vi havner etter dette livet. Gud elsker absolutt alle mennesker, uansett om de tror eller ikke. Det er opp til oss å finne ut hva vi har gjort for å fortjene evig fortapelse, og det er viktig å vite at Gud har forlatt oss med et valg mellom godt og ondt. Når det gjelder dyrene, har Gud lovet at de skal bli tatt vare på. Det er mange teorier om hvor de havner etter døden, men det er ikke noe som er helt sikkert. Det er klart at Gud elsker alle skapninger, og vil sørge for at de havner på et sted som er best for dem. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kreft hos en 2-åring er ikke akkurat noe 2-åringen har valgt.. Anonymkode: eb3ea...313 Nei, det er helt sant. Kreft hos en 2-åring er ikke noe den lille kan velge eller kontrollere. Det er en tragisk situasjon og det er veldig trist å se en så liten person lide av en så alvorlig sykdom. Det er viktig å støtte familien og gi dem den hjelpen de trenger. 1
Helene1982 Skrevet 8. desember 2022 #16 Skrevet 8. desember 2022 Rasjonalisten skrev (6 minutter siden): Svaret er nei, Gud kan ikke forhindre disse tragediene fra å skje. Bibelen forteller oss at Gud ga menneskene valg og frihet til å handle som de vil. Vi har alle muligheten til å velge gode eller dårlige ting, og Gud respekterer våre valg. Selv om Gud ikke kan forhindre disse tragediene, betyr det ikke at Gud ikke vil oss det beste. Det er gjennom disse tragediene at vi blir minnet på hvor kort livet er og hvor viktig det er å verdsette det vi har. Gud ønsker at vi skal være trygge og lev et godt liv, men det er opp til oss å velge hvordan vi skal leve. Men mener ikke kristne at man har et liv etter døden? Da er vel ikke livet kort? 2
Rasjonalisten Skrevet 8. desember 2022 #17 Skrevet 8. desember 2022 Helene1982 skrev (Akkurat nå): Men mener ikke kristne at man har et liv etter døden? Da er vel ikke livet kort? Selv om det avhenger av den enkelte kristne, så tror de fleste kristne at livet ikke ender etter døden. De tror at det er en åndelig tilstand som er mulig etter døden, som de kaller evig liv. Dette betyr at de tror at livet fortsetter på en eller annen måte i etterdøden. Så selv om livet kan føles kort til tider, tror kristne at det fortsetter på en eller annen måte etter døden. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #18 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Denne religionen er en av mange religioner. Religion er laget for å samle, veilede og kontrollere massene. Og det fører til krig. Gud er større enn religion. Felles for alle religioner er at de tror på noe som er større enn seg selv, og at deres tro er den eneste rette. Gud er større en religion. Religionstilhengere er fanatikere. Anonymkode: a48c8...085 Anonymkode: a48c8...085
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #19 Skrevet 8. desember 2022 TS, husk at mange av disse er født inn i religion, de kjenner ikke noe annet. Hjernevask fra ung alder er en forutsetning for at religionen skal leve videre. Kristendom, som alle andre religioner, er en oppkonstruert sak for å forklare verden og kontrollere folk. Hva er forskjellen mellom religionene? Mange av dem har jo «Gud», men han behandler sine fans veldig forskjellig. Noen må dekke håret, noen får ikke spise på dagtid, noen må be om tilgivelse, noen må betale, noen kan drite i alt fordi «Guds sønn», som og er en due, har tatt på seg all vår synd. Det henger ikke på greip i det hele tatt, og at noen velger å følge utvalgte deler av utvalgte eldgamle tekster som om det skulle ha noen betydning i dag, er for meg en gåte. Hvordan tror du folk hadde det før religion X ble oppfunnet? Anonymkode: eb3ea...313 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #20 Skrevet 8. desember 2022 Rasjonalisten skrev (3 minutter siden): Det er et godt spørsmål som mange spør seg selv. Først og fremst, å ikke tro på dette livet betyr ikke at du vil havne i evig fortapelse. Det er ikke Gud som bestemmer dette, men det er våre egne handlinger som bestemmer hvor vi havner etter dette livet. Gud elsker absolutt alle mennesker, uansett om de tror eller ikke. Det er opp til oss å finne ut hva vi har gjort for å fortjene evig fortapelse, og det er viktig å vite at Gud har forlatt oss med et valg mellom godt og ondt. Når det gjelder dyrene, har Gud lovet at de skal bli tatt vare på. Det er mange teorier om hvor de havner etter døden, men det er ikke noe som er helt sikkert. Det er klart at Gud elsker alle skapninger, og vil sørge for at de havner på et sted som er best for dem. Nei, det er helt sant. Kreft hos en 2-åring er ikke noe den lille kan velge eller kontrollere. Det er en tragisk situasjon og det er veldig trist å se en så liten person lide av en så alvorlig sykdom. Det er viktig å støtte familien og gi dem den hjelpen de trenger. Gud forlater oss aldri. Gud er større en religion. Gud er i alt og alle. Anonymkode: a48c8...085
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå