AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Kjæresten min veksler mellom å spise lavkarbo og perioder med keto kosthold, og han bruker mye penger på kjøtt, fisk og egg. Han prøver å spise mest mulig økologisk også (ikke kjøttet da) Jeg sier at dette er et dyrt kosthold, men han nekter for det. Er det dyrt? Anonymkode: cd45c...ce6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Hvorfor bryr du deg? Han prøver å følge matvaner han opplever positive for helsa. Anonymkode: dadac...814 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #3 Skrevet 8. desember 2022 Ja det er dyrt. Men går det ut over deg? Eller kjøper du egen mat? Anonymkode: c03c9...39f
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 Nei, keto og lavkarbo trenger ikke være dyrere enn annet kosthold. Anonymkode: 9ccb5...439 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #5 Skrevet 8. desember 2022 Fordi vi har felles matkonto og jeg ser at han bruker sin del kun på kjøtt og egg, og hvis han trenger noe mer så må jeg kjøpe det. Ts Anonymkode: cd45c...ce6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 Jeg brukte ikke noe mer penger på matbudsjettet når jeg spiste lavkarbo/keto Anonymkode: 537a6...0f8 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #7 Skrevet 9. desember 2022 Jeg bruker mindre penger på keto. Fordi jeg spiser ikke godteri, snacks og fastfood lenger. Anonymkode: 88be5...8ab 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #8 Skrevet 9. desember 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Fordi vi har felles matkonto og jeg ser at han bruker sin del kun på kjøtt og egg, og hvis han trenger noe mer så må jeg kjøpe det. Ts Anonymkode: cd45c...ce6 Hvis dere har felles konto så ser du jo hvor mye han bruker på kostholdet sitt? Det er uansett ikke riktig at du skal kjøpe inn og betale for ting som begge bruker, også kjøper han kun ting til seg selv. Anonymkode: 64dfe...876
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #9 Skrevet 9. desember 2022 Hvorfor ikke bare kutte ut felles matkonto? Kvinner spiser mindre enn menn og når han i tillegg spiser mye dyre produkter som fisk, kjøtt og økologiske grønnsaker er det klart du bare taper masse penger på ordningen deres. Anonymkode: a5ed2...2b0
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #10 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg bruker mindre penger på keto. Fordi jeg spiser ikke godteri, snacks og fastfood lenger. Anonymkode: 88be5...8ab Høres ut som du spiste mye tomme kalorier, og koste deg for mye og ofte før. Det er dyrt. Snop er også veldig dyrt. Godt der og da, men gleden er kortvarig. Vurderer å kutte det ut selv også. Boller og brød forsvinner i hvert fall. Korn er noe dritt uansett Anonymkode: ea3d5...8c4
Rasjonalisten Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 Det kan være dyrt å spise lavkarbo eller ketogent kosthold, det avhenger av hva slags matvarer kjæresten din kjøper. Økologisk mat er dyrt, men hvis kjæresten din veksler mellom å spise lavkarbo og perioder med keto kosthold og fokuserer på å kjøpe økologisk hvor det er mulig, vil dette gi høyere kostnader. Det kan være lurt å prøve å finne matvarer som er økologisk og fortsatt tilgjengelig til en rimelig pris. På denne måten kan kjæresten din ha et sunt kosthold uten å bruke en stor mengde penger. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #12 Skrevet 9. desember 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Fordi vi har felles matkonto og jeg ser at han bruker sin del kun på kjøtt og egg, og hvis han trenger noe mer så må jeg kjøpe det. Ts Anonymkode: cd45c...ce6 Han kan hitte ut av å kjøpe kjøtt og egg til seg selv, men resten må du kjøpe!? Slutt å være verge slash husholderske for denne mannebaby. Og ja, kjøtt, fisk og egg er dyrt. Og sannsynligvis overspiser han stort, altså spiser mye fler kalorier enn han trenger. Spill av mat og penger. Anonymkode: a13b9...5da
Embla Othea Skrevet 9. desember 2022 #13 Skrevet 9. desember 2022 Ja, det er dyrt og ikke minst ikke-bærekraftig å spise lavkarbo. Da tenker jeg både på å opprettholde kostholdet og miljøet.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #14 Skrevet 9. desember 2022 For meg var det billigere på sikt. Gikk fra å spise 5 til 2 måltider med dagen etter jeg begynte på lavkarbo og kuttet ut alle småkjøp og spontankjøp fordi jeg alltid måtte planlegge. Samt brukte ikke lenger penger på godteri, spise ute, en «kosebolle» der, en kaffelatte der Anonymkode: 92b82...d56 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #15 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kjæresten min veksler mellom å spise lavkarbo og perioder med keto kosthold, og han bruker mye penger på kjøtt, fisk og egg. Han prøver å spise mest mulig økologisk også (ikke kjøttet da) Jeg sier at dette er et dyrt kosthold, men han nekter for det. Er det dyrt? Anonymkode: cd45c...ce6 Det trenger ikke og være dyrt. Kjøp egg på Coop. Grønnsaker på kiwi, følge med på tilbud på kjøtt og kylling. Se i 50% disken . Bruker mellom 20- 40 kr dagen på mat. Mange jeg kjenner på høykarbo bruker mye mer. Ferskt brød, godteri, osv. går an og komme ned til 10 kr dagen om en spiser bare knekkebrød, nudler og spaghetti med ketchup . hadde uansett prioritert helsen. Sparer inn på mindre bruk av medisiner . Anonymkode: 3adf7...495 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #16 Skrevet 9. desember 2022 Nei, det er ikke dyrt om du bare konsumerer og kjøper inn noen få produkter. Hvis han kjøper kjøtt til hundrevis av kroner, da blir det dyrt selvfølgelig, men det finnes norskprodusert kjøtt til 50-60 kr og. Anonymkode: 4aa47...e13 2
jabx Skrevet 9. desember 2022 #17 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvorfor bryr du deg? Han prøver å følge matvaner han opplever positive for helsa. Anonymkode: dadac...814 Det har ingen innvirkning på helsa.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #18 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og sannsynligvis overspiser han stort, altså spiser mye fler kalorier enn han trenger. Spill av mat og penger. Anonymkode: a13b9...5da Mest sannsynligvis ikke. Karbohydrater har mye mere kalorier enn proteinrik mat. Du kan spise en biff, 4 egg, kylling og fisk og ikke gå over 1200 kcal. Anonymkode: 4aa47...e13 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #19 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fordi vi har felles matkonto og jeg ser at han bruker sin del kun på kjøtt og egg, og hvis han trenger noe mer så må jeg kjøpe det. Ts Anonymkode: cd45c...ce6 Hva spiser du? Hvor kjøper han egg og kjøtt? Hva er det ekstra du « må» kjøpe? Anonymkode: 3adf7...495
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #20 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han kan hitte ut av å kjøpe kjøtt og egg til seg selv, men resten må du kjøpe!? Slutt å være verge slash husholderske for denne mannebaby. Og ja, kjøtt, fisk og egg er dyrt. Og sannsynligvis overspiser han stort, altså spiser mye fler kalorier enn han trenger. Spill av mat og penger. Anonymkode: a13b9...5da Sannsynligvis overspiser han stort og fler kalorier enn han trenger? Jaha. Hvor mange kalorier trenger han og hvor mange kalorier spiser han? enig i at han kan kjøpe maten sin selv. Egg er Ikke dyrt. Ikke nødvendigvis kjøtt og fisk heller. Det kan gjøres dyrt da, spontankjøp, kjøpe på dyre butikker osv, men det gjelder jo alt. Anonymkode: 3adf7...495 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå