Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lever i et langvarig forhold. Partner har tidligere funnet på å kalle meg ting i sinne, men klart å slutte med det.

En ting personen har gjort noen ganger når han blir sint er å mime at han skyter meg med et våpen gjentatte skudd, typ hagle. Innser hvor teit det høres ut, når jeg skriver det. Men synes det er veldig vondt når han gjør det, og for meg føles det helt uprovosert da han misforstår eller blir irritert over noe jeg sier. 

Er jeg for sensitiv, er dette normalt å gjøre  i et parforhold? 

Anonymkode: f2b31...f03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er virkelig ikke normalt og jeg hadde følt meg truet og nedverdiget og ikke akseptert det! 

Anonymkode: e8b71...1aa

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Øh nei det er ikke normalt. Overhodet. 

Anonymkode: 2523b...349

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Du er sammen med en 4 åring.

Spesiell oppførsel…

Anonymkode: 4f6ad...379

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig ikke normalt og ikke greit, det er psykisk vold.

Anonymkode: 0516b...313

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk! ❤️ Godt å høre at jeg ikke overreagerer … Blir like satt ut hver gang det skjer,… men virker som at han ikke forstår hvor vondt det føles og tenker at jeg overreagerer. Begynner å lure på seg selv og sin dømmekraft når noe kjennes så absurd. Psykisk vold, kjennes sånn ut. Ekkelt og skremmende. 

• Hjerte 4
Skrevet

Hvilke muligheter har du for å komme deg ut? Tenker det er greit å organisere seg litt sånn at man har muligheten til å dra om det plutselig skulle forverre seg. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, dette er ikke normalt i et parforhold. Det virker som om din partner ikke klarer å håndtere sine følelser på en konstruktiv måte. Det er viktig at dere begge jobber for å finne ut hvordan dere kan kommunisere på en god måte, og hvordan dere kan ta opp ting på en sunn måte. Dette vil hjelpe dere å bygge et bedre forhold. Det er ikke for sent å begynne å jobbe for å forbedre situasjonen, og det er viktig at du tar opp dette med partneren din slik at dere kan jobbe sammen for å løse det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvilke muligheter har du for å komme deg ut? Tenker det er greit å organisere seg litt sånn at man har muligheten til å dra om det plutselig skulle forverre seg. 

Ikke så lett å komme ut med barn i bildet, og lite nettverk… Men heller ikke umulig da jeg har jobb og kan spare mye om jeg skjerper meg økonomisk. En vill kabal, men var det jeg tenkte i øyeblikket at dette ikke går mer… det skader meg. Har sagt i fra flere ganger uten å få et snev av noen beklagelse. Så vet ikke… men tror, om jeg er tydelig på at jeg vil gå fra han, så kan det hende at han skjerper seg. Akkurat nå vil jeg bare ut asap! (og er delvis panisk inni meg) men som sikkert vil gå over om en liten stund. Men må spare! Det er vel min vei ut. Bare synd jeg ikke kan stikke helt av pga felles barn. Takk❤️

• Hjerte 1
Skrevet
Rasjonalisten skrev (11 minutter siden):

Nei, dette er ikke normalt i et parforhold. Det virker som om din partner ikke klarer å håndtere sine følelser på en konstruktiv måte. Det er viktig at dere begge jobber for å finne ut hvordan dere kan kommunisere på en god måte, og hvordan dere kan ta opp ting på en sunn måte. Dette vil hjelpe dere å bygge et bedre forhold. Det er ikke for sent å begynne å jobbe for å forbedre situasjonen, og det er viktig at du tar opp dette med partneren din slik at dere kan jobbe sammen for å løse det.

Takk! Skal ta tak i dette, virkelig… som siste sjanse til å ikke bli en splittet familie ❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Hæ? Han skyter deg gjentatte ganger med hagle? Er du et spøkelse?

Anonymkode: 27185...f86

Skrevet

Ikke normalt, hadde blitt så forbanna om min mann hadde gjort noe slikt mot meg! Hva svarer han når du konfronterer han? Du må ha sagn noe ala «hva gjør du? står du der og later som om du SKYTER meg? Hva er det som skjer?»

Anonymkode: ce66a...7fe

Skrevet

Så barnslig og stygt gjort! Han fortjener faktisk at du går fra han hvis han gjør det igjen. Det kan du ha som et ultimatum. For det er stengt tatt noe du kan anmelde han for

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ikke normalt, hadde blitt så forbanna om min mann hadde gjort noe slikt mot meg! Hva svarer han når du konfronterer han? Du må ha sagn noe ala «hva gjør du? står du der og later som om du SKYTER meg? Hva er det som skjer?»

Anonymkode: ce66a...7fe

Som regel går han rett etter mimingen… Er liksom hans «siste ord» i saken, og går. Så er han ferdig! Jeg har reagert på mange måter. Har sagt i fra i situasjonen og når det har roet seg, i ettertid og i det siste på sms. I går svarte jeg noe sånt som at «du kan ikke behandle meg sånn, det er ikke greit» så går han uten å svare (bare ser stygt på meg). Han synes jeg overreagerer totalt,  og at han må ha rett til å uttrykke frustrasjon, at jeg må skjønne at han ikke mener det og at jeg ikke må ta meg nær av det … At det liksom er helt dust og dramatisk, at jeg vil lage drama av d. Så lite beklagelse eller forståelse.

I går sendte jeg sms om at jeg blir lei meg når han gjør sånn, at det ikke er noe jeg synes er greit eller kan akseptere. At det ikke er sånn man kan behandle noen man er glad i uavhengig av hvor provosert man er.»

Han har ikke svart, eller respondert, han var sur på morgenen i dag. Han synes nok jeg er helt urimelig og vil nok ikke svare på det. Men håper han tenker seg om og forstår det når han får litt tid til å «prosessere» - har funket før iaf. Sist tror jeg at jeg ropte etter han at jeg ikke kan være sammen med en som behandler meg sånn! Da fikk jeg en klem etterpå, men da var det mye annet ugreit i tillegg- så kan være at han ikke forstod at denne handlingen ikke er greit. Vet ikke… trodde aldri det skulle bli sånn! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei, jeg lever i et langvarig forhold. Partner har tidligere funnet på å kalle meg ting i sinne, men klart å slutte med det.

En ting personen har gjort noen ganger når han blir sint er å mime at han skyter meg med et våpen gjentatte skudd, typ hagle. Innser hvor teit det høres ut, når jeg skriver det. Men synes det er veldig vondt når han gjør det, og for meg føles det helt uprovosert da han misforstår eller blir irritert over noe jeg sier. 

Er jeg for sensitiv, er dette normalt å gjøre  i et parforhold? 

Hvorfor fortsetter kvinner å insistere på at personlighet er viktigst? Samtidig blir dere sammen med autister. Jeg kjenner til en psykisk utviklingshemmet fyr som gjør nøyaktig det samme som det der med skytingen. Han har støttekontakt. I det minste sparer kommunen litt penger når du tar deg av omsorgsrollen. Men ville du ikke heller hatt betalt?

• Liker 1
Skrevet
mannemannen skrev (28 minutter siden):

Hvorfor fortsetter kvinner å insistere på at personlighet er viktigst? Samtidig blir dere sammen med autister. Jeg kjenner til en psykisk utviklingshemmet fyr som gjør nøyaktig det samme som det der med skytingen. Han har støttekontakt. I det minste sparer kommunen litt penger når du tar deg av omsorgsrollen. Men ville du ikke heller hatt betalt?

Lol, fantastisk🤣  Hvis han ikke forstår og skjerper seg, så kan det faktisk kanskje hjelpe å le høyt av han, for «gleden» av å sette ut/skremme faller helt bort. Problemet er bare at hjernen min klikker da den opplever det truende. Men skal prøve å huske på svaret ditt, så kanskje den uhensiktsmessige atferden kjennes like patetisk ut som den er. Han skal ikke fortsette å gjøre det, men om jeg kan få han til å føle seg tåpelig kan det være til hjelp. (om ikke annet fører frem.) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...