AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Lurer på om jeg har gjort en stor feil... Holder på å bli sammen med en mann fra Tyskland som jobber her på midlertidig kontrakt. Han snakker norsk og er godt intregrert her oh hadde først en treårskontrakt og fikk forlenget den med to år til. Den kontrakten går ut neste år og han har ingen annen plan enn at han håper å få ny kontrakt, hvis ikke må han flytte tilbake til Tyskland sier han. Han har ikke noe annen plan! Det skremmer meg for da går forholdet dunken. Skulle tro han hadde en plan for å gå etter andre jobber her i Norge og nå er jeg redd for at han bare ser forholdet vårt som "gøy så lenge det varer". Ville dere trekt dere fra forholdet nå eller hva hadde dere tenkt og gjort i situasjonen? Det er ikke mulig for meg å flytte til Tyskland eller ha avstandsforhold og han virker ikke lei seg over muligheten over at han må flytte hjem igjen. Han ser bare en mulighet og det er forlenget kontrakt men to år av gangen er ikke stabilt nok syns jeg! Anonymkode: 58270...f1a
Rasjonalisten Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Jeg forstår hvorfor du er bekymret for forholdet deres. Det er viktig å ha en plan for fremtiden når man starter et forhold, og det virker som om dette er noe som ikke er til stede i forholdet deres. Jeg tror det viktigste å gjøre er å diskutere fremtidsplanene deres med mannen din, og se om dere kan finne en løsning som fungerer for begge parter. Det kan være lurt å se på andre muligheter som kan være tilgjengelige for ham, slik som arbeidstillatelser eller andre jobber som vil gi ham en mer stabil tilværelse. Det er også viktig å være ærlig om dine følelser og bekymringer og sørge for at dere er på samme side. Jeg tror ikke det å trekke seg fra forholdet nå er det beste alternativet, men det er viktig å være klar over at det kan være et resultat hvis ikke han har en plan for fremtiden sin. Det viktigste er å få en åpen og ærlig dialog om dette, og deretter se hva som er det beste for dere begge.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #3 Skrevet 8. desember 2022 Ikke jeg heller. Nå er jeg liksom 35 år, ferdig med utdannelse for lengst. Eier min egen leilighet, har to barn. Eneste fremtidsplan er liksom en tur til Liseberg. Anonymkode: 1b4f1...1d1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke jeg heller. Nå er jeg liksom 35 år, ferdig med utdannelse for lengst. Eier min egen leilighet, har to barn. Eneste fremtidsplan er liksom en tur til Liseberg. Anonymkode: 1b4f1...1d1 Jaja, men du risikerer kanskje ikke å miste jobben og bli kastet ut av landet du har etablert deg med kjæreste i? Anonymkode: 58270...f1a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #5 Skrevet 8. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jaja, men du risikerer kanskje ikke å miste jobben og bli kastet ut av landet du har etablert deg med kjæreste i? Anonymkode: 58270...f1a Han blir jo ikke kastet ut av landet, men det kan være han velger å flytte pga. jobb. Og det høres jo ut som om han har en plan, å prøve å skaffe ny kontrakt eller dra hjem til Tyskland. Hva mer forventer du? At han skal ha tre backup-planer for å bli i Norge tilfelle det skulle funke mellom dere? Anonymkode: f7c7a...31d 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han blir jo ikke kastet ut av landet, men det kan være han velger å flytte pga. jobb. Og det høres jo ut som om han har en plan, å prøve å skaffe ny kontrakt eller dra hjem til Tyskland. Hva mer forventer du? At han skal ha tre backup-planer for å bli i Norge tilfelle det skulle funke mellom dere? Anonymkode: f7c7a...31d Enig i denne. Hva mer forventer du? En plan for resten av livet? Det er mye som kan forandre seg på få år. Han virker jordnær syns jeg det høres ut som, og realistisk. Har du planlagt de neste 5-10-20-30 årene dine,Ts? Anonymkode: 2d45c...b2c 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #7 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han blir jo ikke kastet ut av landet, men det kan være han velger å flytte pga. jobb. Og det høres jo ut som om han har en plan, å prøve å skaffe ny kontrakt eller dra hjem til Tyskland. Hva mer forventer du? At han skal ha tre backup-planer for å bli i Norge tilfelle det skulle funke mellom dere? Anonymkode: f7c7a...31d Jeg vet ikke om han har oppholdstillatelse utover arbeidstillatelsen. Han forventer å få forlenget kontrakt der han jobber men jeg syns det høres negativt ut at han kun fikk for 2 år.. Hadde inntrykk av at han ville være i Norge da vi ble sammen og at han var åpen for andre yrker i fremtiden for å kunne bli her. Han har sagt at han ikke vil bo i Tyskland men han vil ikke ha et annet yrke heller (kravstor og naiv når sannsynligheten for at han må bytte yrke er stor men han nekter å forberede seg på det) og det høres altfor drømmende og godtroende ut for meg! Anonymkode: 58270...f1a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #8 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig i denne. Hva mer forventer du? En plan for resten av livet? Det er mye som kan forandre seg på få år. Han virker jordnær syns jeg det høres ut som, og realistisk. Har du planlagt de neste 5-10-20-30 årene dine,Ts? Anonymkode: 2d45c...b2c Jeg vet hvertfall hvilket land jeg skal bo i og hadde ikke gått i forhold med noen å si at jeg skulle bli boende her men senere si at jeg bare var garantert å være her under et år til og kanskje måtte flytte til et annet land! Hvis jeg mister jobben min må jeg være åpen for å søke noe annet og ta det jeg får. Kan ikke bare være prinsessen på erten å si at man ikke vil jobbe om man ikke får akuratt den jobben man vil ha og heller dra til hjemlandet enn å få en annen jobb og bevare forholdet Skjønner det ikke! Han er 46 og ikke 21! Anonymkode: 58270...f1a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #9 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg vet ikke om han har oppholdstillatelse utover arbeidstillatelsen. Han forventer å få forlenget kontrakt der han jobber men jeg syns det høres negativt ut at han kun fikk for 2 år.. Hadde inntrykk av at han ville være i Norge da vi ble sammen og at han var åpen for andre yrker i fremtiden for å kunne bli her. Han har sagt at han ikke vil bo i Tyskland men han vil ikke ha et annet yrke heller (kravstor og naiv når sannsynligheten for at han må bytte yrke er stor men han nekter å forberede seg på det) og det høres altfor drømmende og godtroende ut for meg! Anonymkode: 58270...f1a Kanskje det ikke er han som bestemte dette med 2 års forlengelse av kontrakt, men bedriften? Jeg syns du høres ut som den som er kravstor her. Anonymkode: 2d45c...b2c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #10 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg vet hvertfall hvilket land jeg skal bo i og hadde ikke gått i forhold med noen å si at jeg skulle bli boende her men senere si at jeg bare var garantert å være her under et år til og kanskje måtte flytte til et annet land! Hvis jeg mister jobben min må jeg være åpen for å søke noe annet og ta det jeg får. Kan ikke bare være prinsessen på erten å si at man ikke vil jobbe om man ikke får akuratt den jobben man vil ha og heller dra til hjemlandet enn å få en annen jobb og bevare forholdet Skjønner det ikke! Han er 46 og ikke 21! Anonymkode: 58270...f1a Men han har jo ikke mistet jobben, og håper på å få forlenget kontrakten når denne går ut. Anonymkode: 2d45c...b2c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #11 Skrevet 8. desember 2022 Jeg tror skoen din trykker et annet sted enn her. Anonymkode: 2d45c...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #12 Skrevet 8. desember 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet ikke om han har oppholdstillatelse utover arbeidstillatelsen. Han forventer å få forlenget kontrakt der han jobber men jeg syns det høres negativt ut at han kun fikk for 2 år.. Hadde inntrykk av at han ville være i Norge da vi ble sammen og at han var åpen for andre yrker i fremtiden for å kunne bli her. Han har sagt at han ikke vil bo i Tyskland men han vil ikke ha et annet yrke heller (kravstor og naiv når sannsynligheten for at han må bytte yrke er stor men han nekter å forberede seg på det) og det høres altfor drømmende og godtroende ut for meg! Anonymkode: 58270...f1a Om han er tysk statsborger, har han automatisk oppholdstillatelse og arbeidstillatelse i Norge. Så jeg skjønner ikke hva slags planer du mener han skal legge? Han trenger ikke å sikre seg arbeidskontrakt langt fram i tid for å få lov å bli i Norge, så han kan helt fint ta det litt mer på sparket og se an hvordan forholdet deres fungerer før han bestemmer seg for hvilket land han skal bo i. Anonymkode: f7c7a...31d 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #13 Skrevet 9. desember 2022 Her er jo eneste forskjellene at han er rasjonell og har kontroll på tankene sine, og vet hva han skal gjøre når han trenger å gjøre det. Mens du som kvinne angster og stresser over noe som KANSKJE kan skje. Anonymkode: 7d72e...38c 2
Blått Skrevet 9. desember 2022 #14 Skrevet 9. desember 2022 (endret) 11 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje det ikke er han som bestemte dette med 2 års forlengelse av kontrakt, men bedriften? Jeg syns du høres ut som den som er kravstor her. Anonymkode: 2d45c...b2c Må si meg enig med denne! Jeg tenker også at du høres ut som den kravstore i denne situasjonen TS. Jeg skjønner jo at du stresser TS, men som menneske så må du tenke over hva som er fornuftige og ufornuftige tanker. De ufornuftige trenger ikke å måtte ta kontroll selvom de er tilstede. Endret 9. desember 2022 av Blått 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #15 Skrevet 9. desember 2022 Du kan ikke forvente at mennesker vet de skal bo på samme sted 15 år frem i tid. Så da er dere sammen, ser hvordan det går. Kanskje han går lei deg etter 6 mnd uansett, det vet du jo ikke. Anonymkode: 765dd...d56 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #16 Skrevet 10. desember 2022 On 12/8/2022 at 10:21 PM, Rasjonalisten said: Jeg forstår hvorfor du er bekymret for forholdet deres. Det er viktig å ha en plan for fremtiden når man starter et forhold, og det virker som om dette er noe som ikke er til stede i forholdet deres. Jeg tror det viktigste å gjøre er å diskutere fremtidsplanene deres med mannen din, og se om dere kan finne en løsning som fungerer for begge parter. Det kan være lurt å se på andre muligheter som kan være tilgjengelige for ham, slik som arbeidstillatelser eller andre jobber som vil gi ham en mer stabil tilværelse. Det er også viktig å være ærlig om dine følelser og bekymringer og sørge for at dere er på samme side. Jeg tror ikke det å trekke seg fra forholdet nå er det beste alternativet, men det er viktig å være klar over at det kan være et resultat hvis ikke han har en plan for fremtiden sin. Det viktigste er å få en åpen og ærlig dialog om dette, og deretter se hva som er det beste for dere begge. Hmm, er dette et Chat GPT-svar? Det høres ut som de ai-genererte tekstene jeg har lest masse av i det siste. Anonymkode: c2f7d...8b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå