AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Jeg ser det hver dag jeg drar til/fra jobb i rushen. Folk setter sekken på setet ved siden av og gidder ikke engang se opp av mobilen. Frister noen ganger bare og gå å sette seg på det. Anonymkode: 83538...1d7 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Hvorfor spør du ikke om plassen er ledig? Anonymkode: 0febb...c72 10 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #3 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor spør du ikke om plassen er ledig? Anonymkode: 0febb...c72 Den er tydeligvis ikke ledig når det er en veske der. Det er heller ikke så behagelig å bøye seg over masse folk og rope «ledig?». Det er vel vanlig folkeskikk å ikke ta opp 2 plasser? SÆRLIG når det er så fullt at folk står som sild i tønne? Anonymkode: 83538...1d7 10
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 Det er superirriterende. Jeg får alltid et surt blikk når jeg spør om de kan flytte sekken. Men hva med å få hodet ut av egen ræv og ta hensyn til andre? JA bussen er full. Hver eneste morgen. Anonymkode: 9bc44...cea 11
AnonymBruker 42 Skrevet 8. desember 2022 #5 Skrevet 8. desember 2022 (endret) Da tar du av deg `a , og så ber du dem fjerne hva enn de har i setet, og påpeker at det er normal folkeskikk... Verre er det faktisk ikke Endret 8. desember 2022 av AnonymBruker 42 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 Skjer daglig ja.. Jeg bare setter meg på settet, ber dem flytte vesken. Går greit hver gang, selv om noen blir sure. Men vesken har jo ikke egen billett. Anonymkode: e90ea...969 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #7 Skrevet 8. desember 2022 Okei men slutt å rop! Anonymkode: 65e76...56d 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #8 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den er tydeligvis ikke ledig når det er en veske der. Det er heller ikke så behagelig å bøye seg over masse folk og rope «ledig?». Det er vel vanlig folkeskikk å ikke ta opp 2 plasser? SÆRLIG når det er så fullt at folk står som sild i tønne? Anonymkode: 83538...1d7 Om du ikke evner å spørre så får du stå da. Anonymkode: 0febb...c72 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #9 Skrevet 8. desember 2022 Hva er galt med dette landet? Folk redde for å snakke med hverandre? Anonymkode: 6934e...3b5
Peterpan91 Skrevet 8. desember 2022 #10 Skrevet 8. desember 2022 Enig. Hadde bare sagt ifra eller begynt å sette meg ned sånn at de fjernet sekken. 1
Frk Midnattsol Skrevet 8. desember 2022 #11 Skrevet 8. desember 2022 Det er vel en vane som mange la seg til under covid. Da var det jo slikt at man ikke skulle sitte ved siden av hverandre på kollektivtransport, men nå er jo dette over, og vi har ingen grunn til å holde av setet ved siden av seg. Har selv fått "det onde øyet" når jeg har satt meg ved siden av noen, men jeg har også betalt, og vil gjerne sitte 😄 1
Honey Dew Skrevet 8. desember 2022 #12 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den er tydeligvis ikke ledig når det er en veske der. Det er heller ikke så behagelig å bøye seg over masse folk og rope «ledig?». Det er vel vanlig folkeskikk å ikke ta opp 2 plasser? SÆRLIG når det er så fullt at folk står som sild i tønne? Anonymkode: 83538...1d7 Ta vesken å plasser den i eierens fang og sett deg ned på det setet vesken stod.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #13 Skrevet 8. desember 2022 Frk Midnattsol skrev (2 timer siden): Det er vel en vane som mange la seg til under covid. Da var det jo slikt at man ikke skulle sitte ved siden av hverandre på kollektivtransport, men nå er jo dette over, og vi har ingen grunn til å holde av setet ved siden av seg. Har selv fått "det onde øyet" når jeg har satt meg ved siden av noen, men jeg har også betalt, og vil gjerne sitte 😄 Dette har folk holdt på med i alle år. Jeg pleier bare å begynne å sette meg ned, slik at de fjerner veska/sekken😅 Anonymkode: 32e44...f97 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #14 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ser det hver dag jeg drar til/fra jobb i rushen. Folk setter sekken på setet ved siden av og gidder ikke engang se opp av mobilen. Frister noen ganger bare og gå å sette seg på det. Anonymkode: 83538...1d7 Åsså så sinna, 😂 Anonymkode: d9ac7...dbb
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #15 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjer daglig ja.. Jeg bare setter meg på settet, ber dem flytte vesken. Går greit hver gang, selv om noen blir sure. Men vesken har jo ikke egen billett. Anonymkode: e90ea...969 det beste er å spørre pent om vesken har billett. Som regel har den ikke det, og da kan man jo bare ta plassen mens man fniser over hvor flau veskeeieren ble Anonymkode: 8fca7...0c2 1
Gjest Agent smith Skrevet 9. desember 2022 #16 Skrevet 9. desember 2022 Pleier å spørre i en litt aggressiv tone om det er ledig. Men på den andre siden er der mange som heller vil stå enn å sitte ved siden av noen
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #17 Skrevet 9. desember 2022 Frk Midnattsol skrev (14 timer siden): Det er vel en vane som mange la seg til under covid. Da var det jo slikt at man ikke skulle sitte ved siden av hverandre på kollektivtransport, men nå er jo dette over, og vi har ingen grunn til å holde av setet ved siden av seg. Har selv fått "det onde øyet" når jeg har satt meg ved siden av noen, men jeg har også betalt, og vil gjerne sitte 😄 Nei, det var sånn før pandemien. Verste eksempelet jeg opplevde var en bitch traktorlesbe pitbull som lente seg inn mot vinduet og plasserte beina på sidesetet og jeg trengte å sette meg ned, for jeg var dårlig og hun nektet meg setet. Norge begynner å ha et problem med denne drittsekk-kulturen som bare blir mer og mer normalisert Anonymkode: 4a9a5...806 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #18 Skrevet 9. desember 2022 Hold kjeft. Folk vil ikke ha fremmede ved siden av seg. Særlig ikke de som hoster, er skitne, lager ekle lyder, eller stinker parfyme. Anonymkode: 92e53...313 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #19 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hold kjeft. Folk vil ikke ha fremmede ved siden av seg. Særlig ikke de som hoster, er skitne, lager ekle lyder, eller stinker parfyme. Anonymkode: 92e53...313 Lol faen du er krenka 😂 Anonymkode: 4a9a5...806
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. desember 2022 #20 Skrevet 9. desember 2022 Ja, det er irriterende, men det er faktisk mulig å gjøre noe med det, da. Spør om det er ledig, svarer de ikke, så tar du bare sekken og setter den i fanget deres, og så tar du plassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå