Gå til innhold

Flytt den helvetes sekken/veska deres når det stappfullt på kollektivtrafikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser det hver dag jeg drar til/fra jobb i rushen. Folk setter sekken på setet ved siden av og gidder ikke engang se opp av mobilen. Frister noen ganger bare og gå å sette seg på det. 

Anonymkode: 83538...1d7

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spør du ikke om plassen er ledig?

Anonymkode: 0febb...c72

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor spør du ikke om plassen er ledig?

Den er tydeligvis ikke ledig når det er en veske der. Det er heller ikke så behagelig å bøye seg over masse folk og rope «ledig?». Det er vel vanlig folkeskikk å ikke ta opp 2 plasser? SÆRLIG når det er så fullt at folk står som sild i tønne?

• Liker 10
Skrevet

Det er superirriterende.

Jeg får alltid et surt blikk når jeg spør om de kan flytte sekken. Men hva med å få hodet ut av egen ræv og ta hensyn til andre?

JA bussen er full. Hver eneste morgen. 

Anonymkode: 9bc44...cea

• Liker 11
Skrevet (endret)

Da tar du av deg :nisselue: `a , og så ber du dem fjerne hva enn de har i setet, og påpeker at det er normal folkeskikk...  Verre er det faktisk ikke

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 3
Skrevet

Skjer daglig ja..

Jeg bare setter meg på settet, ber dem flytte vesken. Går greit hver gang, selv om noen blir sure. Men vesken har jo ikke egen billett.

Anonymkode: e90ea...969

• Liker 4
Skrevet

Okei men slutt å rop!

Anonymkode: 65e76...56d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den er tydeligvis ikke ledig når det er en veske der. Det er heller ikke så behagelig å bøye seg over masse folk og rope «ledig?». Det er vel vanlig folkeskikk å ikke ta opp 2 plasser? SÆRLIG når det er så fullt at folk står som sild i tønne?

Om du ikke evner å spørre så får du stå da. 

• Liker 5
Skrevet

Hva er galt med dette landet? Folk redde for å snakke med hverandre?

Anonymkode: 6934e...3b5

Skrevet

Enig. Hadde bare sagt ifra eller begynt å sette meg ned sånn at de fjernet sekken. 

• Liker 1
Skrevet

Det er vel en vane som mange la seg til under covid. Da var det jo slikt at man ikke skulle sitte ved siden av hverandre på kollektivtransport, men nå er jo dette over, og vi har ingen grunn til å holde av setet ved siden av seg. Har selv fått "det onde øyet" når jeg har satt meg ved siden av noen, men jeg har også betalt, og vil gjerne sitte 😄 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta vesken å plasser den i eierens fang og sett deg ned på det setet vesken stod.

Skrevet
Frk Midnattsol skrev (2 timer siden):

Det er vel en vane som mange la seg til under covid. Da var det jo slikt at man ikke skulle sitte ved siden av hverandre på kollektivtransport, men nå er jo dette over, og vi har ingen grunn til å holde av setet ved siden av seg. Har selv fått "det onde øyet" når jeg har satt meg ved siden av noen, men jeg har også betalt, og vil gjerne sitte 😄 

Dette har folk holdt på med i alle år. 

Jeg pleier bare å begynne å sette meg ned, slik at de fjerner veska/sekken😅 

Anonymkode: 32e44...f97

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ser det hver dag jeg drar til/fra jobb i rushen. Folk setter sekken på setet ved siden av og gidder ikke engang se opp av mobilen. Frister noen ganger bare og gå å sette seg på det. 

Åsså så sinna, 😂

Anonymkode: d9ac7...dbb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjer daglig ja..

Jeg bare setter meg på settet, ber dem flytte vesken. Går greit hver gang, selv om noen blir sure. Men vesken har jo ikke egen billett.

Anonymkode: e90ea...969

det beste er å spørre pent om vesken har billett. Som regel har den ikke det, og da kan man jo bare ta plassen mens man fniser over hvor flau veskeeieren ble

Anonymkode: 8fca7...0c2

• Liker 1
Gjest Agent smith
Skrevet

Pleier å spørre i en litt aggressiv tone om det er ledig.

Men på den andre siden er der mange som heller vil stå enn å sitte ved siden av noen

Skrevet
Frk Midnattsol skrev (14 timer siden):

Nei, det var sånn før pandemien. Verste eksempelet jeg opplevde var en bitch traktorlesbe pitbull som lente seg inn mot vinduet og plasserte beina på sidesetet og jeg trengte å sette meg ned, for jeg var dårlig og hun nektet meg setet. Norge begynner å ha et problem med denne drittsekk-kulturen som bare blir mer og mer normalisert

Anonymkode: 4a9a5...806

• Liker 1
Skrevet

Hold kjeft. Folk vil ikke ha fremmede ved siden av seg. Særlig ikke de som hoster, er skitne, lager ekle lyder, eller stinker parfyme.

Anonymkode: 92e53...313

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hold kjeft. Folk vil ikke ha fremmede ved siden av seg. Særlig ikke de som hoster, er skitne, lager ekle lyder, eller stinker parfyme.

Anonymkode: 92e53...313

Lol faen du er krenka 😂

Anonymkode: 4a9a5...806

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Ja, det er irriterende, men det er faktisk mulig å gjøre noe med det, da. Spør om det er ledig, svarer de ikke, så tar du bare sekken og setter den i fanget deres, og så tar du plassen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...