AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Nå som strømmen er så dyr mange steder i Norge. Er du tvunget til å spare på strøm nå, eller er der billig strøm hos deg? Spør bare av ren nysgjerrighet. Anonymkode: c1397...e47
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Bor i Midt Norge så har vært bortskjemt med billig strøm. Men de siste ukene har vi fått merke høyere priser her også, så er blitt mer bevisst på strømbruken ja. Anonymkode: c7686...5c3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #3 Skrevet 8. desember 2022 Jeg prøver å spare, men lever nok omtrent som vanlig. Anonymkode: e4781...702
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 Vi har dyr strøm, bor rett utenfor Oslo, men sparer ikke. Orker ikke la strøm pris bestemme når jeg skal dusje, vaske tøy, sette på tørkektrommel eller oppvaskmaskin. Vi har noen saftige strømregninger, har hus på 550 kvm. Men har kakkelovn i 2 rom, så det hjelper jo mye selvom ved også er dyrt Anonymkode: 6ef9c...3a1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #5 Skrevet 8. desember 2022 Sparer ikke, har fastpris. Anonymkode: 5f8ed...82f
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå som strømmen er så dyr mange steder i Norge. Er du tvunget til å spare på strøm nå, eller er der billig strøm hos deg? Spør bare av ren nysgjerrighet. Anonymkode: c1397...e47 Både ja og nei Jeg bruker ikke mindre strøm, men jeg prøver å være bevisst på når jeg bruker mye strøm. Unngår å dusje og vaske/tromme klær når strømmen er som dyrest. Anonymkode: 16d8a...de1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #7 Skrevet 9. desember 2022 Dyr strøm her. Men sparer ikke, liker å ha det komfortabelt varmt, og å ta et bad når jeg vil, vaske klær, og så videre. Ved behov reduserer jeg heller andre kostnader som betyr mindre for meg enn egen komfort. Anonymkode: 99020...777
MyCupOfTea Skrevet 9. desember 2022 #8 Skrevet 9. desember 2022 Har fastpris, men den varer jo ikke evig. Derfor prøver jeg å være bevisst likevel, så det ikke blir et sjokk når avtalen er over.
cleangal Skrevet 9. desember 2022 #9 Skrevet 9. desember 2022 Vi har ikke den høyeste strømprisen, men prøver å være bevisst på strømbruken. Setter f.eks ikke på kokvask når strømmen er på det dyreste eller kjører halvfull oppvaskmaskin. Fyrer med ved (hugger selv), slår av lys og holder dører til rom som ikke er i bruk lukket. Har timer eller sensor på utebelysning. Vi klarer oss greit, men hvis det blir en veldig kald vinter med høye strømpriser og generelt høyere priser på alt må vi nok vurdere å selge den ene bilen.
Taluno Skrevet 9. desember 2022 #10 Skrevet 9. desember 2022 Ingen av delene. Ekstremt dyr strøm, men gjør ikke annet enn å utsette dusj en time eller to, og klesvasken kan fint utsettes noen timer, eller til dagen etter, om det er litt billigere. Men har på varme som vanlig, dusjer like lenge som vanlig, vasker like mye klær, og lager like mye mat som for noen år siden når strømmen var så billig at man ikke sjekket den engang. 2
hjärterdam Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 Har ikke merket noe frem til nå i desember siden vi bor i Nordland, har hatt en grei økning fra oktober til november og forøvrig, men ser jo på den første uka i desember at det ser ut til at det dobles, om ikke mer denne mnd. Er litt bevisst, men samtidig synes jeg det er vanskelig å styre, nåralle skal ut av huset klokka 7 feks, så må man jo bruke det man må bruke, og med småskolebarn så går det noen maskiner i uka med klær.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #12 Skrevet 7. februar 2023 Ja, har skrudd av varmen på soverommet og kjøkkenet og lukket dørene. Sover oftere i sofaen. Bruker ikke lenger varmekabler. Passer på å skru av varme når bortreist, ca annenhver helg. Bruker rundt 25% færre kWh enn før så det blir noen hundrelapper spart hver måned, opp mot 1000. Anonymkode: f6085...9fc
Chailatte Skrevet 7. februar 2023 #13 Skrevet 7. februar 2023 Bor en times kjøretur fra Oslo, steømmen er dyr her, men har et nyere hus med energimerkning B så med strømstøtte har vi helt overkommelige strømregninger. Sparer ikke.
Gjest Raptuss Skrevet 7. februar 2023 #15 Skrevet 7. februar 2023 Sparer det jeg kan stort sett hele tiden. Både for lommeboka og miljøet så ser jeg ikke poenget i å sløse.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #16 Skrevet 7. februar 2023 Fastpris, fullt kjør her. Anonymkode: 4b8b1...05b
Hedda-78 Skrevet 7. februar 2023 #17 Skrevet 7. februar 2023 Både ja og nei. Sparer på strøm ved å fyre med ved. Men først og fremst er vi bevisste på NÅR vi bruker strøm. En klesvask trenger jo like mye strøm uansett når den står på, men prisen kan være veldig ulik alt ettersom tidspunkter man velger å sette den på. Fyrer ikke med ved når prisen er lav, men fyrer mye når prisen er høy.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #18 Skrevet 7. februar 2023 Har bodd i et annet europeisk land der alle sparte strøm og gass så godt som mulig. Så vi varmer opp deler av boligen, slukker lys,... Anonymkode: 3e278...ba2 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #19 Skrevet 7. februar 2023 Har senket temperaturen på vannsenga med 2 grader. Anonymkode: 09579...4f0
Bøtteballetten Skrevet 7. februar 2023 #20 Skrevet 7. februar 2023 Har hatt billig strøm stort sett hele høsten og frem til januar. Men har av prinsipp spart på strømmen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå