AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Jeg ser en rød tråd, og jeg har åpenbart del i den selv. Jeg blir kjapt psykologen til folk, i noen tilfeller søppelbøtta. I de fleste tilfellene får jeg ikke tjenesten gjengjeldt (i den grad jeg etterspør den da, men). Jeg liker åpenbart å hjelpe folk - men ser at det er lett å gå fra «deg stoler jeg på og du forstår» til «nå er du min søppelbøtte». Det har alltid plaget meg litt med den manglende gjensidigheten hos endel, men nå som jeg er langtidssyk (uttalt sykdom) så tar det jo naturlig nok krefter jeg ikke har. Typisk scenario er at man har kontakt med noen over tid, positiv tone - deler mye og jeg hjelper dem masse. Synes det er hyggelig. Så får de det bedre, og da hører jeg ikke et kvekk. Dersom de tar kontakt igjen er det fordi de trenger min hjelp/støtte igjen. Jeg ønsker jo ikke avvise alt og alle, men…..har noen erfaring med hvordan man kan unngå å være en attraktiv «søppelbøtte»? Rett og slett unngå å havne i situasjonen/klare lese situasjoner så man unngår de? Anonymkode: 28121...e57
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Jobbe med selvtilliten din, sette grenser for deg selv og stå opp for deg selv på en sunn måte. Få venner som ikke er sånn 😊 Anonymkode: 5c034...93e 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #3 Skrevet 8. desember 2022 Samme problemet. Vill hjelpe folk men på ett tidspunkt blir det alltid til at de kun kommer til meg vist de har problemer å trenger å tømme dritten. Utrolig sårende å bare være der når de trenger meg og aldri får at de vill være med meg Anonymkode: 543e6...700
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 Jeg prøver å svare kort og litt avvisende når et sånn tema dukker opp ofte. Etter hvert tar de hintet og bruker noen andre som søppelbøtte. Er det et reelt problem de vil ha hjelp med så hjelper jeg, men enkelte mennesker må man bare avvise for de finner noe galt med alt. Anonymkode: f6144...9c8 1
Capazitet Skrevet 8. desember 2022 #5 Skrevet 8. desember 2022 Det er jo en tillitsærklæring at folk tør snakke med deg om vanskelige ting. Har du prøvd å se det fra den vinkelen? Du er en de føler de kan stole på
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 Dette er meg også. Tror det kan ha noe med at vi er for snille/dumsnill? God lytter osv (ifølge min mor). Jeg har opplevd dette så mange ganger. Følger tråden Anonymkode: c087d...8a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå