Gå til innhold

Maur i en blokk? 8.etasje 🧐

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så en liten maur på badet istad. Ble skikkelig lei meg. Trodde at maur fantes stort sett i hus eller første/andre etasje….

Anonymkode: c99fd...e8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oh nei, dette høres ikke hyggelig ut! Jeg beklager at du følte deg lei deg. Det er faktisk vanlig at maur finnes i alle etasjer, så det er ikke uvanlig at du fant en maur på badet. Heldigvis finnes det mange måter å bli kvitt maur på, så jeg anbefaler at du forsøker noen av disse tipsene for å bli kvitt maur på badet ditt. Lykke til!

• Liker 2
Skrevet
Rasjonalisten skrev (1 time siden):

Oh nei, dette høres ikke hyggelig ut! Jeg beklager at du følte deg lei deg. Det er faktisk vanlig at maur finnes i alle etasjer, så det er ikke uvanlig at du fant en maur på badet. Heldigvis finnes det mange måter å bli kvitt maur på, så jeg anbefaler at du forsøker noen av disse tipsene for å bli kvitt maur på badet ditt. Lykke til!

Én maur betyr mange maur et sted i blokka? 

Skrevet

Maur nå i desember? Da kommer de ihvertfall ikke utenfra.

Anonymkode: afc64...167

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Maur nå i desember? Da kommer de ihvertfall ikke utenfra.

Anonymkode: afc64...167

Akkurat. Men hvor fra? Det er en ganske ny blokk og, som sagt, 8.etasje. Trodde ikke det var mulig. 

Skrevet

Kan det være veggdyr og ikke maur? 

Skrevet
Motelvibes skrev (1 minutt siden):

Kan det være veggdyr og ikke maur? 

Det var maur 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De bor nok i blokka og er kommet inn feks via planter. Vil tro det er faraomaur, disse må fjernes av skadedyr-selskap. 
https://www.rentokil.com/no/maur/arter/

Anonymkode: f59a5...f62

Vi har allerede hatt rentokil på besøk pga skjeggkre. Men skjeggkre finnes jo i blokker, også nyere blokker. Men maur da? 

Kan det være bare én eller betyr det mange? 

Gjest Neocortex
Skrevet

Hvordan så den ut?, Det finnes ørten arter av Maur. 

Skrevet
Neocortex skrev (4 minutter siden):

Hvordan så den ut?, Det finnes ørten arter av Maur. 

Liten og tynn

Skrevet

Sjekk under varmtvannstanken

Anonymkode: 4da8c...6b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sjekk under varmtvannstanken

Anonymkode: 4da8c...6b2

Det har vi ikke 

Skrevet

Sett opp en maurfelle :) De er ekstremt effektive, og du får dem til en billig penge på jula, clas ohlson, etc. 

Vi har hatt flere runder med maur i huset, og maurfellen får dem til å pakke sammen tvert. 

Anonymkode: b8ad8...f06

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har allerede hatt rentokil på besøk pga skjeggkre. Men skjeggkre finnes jo i blokker, også nyere blokker. Men maur da? 

Kan det være bare én eller betyr det mange? 

Maur i konstruksjonen beveger seg mellom varmegangene mellom leilighetene. Så disse finnes nok i mange leiligheter, og i et svært stort antall. Er nok faraomaur eller storhodemaur, de er begge veldig små og mer brunaktig enn svart. Vanligvis opprinnelig kommet inn via plantejord eller møbler. Disse tåler ikke kulde, så de beveger seg aldri ut av bygningen. Bare skadedyrsfirma som blir kvitt dette. Snakk med styret og be dem etterspørre om andre har sett maur i leilighetene sine.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sett opp en maurfelle :) De er ekstremt effektive, og du får dem til en billig penge på jula, clas ohlson, etc. 

Vi har hatt flere runder med maur i huset, og maurfellen får dem til å pakke sammen tvert. 

Anonymkode: b8ad8...f06

Maurfeller fungerer på maur i norsk fauna, men ikke importerte arter, iom at disse er mye mindre enn norske arter. Iom at man finner en maur innedørs i 8.etg. i desember, så er nok dette en importert art.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Maurfeller fungerer på maur i norsk fauna, men ikke importerte arter, iom at disse er mye mindre enn norske arter. Iom at man finner en maur innedørs i 8.etg. i desember, så er nok dette en importert art.

Kan det ikke være kun én, som man tilfeldigvis fikk med seg i veske / på klærne? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan det ikke være kun én, som man tilfeldigvis fikk med seg i veske / på klærne? 

Ekstremt lite sannsynlig. Ser du 1 maur på gulvet, er det 1000 maur bak veggene.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ekstremt lite sannsynlig. Ser du 1 maur på gulvet, er det 1000 maur bak veggene.

Det er jo ikke skjeggkre 

Skrevet (endret)
Rasjonalisten skrev (17 timer siden):

hvilke tips?

Endret av Topsi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...