AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Så, jeg leser litt på KG om dagen om folk som er misfornøyde med maten som skal serveres, tradisjoner som brytes, andres tradisjoner som kræsjer med egne, og jeg kan jo huske fra tidligere juler natt til 1.dag og 25/26 hvor mange som skriver frustrerte innlegg over alt som gikk feil, og såret over konflikter osv. Svigerinne som er jævlig, og svigermor som klager på maten osv. Hva er din verste reaksjon da du feiret med andre tradisjoner? Eller hva har vært andres verste reaksjoner og utbrudd når de har feiret med dine tradisjoner? Eventuelt om du har noen særdeles lykkelige reaksjoner fra noen? For jeg håper jo de finnes de også. Del morsomme og absurde opplevelser som handler om at man ikke tåler at ting endrer seg. Anonymkode: 7d45f...df2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #2 Skrevet 9. desember 2022 Første gang jeg skulle feire borte fra familien min var med samboeren og hans mor. Svigermor dukket opp kl 13 på julaften, og dro hjem kl 1 på natten. Min tradisjon var å sitte i pysjen fremfor TV med søtlandschips og rødbrus frem til kl 15,men rundt om kl 14.30 slo de av TVn fordi vi skulle prate... Var bortimot sjokkskadet av denne hendelsen 😂 Ble en høvelig deprimerende julaften for meg,men jeg overlevde fint. Liker forsatt best julene hjemme hos Mamma og Pappa men men. Anonymkode: 7238d...034 8 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #3 Skrevet 9. desember 2022 Krangling hver julaften Anonymkode: 6b872...7d7 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #4 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Krangling hver julaften Anonymkode: 6b872...7d7 Det er vel ikke en morsom eller absurd opplevelse. Anonymkode: 7d45f...df2 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #5 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Første gang jeg skulle feire borte fra familien min var med samboeren og hans mor. Svigermor dukket opp kl 13 på julaften, og dro hjem kl 1 på natten. Min tradisjon var å sitte i pysjen fremfor TV med søtlandschips og rødbrus frem til kl 15,men rundt om kl 14.30 slo de av TVn fordi vi skulle prate... Var bortimot sjokkskadet av denne hendelsen 😂 Ble en høvelig deprimerende julaften for meg,men jeg overlevde fint. Liker forsatt best julene hjemme hos Mamma og Pappa men men. Anonymkode: 7238d...034 Spilte 30 minutter så stor rolle? Anonymkode: 34bab...669 8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #6 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Første gang jeg skulle feire borte fra familien min var med samboeren og hans mor. Svigermor dukket opp kl 13 på julaften, og dro hjem kl 1 på natten. Min tradisjon var å sitte i pysjen fremfor TV med søtlandschips og rødbrus frem til kl 15,men rundt om kl 14.30 slo de av TVn fordi vi skulle prate... Var bortimot sjokkskadet av denne hendelsen 😂 Ble en høvelig deprimerende julaften for meg,men jeg overlevde fint. Liker forsatt best julene hjemme hos Mamma og Pappa men men. Anonymkode: 7238d...034 Elsker det 😂 Jeg lo! Liker også at du ikke har endret autokorrekten din med "Mamma og Pappa" med store bokstaver. Håper på flere sånne historier, ikke noe surmuling her i tråden, takk Anonymkode: 7d45f...df2 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #7 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er vel ikke en morsom eller absurd opplevelse. Anonymkode: 7d45f...df2 Jo, min familie krangler over julegaver som ikke får den ønskede mottakelsen 😐 Anonymkode: 6b872...7d7 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #8 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, min familie krangler over julegaver som ikke får den ønskede mottakelsen 😐 Anonymkode: 6b872...7d7 Høres mest leit ut. Poenget med tråden er som første ab som delte, at man deler morsomme historier, eller rørende historier. Da er det fint for oss andre med kontekst, eller historie. Anonymkode: 7d45f...df2 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #9 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres mest leit ut. Poenget med tråden er som første ab som delte, at man deler morsomme historier, eller rørende historier. Da er det fint for oss andre med kontekst, eller historie. Anonymkode: 7d45f...df2 Neida du tar feil. I overskriften står det:"Hva er den VERSTE (beste)reaksjonen du har sett/hørt/hatt på andres juletradisjoner"? Anonymkode: 6b872...7d7 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #10 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Neida du tar feil. I overskriften står det:"Hva er den VERSTE (beste)reaksjonen du har sett/hørt/hatt på andres juletradisjoner"? Anonymkode: 6b872...7d7 Jeg vet vel selv hva jeg mente med tråden? Når jeg lagde den. Slike tråder er det laget masse av. "Del din beste gjerrigknarkhistorie" eller "de beste/verste bryllupene du har vært i". Jo da for all del, del det verste. Men poenget er at det skal være morsomme historier ... Anonymkode: 7d45f...df2 4 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 Ikke julaften men julemiddag i fjor hos svigerinne. Hun serverte pinnekjøtt som var røkt (elsker urøkt men liker ikke spesielt godt røkt lam) og istedet for pinnekjøttkraften var det rent pinnekjøttfett. Skjønner ikke hvordan hun greide det....fettet er jo blandet med vannet i krafta. Hun må ha kokt det helt tørt slik at bare fettet lå igjen i kjelen, vet ikke. Ble ihverfall skuffet...men roste selvfølgelig maten opp i skyene. Anonymkode: a97e7...d70 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #12 Skrevet 9. desember 2022 - svigermor som serverer posekålrabistappe til pinnekjøttet - svigersøster og svigerbror som serverer lutefisk med poteter og hvitsaus Anonymkode: 32242...6f8 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #13 Skrevet 9. desember 2022 Tror ikke jeg reagerte så veldig, men var skuffet etter første jula hos svigermor. Null julekos(ingen kjeks, ingen kaker, ingen godterier), null juletre(de pakkene vi hadde med lå på kottet), julepynten var lite og malplassert(typ oppi alt annet rot), ingen skulle pynte seg og julematen var også kjip. Alt dette ga null følelse av julekveld og det var fint å dra hjem noen dager senere. Anonymkode: 9c190...336 10
Nevrosererroser Skrevet 9. desember 2022 #14 Skrevet 9. desember 2022 (endret) Første gang han som nå er samboeren min feira jul med meg virka han veldig nøytral. Ikke noe særlig reaksjon på noenting egentlig men høfflig og snill som alltid så jeg tenkte han bare var litt reservert. Jeg sleit lenge med å feire jul men ville lage en fin jul med denne mannen jeg hadde blitt kjent med og glad i så jeg fikk min første fine jul på veldig mange år. Jeg syntes det var litt uvant at det virka som om det bare var en vanlig uke nesten for han. Spol nesten et år frem i tid så var fyren i overgir, gleda seg veldig til jul, hadde hundre ting han ville gjøre, spise, kjøpe, pynte med og var barnslig lykkelig over at det snart var jul igjen. Det viste seg at jula året før var første gang han egentlig hadde feira jul. Han hadde gått hele året å fordøyd intrykka. Familien hans har ingen tradisjoner, virkelig ingen. Ikke noe pynt, gaver litt dann og vann, ingen mattradisjoner ut over at de som regel kosa seg med noe på juleaften men det varierte fra år til år og var stort sett ting de ellers brukte å kose seg med. Nå har vi lagd våre egne tradisjoner og har tilogmed fått familien hans med på å komme på besøk en tur i jula der vi koser oss veldig med julemat. Svigermor har planer om å lage pinnekjøtt på juleaften i år for det fant hun ut at hun liker for tre år siden, hun lagde det selv for første gang i fjor. Vi har ikke trykt noe nedover øra på de altså, vi bare inviterer og lar det vere opp til de. Endret 10. desember 2022 av Nevrosererroser La inn litt tegnsetting 3 38 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #15 Skrevet 9. desember 2022 Jul hos svigermor i fjor 🙈 Mannen min reiste til sin mor midt på dagen omtrent for å lage mat hos henne. Hun orker ikke lenger lage istand noe og nekter plent å feire noe annet sted enn hjemme hos seg selv. Så vi må stelle i stand hjemme hos henne. Ok. jeg kom litt etter, sånn ved 16:30 tiden. Maten var klar kl 17 og vi spiste kanskje 30 minutter. Så beveger vi oss til stuen. Der vil svigermor gå rett på gavene. Ca kl 18:30 begynner hun å gjespe og si ting som «jaja da var julen over for i år».. så vi tar hintet og reiser jo hjem da 😅 veldig forvirrende hele opplegget 🙈 Anonymkode: 34bab...669 16
Fru Uperfekt Skrevet 9. desember 2022 #16 Skrevet 9. desember 2022 Min mann syntes det var rart at vi åpnet gavene 25, første året men han så fort hvor mye greiere det tross alt er
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #17 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg vet vel selv hva jeg mente med tråden? Når jeg lagde den. Slike tråder er det laget masse av. "Del din beste gjerrigknarkhistorie" eller "de beste/verste bryllupene du har vært i". Jo da for all del, del det verste. Men poenget er at det skal være morsomme historier ... Anonymkode: 7d45f...df2 Når du ber om å få en av de "verste" historiene, så tenker jeg at du ønsker å høre de mest vonde, triste, idiotiske. Å krangle fordi julegavene ikke er gode nok eller praktiske nok, er jo en av de verste tingene jeg knytter til juletradisjonen med å gi hverandre gaver! Anonymkode: 6b872...7d7 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #18 Skrevet 9. desember 2022 Vet ikke om dette er så morsomt da så sorry. Eksen hadde helt andre tradisjoner enn meg og hatet jul. Passer dårlig med meg som elsker jul. Jeg skulle feire med hans familie et år, men det ble kjipt. Prøvde å holde på litt av mine tradisjoner. Laget kaker, pyntet, så på julefilmer osv, men eksen ville ikke være med på noe av det. Han ville bare game så ble til at jeg ble sittende alene hele jula, utenom på julaften da vi var hos hans familie. Ikke ville han ha noe særlig kaker heller fordi han skulle slanke seg. Kunne kanskje sagt det før jeg lagde alle kakene. Det ble vel til at jeg spiste mye av det, men gode kaker var det om jeg må få si det selv Mulig jeg også ble litt overivrig, men ville jo egentlig bare holde litt på slik jeg hadde hatt det. Det ble ikke noe bedre av at hans familie klagde masse over hvor kjipt det var med jul og det ble bare utrivelig og kjipt. At maten var annerledes enn det jeg pleier å spise var egentlig underordnet. Det var liksom hele holdningen til jul som var kjipt. Anonymkode: 7e22c...211 3 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #19 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Høres mest leit ut. Poenget med tråden er som første ab som delte, at man deler morsomme historier, eller rørende historier. Da er det fint for oss andre med kontekst, eller historie. Anonymkode: 7d45f...df2 Så skriv ordet "morsomt" i overskriften da vel. Anonymkode: 6b872...7d7 7 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #20 Skrevet 9. desember 2022 Søsteren til en venninne av meg har bestemt seg for at i år får kun 1/3 søsken julegave, pga. økonomi... så mulig det kommer et innlegg her i romjulen dersom jeg får høre reaksjonene når de 2 andre søskenene skjønner hva som skjer. Anonymkode: ad396...d2b 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå