AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Eller hender det dere deler dere? Mannen sa i uenighet om hvor vi feirer jul at da fikk jeg og barnet feire ene stedet og han det andre. Han brydde seg ikke om julen. Det gjorde meg lei meg. Voksen kvinne men det var sårt. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: f129b...700 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Jeg tror det er høyst uvanlig at gifte/samboende foreldre ikke feirer jul sammen med barna sine og partneren sin. Anonymkode: 34a30...55c 18
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #3 Skrevet 8. desember 2022 Hvis han ikke bryr seg så koster det han vel ikke en kalori å bli med dere? 🤪 Vi feirer alltid sammen ja, selvfølgelig. Anonymkode: ac54e...de0 11 1
Hedda-78 Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 Alltid sammen ja. Vekselvis med hans familie og min familie. 1
Anki- Skrevet 8. desember 2022 #5 Skrevet 8. desember 2022 Vi har feiret jul sammen siden 2001. Nå ville det vært helt rart om vi ikke hadde feiret sammen. 2
Arkana Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 Vi feiret ofte hver for oss før vi fikk barn, men etter at vi fikk barn feirer vi alltid sammen. Jeg tenker det er ganske uvanlig at par med barn feirer hver for seg. Alle barn ønsker jo å feire med begge foreldrene og det bør telle mest. 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #7 Skrevet 8. desember 2022 Det hadde ikke vært aktuelt for oss å dele oss nå etter at vi har fått barn. Jeg kjenner flere par uten barn som har reist "hjem" hvert til sitt, men kan ikke komme på noen med barn jeg har hørt gjøre det. Anonymkode: 5e82c...3d8 3
minister-mio Skrevet 8. desember 2022 #8 Skrevet 8. desember 2022 Det er vel ikke mye annet enn jobb som får folk til å ikke feire med kjernefamilien. Det ble kanskje bare saft fordi dere er uenige
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #9 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Eller hender det dere deler dere? Mannen sa i uenighet om hvor vi feirer jul at da fikk jeg og barnet feire ene stedet og han det andre. Han brydde seg ikke om julen. Det gjorde meg lei meg. Voksen kvinne men det var sårt. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: f129b...700 For en merkelig mann du har. Er ikke du og barnet hans nærmeste familie? Anonymkode: dc6ce...e0a 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #10 Skrevet 8. desember 2022 Jeg, mann og barn feirer alltid sammen, så varierer det hvor mange andre er med. Anonymkode: 2903f...da3 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #11 Skrevet 8. desember 2022 Etter vi ble samboere og fikk felles barn, har det vært helt uaktuelt for meg å feire jul på hvert sitt sted. Kan man ikke bli enig, komme til en kompromiss, er det neppe verdt å fortsette samlivet. Da er det vel flere ting, enn julefeiringen det skorter på. Julen handler om familie, men kjernefamilien må komme før storfamilien. Men man må jo selv også være villig til å gi. Anonymkode: 42fd8...c75 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #12 Skrevet 8. desember 2022 Jeg også syntes det hørtes rart å dele oss med felles barn. Og sa det også til han. Anonymkode: f129b...700 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #13 Skrevet 8. desember 2022 Alltid sammen, noe annet ville vært veldig rart for oss. Anonymkode: ff699...70b 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #14 Skrevet 8. desember 2022 Kjemperart å feire hver for seg. Ektefelle/samboer og barn er jo de nærmeste man har, velger de foran alle andre. Jeg syns også det er litt rart etter mange år sammen selv om man ikke har barn. Om vi forble barnløse så hadde jo mannen min vært min nærmeste som jeg ville feiret med. Men har skjønt at jeg er i mindretall der. Anonymkode: 16ea2...2e6 1
pumpkinpasties Skrevet 8. desember 2022 #15 Skrevet 8. desember 2022 Året før vi fikk barn gjorde vi ikke det, eller vi var delt på julaften. Jeg sa at han kunne godt være hos sine, men at jeg likevel syntes det var dumt siden hans uansett skulle få første jul med deres første barnebarn. Etter det har han nok skjønt det litt mer, og jeg får velge hvert år nå
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #17 Skrevet 8. desember 2022 Hver for oss før vi fikk barn. Alltid sammen etter vi fikk barn, både med og uten søsken, søskenbarn og besteforeldre. Vi jobber turnus begge to - så noen ganger blir julaften litt annerledes. Da feirer den som har fri med barna og hos familie, så sparer vi noen pakker til 1.juledag som vi åpner hjemmeog har en "ny" feiring da. Anonymkode: 8c450...ff8
Amossa Skrevet 8. desember 2022 #18 Skrevet 8. desember 2022 Før vi fikk barn var mannen min hos sine foreldre i jula, og jeg hos mine. Siden har vi feiret jul sammen. Vi inviterte besteforeldrene til oss. Ønsker å lage egne juletradisjoner for barna våre - i eget hjem. Det ble en blanding av min manns tradisjoner og mine. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #19 Skrevet 8. desember 2022 Sammen de fleste år, men i år er andre gang på 11 år at han ikke er hjemme i julen. Da feirer vi litt "jul" på forhånd før han må reise. Han drar til hjemlandet sitt for å besøke familien der. Anonymkode: 3b56c...a69
hjärterdam Skrevet 8. desember 2022 #20 Skrevet 8. desember 2022 Feirer alltid sammen. Vi er jo familien. I år har jeg vakt på jobb og håper på en rolig julaften, men kanskje må jeg ut og jobbe, det vet ingen før der og da. Men da handler det jo ikke om vilje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå