Gå til innhold

Er det noen her som har erfaring med VR-teknologi (VR-briller)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Er det noe som er noe kult?

Anonymkode: 8c703...9cc

Sønnen min har vr briller til playstation. Liker det godt. Jeg prøvde men ble svimmel 🤣

Anonymkode: 9e988...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel DK2 brillene av Oculus rift (Tidlig versjon).

Det spørs helt på hva du mener med "kult" - kult å få se det perspektivet i spill eller scener. Men sånn utover det synes jeg ikke VR er så spesielt, enda. Du må fortsatt holde i to kontrollere for å bevege deg i spill, gjøre actions etc. 

Svært mange tåler ikke å ha på seg VR briller over tid, grunnet svimmelhet, kvalme, etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, er overpriset og få spill. Men om manhar god råd så hvorfor ikke ha det som et tillegg (som blir brukt en sjelden gang). Playstation eller pc er det greit utvalg av spill. Men om man har litt dårlig råd så er det alt for kostbart, for mye mer igjen med andre oppgraderinger på pc. Om du har Xbox anbefaler jeg heller å legge penger i gamepass, mange gode spill.

Anonymkode: 22eeb...84c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til PC. Det er en av de tingene som er  kult og stilig en liten stund, og som gjester alltid har lyst til å prøve. Men som man også fort blir lei av og mister interesse for, slik at det blir liggende og samle støv.

Det er nok flere gode spill og slikt, og noen jeg ser frem til å prøve som jeg ikke har prøvd enda. Så jeg skal ikke klage på spillene i seg selv. Når man først har startet spillet og kommet i gang, så fungerer dette bra og 3D effekten er kul.

Men jeg synes selve implementeringen av VR på PC er dårlig. Ofte må man endre litt innstillinger og gjøre ting på selve PCen, noe som er vanskelig med hodesettet på, slik at det blir mye fikling med brillene av og på. Jeg hadde trodd at youtube 360/3D/VR skulle bli enkelt å få til rett ut fra browseren, og at gode gamle stereoskopiske filmer skulle fungere, men også her er det mye fikling. Man må ofte drive å laste ned/rippe filmer, konvertere til andre format, velge selv hvilken "3D type" videofilen er osv. Tradisjonelle stereoskopiske spill fungerer ikke "out of the box", og Nvidia har også droppet støtte for stereoskopisk 3D. Det fantes en Youtube VR-app til PC, men den har youtube tatt bort. Sannsynligvis saboterer google dette bevisst fordi de vil prøve å holde VR film til androidtelefoner. (google eier både youtube og android)

Man må altså være litt teknisk, ha litt tålmodighet. Totalinntrykket man får om PC VR er at VR aldri ble populært nok til at utviklerne tok seg bryet med å gjøre det til en god brukeropplevelse, og man sitter da igjen med et dyrt, halvutviklet produkt som sannsynligvis ikke kommer til å videreutvikles mer.

Det er godt mulig at VR på playstation, android og slike oculus greier har et bedre utvalg og litt mer gjennomført opplevelse, men det har jeg ingen erfaring med.

Anonymkode: 1ee5c...a99

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Meta Quest, sånn midt på treet men billige og man kan ha spill på selve headsettet, og ingen ekstern sporing. Hadde HTC Vive en gang og det er mye mer praktisk med Quest.

Jeg synes egentlig beat saber er gøyest av spill, men det er vel en smakssak.

Også lett å få til trådløs PCVR for de litt mer avanserte, og da kan man spille spill som Half Life Alyx.

Anonymkode: bb34f...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungdommen lin har Oculus og det er sinnsykt kult. Koster litt, men er absolutt verdt det. For å ikke snakke om at enkelte spill er så fysiske at de erstatter en treningsøkt.

Teknologien er vanvittig og du føler at du står i spillets rom og titter rundt deg. Et klatrespill trigger høydedkrekken min slikkelig.

Anonymkode: 8e89e...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt VR briller og syns det er flaut å spørre.... 

men hva med oss svaksynte med briller? Brillene mine vil ikke få plass bak den der dingsen, så hva gjør man da? Hvis plutselig jobben sier "nå skal vi bruke vr" (ikke relevant for min jobb da men...) 

Anonymkode: b737c...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har aldri skjønt VR briller og syns det er flaut å spørre.... 

men hva med oss svaksynte med briller? Brillene mine vil ikke få plass bak den der dingsen, så hva gjør man da? Hvis plutselig jobben sier "nå skal vi bruke vr" (ikke relevant for min jobb da men...) 

Anonymkode: b737c...21d

Når det gjelder vr-headset så får man det man betaler for, de beste har mulighet for at man kan bruke briller samtidig men det er også mulig å justere fokus på begge sider sånn at det ikke lenger er nødvendig med briller. 

Anonymkode: 39490...003

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Oculus Quest 2. Det synes jeg er et veldig godt produkt. Det er standalone og du trenger ikke pc for å bruke det. Brillene har en smarttelefonprosessor og det er mulig å spille rimelig greie spill rett fra brilla. Du kan også linke det til pc og spille vr spill med bedre grafikk på den måten. 

Men det er litt mer opplegg å rigge til så brillene ble mye brukt første to ukene og så har det ligget i skuffen siden.

Anonymkode: 0f3f2...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men det er litt mer opplegg å rigge til så brillene ble mye brukt første to ukene og så har det ligget i skuffen siden.

Hva mener du med det? Oculus er jo så rask og enkel å ha med å gjøre....

Anonymkode: 8e89e...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...