Anonym-bruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Skal vaske kjøkkenet til jul for min far som desverre har fått alzheimer og ikke lenger gjør det selv. Men jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Det er ikke så rent nå, en del fett rester på veggen over stekeplatene, og benken er heller ikke ren. Hva bruker dere for å vaske kjøkkenet ordentlig? Hvilke vaske midler?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Bruke litt salmiakk i vannet + zalo så tar det fett. Men husk ; bare litt. Anonymkode: 685d9...dce
HannaSol Skrevet 8. desember 2022 #3 Skrevet 8. desember 2022 Anonym-bruker skrev (5 minutter siden): Skal vaske kjøkkenet til jul for min far som desverre har fått alzheimer og ikke lenger gjør det selv. Men jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Det er ikke så rent nå, en del fett rester på veggen over stekeplatene, og benken er heller ikke ren. Hva bruker dere for å vaske kjøkkenet ordentlig? Hvilke vaske midler? Bruk en klut med zalo. Skal du vaske i skap og skuffer også?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 Bruker først en våt fille å går over alle flater. Deretter Jif på alle flater og går over igjen. Jif ovnsrens i ovnen som får stå å godgjøre seg mens jeg tar flatene ellers på kjøkkenet. Anonymkode: bc3d5...82f
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #5 Skrevet 8. desember 2022 Salmiakk og Zalo. Salmiakk må til når det er så skittent. Anonymkode: 746d8...29f
HannaSol Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 (endret) Ts bruk zalo eddik og vann. Vær forsiktig med salmiakk, skal du bruke det bruk en liten dråpe. Endret 8. desember 2022 av HannaSol 1
Anonym-bruker Skrevet 8. desember 2022 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2022 HannaSol skrev (2 timer siden): Bruk en klut med zalo. Skal du vaske i skap og skuffer også? Nei, tenkte i hovedsak alle flater og veggen ved stekeovnen
Amossa Skrevet 8. desember 2022 #8 Skrevet 8. desember 2022 Som de fleste andre som har svart deg bruker også jeg en blanding av zalog og samiakk. Jeg blander i ei sprayflaske. Da er det enkelt å bare spray, vente litt og så tørke av med fuktig klut. Når jeg vasker ekstra grundig bruker jeg Plumbo fettløser (sprayflaske med rødt innhold). Den er supergod på f.eks. skapdører, ventilator og vegg ved stekeovn. Bare å spraye på, vente i 5 min og vaske over med klut og varmt vann. Denne er også god om du skal rengjøre stekeovn og -plater. Synes det er fint at du hjelper faren din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå