AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Har en liten på 9 mnd som plutselig fikk feber nå. Jeg kjenner jeg ikke tørr å gå ifra henne fordi jeg er så redd hun kan få feberkramper mens hun ligger alene. Har en på 3 som har hatt feberkramper 2 ganger og han måtte få krampestillende medisiner for å stoppe anfallene. Vi har en dose liggende. Men minste har aldri vært syk før og jeg er så redd for at noe skal skje. Hun sover så jeg vil ikke vekke for å gi paracet. Noen som kan berolige meg?? Anonymkode: 6f0fd...268
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har en liten på 9 mnd som plutselig fikk feber nå. Jeg kjenner jeg ikke tørr å gå ifra henne fordi jeg er så redd hun kan få feberkramper mens hun ligger alene. Har en på 3 som har hatt feberkramper 2 ganger og han måtte få krampestillende medisiner for å stoppe anfallene. Vi har en dose liggende. Men minste har aldri vært syk før og jeg er så redd for at noe skal skje. Hun sover så jeg vil ikke vekke for å gi paracet. Noen som kan berolige meg?? Anonymkode: 6f0fd...268 Feberkramper er ubehagelig å se på, men stort sett helt ufarlige. Og det er langt fra sikkert nr 2 får det selv om førstemann hadde det. Anonymkode: b4e83...723
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #3 Skrevet 9. desember 2022 Du skal heller ikke gi den medisinen til barnet, et barn som får feberkrampe første gang skal alltid inn på barneavd! Har selv hatt feberkrampe og to av barna mine har hatt det. (Mannen er forresten barnesykepleier, og han sier det samme) Anonymkode: b77ae...c57 1 1
bergenser Skrevet 9. desember 2022 #4 Skrevet 9. desember 2022 Hvis barnet har feber, så kan du trygt gi paracet og/eller ibux for å få ned feberen. gjallefall hvis den er høy. Barnet mitt har hatt noen runder med skikkelig høy feber, og er det beste rådet jeg har fått av helsepersonell. Hvis feberen er høy, så er det også best å ta klær av, for å hjelpe kroppen med å kjøle seg ned. Hvis den stiger fort, går det også an å prøve kald klut på panne, nakke, håndledd og rundt anklene for å hjelpe å kjøle ned. Vi har ett barn som har vært gjennom feberkramper som mindre, og minsten har vært på nippet til å få det, siden feberen steig fra 38.5 til 41 på veldig kort tid. Hvis jeg ikke husker feil, så skjer som oftest feberkramper fordi kroppen blir for varm for fort over for liten tid. men skal ikke garantere at jeg husker helt rett på den. Hvis barnet sover, så kan du bare sette deg ned ved siden av der det sover og slappe av med en god bok og en kopp kaffe hvis du er engstelig. så kan du bare legge en hånd på barnet i ny og ne for å sjekke om det blir varmere eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 On 12/8/2022 at 7:54 PM, AnonymBruker said: Har en liten på 9 mnd som plutselig fikk feber nå. Jeg kjenner jeg ikke tørr å gå ifra henne fordi jeg er så redd hun kan få feberkramper mens hun ligger alene. Har en på 3 som har hatt feberkramper 2 ganger og han måtte få krampestillende medisiner for å stoppe anfallene. Vi har en dose liggende. Men minste har aldri vært syk før og jeg er så redd for at noe skal skje. Hun sover så jeg vil ikke vekke for å gi paracet. Noen som kan berolige meg?? Anonymkode: 6f0fd...268 Stikkpille? Anonymkode: ccc30...162
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 bergenser skrev (På 9.12.2022 den 12.11): Hvis barnet har feber, så kan du trygt gi paracet og/eller ibux for å få ned feberen. gjallefall hvis den er høy. Barnet mitt har hatt noen runder med skikkelig høy feber, og er det beste rådet jeg har fått av helsepersonell. Hvis feberen er høy, så er det også best å ta klær av, for å hjelpe kroppen med å kjøle seg ned. Hvis den stiger fort, går det også an å prøve kald klut på panne, nakke, håndledd og rundt anklene for å hjelpe å kjøle ned. Vi har ett barn som har vært gjennom feberkramper som mindre, og minsten har vært på nippet til å få det, siden feberen steig fra 38.5 til 41 på veldig kort tid. Hvis jeg ikke husker feil, så skjer som oftest feberkramper fordi kroppen blir for varm for fort over for liten tid. men skal ikke garantere at jeg husker helt rett på den. Hvis barnet sover, så kan du bare sette deg ned ved siden av der det sover og slappe av med en god bok og en kopp kaffe hvis du er engstelig. så kan du bare legge en hånd på barnet i ny og ne for å sjekke om det blir varmere eller ikke. Obs obs!!! Ikke gi ibux før du er HELT sikker på at barnet ikke har feber pga vannkopper. Uansett er ikke ibux febernedsettende, det er det paracet som er. Anonymkode: fe3da...b80
bergenser Skrevet 10. desember 2022 #7 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Obs obs!!! Ikke gi ibux før du er HELT sikker på at barnet ikke har feber pga vannkopper. Uansett er ikke ibux febernedsettende, det er det paracet som er. Anonymkode: fe3da...b80 "Ibux virker smertestillende, febernedsettende og betennelsesdempende. milde til moderate smerter, som for eksempel hodepine, menstruasjonssmerter, tannpine, muskelsmerter og leddsmerter. feber for eksempel ved forkjølelse og influensa." Hentet direkte fra felleskatalogen. Mener du at oppslagsverk ment til å brukes for helsepersonell lyver? Prikkene assosiert med vannkopper pleier å dukke opp før feberen, forresten
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #8 Skrevet 10. desember 2022 bergenser skrev (1 time siden): "Ibux virker smertestillende, febernedsettende og betennelsesdempende. milde til moderate smerter, som for eksempel hodepine, menstruasjonssmerter, tannpine, muskelsmerter og leddsmerter. feber for eksempel ved forkjølelse og influensa." Hentet direkte fra felleskatalogen. Mener du at oppslagsverk ment til å brukes for helsepersonell lyver? Prikkene assosiert med vannkopper pleier å dukke opp før feberen, forresten Man skal ikke gi Ibux ved vannkopper pga det forverrer tilstanden (kan være dramatisk forverring). Hos oss fikk ettåringen feber først, prikkene kom ett døgn etterpå. Ga Paracet mot feberen, heldigvis, siden eldste nettopp hadde hatt vannkopper så var vi forberedt. Anonymkode: 66a6c...654
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #9 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man skal ikke gi Ibux ved vannkopper pga det forverrer tilstanden (kan være dramatisk forverring). Hos oss fikk ettåringen feber først, prikkene kom ett døgn etterpå. Ga Paracet mot feberen, heldigvis, siden eldste nettopp hadde hatt vannkopper så var vi forberedt. Anonymkode: 66a6c...654 bergenser skrev (1 time siden): "Ibux virker smertestillende, febernedsettende og betennelsesdempende. milde til moderate smerter, som for eksempel hodepine, menstruasjonssmerter, tannpine, muskelsmerter og leddsmerter. feber for eksempel ved forkjølelse og influensa." Hentet direkte fra felleskatalogen. Mener du at oppslagsverk ment til å brukes for helsepersonell lyver? Prikkene assosiert med vannkopper pleier å dukke opp før feberen, forresten Ibux er febernedsettende men skal ikke brukes ved vannkopper. Anonymkode: 66a6c...654
always Skrevet 10. desember 2022 #10 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 8.12.2022 den 19.54): Har en liten på 9 mnd som plutselig fikk feber nå. Jeg kjenner jeg ikke tørr å gå ifra henne fordi jeg er så redd hun kan få feberkramper mens hun ligger alene. Har en på 3 som har hatt feberkramper 2 ganger og han måtte få krampestillende medisiner for å stoppe anfallene. Vi har en dose liggende. Men minste har aldri vært syk før og jeg er så redd for at noe skal skje. Hun sover så jeg vil ikke vekke for å gi paracet. Noen som kan berolige meg?? Anonymkode: 6f0fd...268 Hei. Jeg har 5 barn, og feberkramper har skjedd en gang med eldste, men aldri med de andre. Heldigvis så satt jeg på venterommet hos legen da barnet besvimte og fikk disse krampene. Det er kjempeskummelt. Men ikke noe du kan regne med skjer med nestemann selv om det var sånn med eldste 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå