Gå til innhold

Blir ps5 billigere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 15 år som har ps4, men ønsker seg ps5. Har ikke råd til det nå, men han skal spare selv. Kommer prisen til å gå ned? Er jo hinsidig dyrt 

Anonymkode: 7ebc9...72b

Skrevet

Mellom 7-8 tusen er faktisk god pris på bruktmarkedet

Anonymkode: dfc05...025

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mye penger synes jeg. Så han får klare seg med ps4 ei stund til 

• Liker 1
Skrevet

Det er da ikke sååå ille pris på PS5.. 6295 for den nyeste og beste konsollen på markedet. Mener å huske at det er prisen på Elkjøp, Power osv.

Koster jo over dobbelt så mye for en ny iPhone. 

• Liker 1
Skrevet

Den er ikke dyr nå, men det er fortsatt mye penger isolert sett. Da jeg ønsket med dyre ting fikk jeg halve i gave feks og resten betalte jeg selv. Er det en mulighet?

Anonymkode: 3c2ef...825

Skrevet

Om ca. 1 år kommer ps5 slim

Anonymkode: caced...925

Skrevet

Det har til nå vært produsert så få (corona og alt det der) at markedet ennå ikke er mettet. De har forsvunnet ut av butikk før de kom inn.

Sony har vel endelig fått opp produksjonen, så er et lite håp om at det etterhvert vil kunne falle litt i pris. Men neppe særlig mye.

Et større prisfall er ikke sannsynlig før evt en ny, oppgradert versjon kommer.

Anonymkode: 89242...4aa

• Liker 2
Gjest Lykkedykker
Skrevet
newman01 skrev (19 timer siden):

Det er da ikke sååå ille pris på PS5.. 6295 for den nyeste og beste konsollen på markedet. Mener å huske at det er prisen på Elkjøp, Power osv.

Hvor? 

Gjest Lykkedykker
Skrevet
newman01 skrev (46 minutter siden):

Jeg sa Elkjøp. https://www.elkjop.no/product/gaming/spillkonsoller-og-tilbehor/playstation/playstation-spillkonsoll/playstation-5-ps5-2021/345097

Trådstarter skulle ikke kjøpe en nå, men håpet den gikk ned i pris. Man får kjøpt den til normal pris hos Elkjøp, Power osv når de har den på lager.

Screenshot_2022-12-11-14-47-53-77_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Problemet er jo at den aldri er på lager. Og kommer den på laget så øker nok prisen. 

Skrevet

Nei, den er fortsatt vanskelig å få tak i. Det er derfor enkelte butikker fortsatt kan ta over 10'000 for konsollen. Og den ligger ute på finn.no til en solid overpris. 

Men om man følger litt med, og er veldig rask når f.eks CDON legger ut forhåndssalg av partier de får inn bør det ikke ta mange ukene før du har en konsoll.

Et lite nettlesertillegg som heter Distill Web Monitor kan hjelpe deg godt på vei om man ikke orker å sjekke lagerbeholdningen til CDON hele dagen

Skrevet
newman01 skrev (På 10.12.2022 den 18.15):

Gratulerer om du får tak i en der😂😂😂

Anonymkode: 7fd04...c3e

Skrevet

Fikk nylig kjøpt for 5000 i fysisk butikk. De hadde bare fått inn noen få så var tilfeldig at vi fikk tak i den

Anonymkode: ebfe0...6ad

• Nyttig 1
Skrevet

Var innom el-kjøp her om dagen. De sa de ikke får vite noe før noen ps5 brått dukker opp fysisk i butikken. Da hadde det visstnok kommet 5 stk dagen før. Iflg de ansatte var de blåst bort på 10 min. Kommer folk innom og spør hele tiden.. Eneste mulighet til å få den til den normale prisen.

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 10.10):

Fikk nylig kjøpt for 5000 i fysisk butikk. De hadde bare fått inn noen få så var tilfeldig at vi fikk tak i den

Anonymkode: ebfe0...6ad

5000? :hæ:

Skrevet (endret)
newman01 skrev (På 10.12.2022 den 18.15):

Nja.

Den beste, eller iværtfall kraftigste konsollen på markedet er Xbox Series X, ytelse måler man i noe som heter TFLOPs.

Series X har 12.1 TFLOPs.

PS5 har bare 10.3 TFLOPs.

Enkelt regnet er Series X 17,4% kraftigere enn PS5, i tillegg er den billigere med en butikkpris på 5499, da er PS5 dyrt og overpriset i forhold.

AnonymBruker skrev (På 8.12.2022 den 19.36):

Har en gutt på 15 år som har ps4, men ønsker seg ps5. Har ikke råd til det nå, men han skal spare selv. Kommer prisen til å gå ned? Er jo hinsidig dyrt 

Kjøp Xbox Series X, den ligger på click and collect for 5499 hos de fleste seriøse forhandlere, Elkjøp, Power osv.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2022 den 19.37):

Vi kjøpte ps5 i sommer, og betalte 5000 i Manchester 

Anonymkode: 5a603...34b

• Liker 1
Skrevet

Den kommer neppe til å bli noe særlig billigere, iallefall ikke på en stund. I "gamle dager" var det vanlig at en konsoll falt til både halvparten og en tredel av lanseringspris, men det begynner å bli ganske lenge siden det var normen. PS4 og Xbox One gikk ned noe, men var kun i nærheten av halv pris på Black Friday og slikt. Switch koster mer nå enn den gjorde for fem år siden, noe som er ganske sykt egentlig.

Jeg ville definitivt ikke ventet på prisnedgang, men jeg ville aldri betalt mer enn veiledende på Finn heller.

Anonymkode: 86344...6e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2022 den 16.42):

Den kommer neppe til å bli noe særlig billigere, iallefall ikke på en stund. I "gamle dager" var det vanlig at en konsoll falt til både halvparten og en tredel av lanseringspris, men det begynner å bli ganske lenge siden det var normen. PS4 og Xbox One gikk ned noe, men var kun i nærheten av halv pris på Black Friday og slikt. Switch koster mer nå enn den gjorde for fem år siden, noe som er ganske sykt egentlig.

Jeg ville definitivt ikke ventet på prisnedgang, men jeg ville aldri betalt mer enn veiledende på Finn heller.

Anonymkode: 86344...6e3

Nei, det er ikke riktig.

Den originale switchen (som ennå er i salg) fikk derimot et priskutt til forhandlere i Europa da nye Nintendo switch oled kom ut.

Den nye switch oled er dyrere enn den originale switchen, men er jo også en ny og oppgradert modell.

Anonymkode: 89242...4aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...