AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Er heldigvis ikke veldig plaget. Men jeg har så lenge jeg kan huske alltid vært plaget med at jeg begynner å hoste av kald luft, og hosten og irritasjonen i brystet sitter i en god stund etter at jeg har kommet inn. Når jeg tenker meg om så hoster jeg en del om jeg har kjørt meg skikkelig fysisk innendørs også, hostet resten av dagen etter jeg var på sesjon, for eksempel. Har alltid tenkt det var normalt, men ut fra det jeg googler så er det kanskje ikke helt normalt likevel. Har ikke vært hos legen med det fordi det ikke har vært så veldig plagsomt (fordi jeg er lat og anstrenger meg ikke så mye 🤪). Noen som vet noe om dette? Anonymkode: 10d58...02c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Jeg har astma og hoster i kald luft 👋 Anonymkode: 7f264...8b8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #3 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har astma og hoster i kald luft 👋 Anonymkode: 7f264...8b8 Hvordan kjennes det ut? Varer hostetrangen lenge? Anonymkode: 10d58...02c
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #4 Skrevet 9. desember 2022 Samme her. Jeg var 38 før jeg gikk til legen med det. Ventolin er gull i kaldt vær! Anonymkode: 73c99...7f8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #5 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Samme her. Jeg var 38 før jeg gikk til legen med det. Ventolin er gull i kaldt vær! Anonymkode: 73c99...7f8 Hvordan var utredningen? Jeg lever såpass greit med det at jeg er usikker på om jeg skal bry meg med å dra til legen, er mildt sagt ikke et vintersportmenneske så det er ikke ofte jeg kjenner på det 😅 Anonymkode: 10d58...02c
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #6 Skrevet 9. desember 2022 Det finnes mange forskjellige årsaker som provoserer frem astmasymptomer. Kulde er en av dem, anstrengelse er en annen. Utredningen er gjerne spirometri og ev røntgen av lungene for å utelukke andre ting. Men når det er kulde og anstrengelse som utløser det så behøver det ikke å slå ut på spirometri. Da kan man ofte få prøve en akuttmedisin, som eks Ventoline for å se om det har effekt. Hør med legen din. Anonymkode: eb758...9d8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #7 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 8.12.2022 den 23.12): Hvordan kjennes det ut? Varer hostetrangen lenge? Anonymkode: 10d58...02c Nei, er mest i overgangen mellom varm og veldig kald luft og hvis jeg anstrenger meg… begynner bare å hoste skikkelig tørrhoste, og kan nesten brekke meg Anonymkode: 7f264...8b8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #8 Skrevet 11. desember 2022 Har astma høres veldig kjent ut. Har også fått beskjed om hos lege at medisinen er forebyggende for at astmaen blir verre i fremtiden. Spirometri er stortsett bare å puste lenge ut i ett rør, som var slik jeg ble diagnosert. Ville fått det sjekket ut Anonymkode: 3d33c...88b
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #9 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 9.12.2022 den 8.43): Hvordan var utredningen? Jeg lever såpass greit med det at jeg er usikker på om jeg skal bry meg med å dra til legen, er mildt sagt ikke et vintersportmenneske så det er ikke ofte jeg kjenner på det 😅 Anonymkode: 10d58...02c Sykkeltest, og utåndindtest + symptomer som hosting, slim, kremting osv Anonymkode: 73c99...7f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå