AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Shit! Min sønn ble kjørt på da han kjørte min bil. Jeg var sikker på at jeg hadde endret forsikring til å gjelde også førere under 24 år i fjor, men da jeg nå sjekket forsikring står det at jeg ikke har førere under 24 år fremdeles. Uhellet var den andre førerens skyld. Vilket er vedkjent og underskrevet på skademelding. (Den andre fører byttet fil fra venstre til høyre fil, og kjørte inn i siden på min bil.) Vil jeg få avkorting på hva forsikring dekker selv om det var den andre førerens skyld? Jeg klarer ikke å finne det ut ved å Google. Der står det egentlig bare om at man får avkorting på skade, men vinklet som at man selv har forårsaket skaden. Det står ingenting om hva som skjer når man har en slik feil i forsikringen og andre kjører på deg. Anonymkode: 35532...cbe
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Ring forsikringsselskapet og spør dem du😊 Anonymkode: b918e...7be
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #3 Skrevet 8. desember 2022 Nei, egenandel vil økes ved skade når sjåfør er under 24 år. I selskapet jeg jobbet var det 10 000 kr + normal egenandel, ingen avkortning. Når det ikke var deres feil så vil dere uansett ikke påvirkes av dette da det er motparten som skal betale egenandel. Mvh tidligere forsikringsrådgiver Anonymkode: aa136...7f1 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 Hvis det var den andre sjåføren sin skyld så har det vel ikke noe å si hvilken forsikring du selv har. Den klausulen om 24 år gjelder vel sannsynligvis også bare for kaskodelen av forsikringen og ikke ansvarsdelen, men jeg skal ikke si det helt 100% sikkert. Anonymkode: 8ffea...c88 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #5 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Nei, egenandel vil økes ved skade når sjåfør er under 24 år. I selskapet jeg jobbet var det 10 000 kr + normal egenandel, ingen avkortning. Når det ikke var deres feil så vil dere uansett ikke påvirkes av dette da det er motparten som skal betale egenandel. Mvh tidligere forsikringsrådgiver Anonymkode: aa136...7f1 Tusen takk for svar! Var dette jeg håpet på, men var usikker. Skal uansett snakke med dem i morgen, for forstår ikke at dette ikke var ordnet. Husker at jeg tok det opp da jeg bestilte annen forsiktig. Enten er jeg helt tullete/dement, eller så glemte vedkommende å endre slik jeg ba om. Er nok opptak av den samtalen, men jeg skulle jo ha sjekket at det var gjort også, og hadde lite lyst på en krangel om dette. Har nå ordnet det på nettet, og håper at dette bare blir en påminnelse om at jeg alltid må sjekke at endringer jeg ønsker faktisk blir registrert. Den andre har påtatt seg all skyld i uhellet, så hadde jo egentlig vært litt rart om vedkommende fikk slippe billigere unna på grunn av denne feilen, men dårlig informasjon om dette på nettet. Kanskje akkurat fordi da har det ikke noe å si. Anonymkode: 35532...cbe
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Tusen takk for svar! Var dette jeg håpet på, men var usikker. Skal uansett snakke med dem i morgen, for forstår ikke at dette ikke var ordnet. Husker at jeg tok det opp da jeg bestilte annen forsiktig. Enten er jeg helt tullete/dement, eller så glemte vedkommende å endre slik jeg ba om. Er nok opptak av den samtalen, men jeg skulle jo ha sjekket at det var gjort også, og hadde lite lyst på en krangel om dette. Har nå ordnet det på nettet, og håper at dette bare blir en påminnelse om at jeg alltid må sjekke at endringer jeg ønsker faktisk blir registrert. Den andre har påtatt seg all skyld i uhellet, så hadde jo egentlig vært litt rart om vedkommende fikk slippe billigere unna på grunn av denne feilen, men dårlig informasjon om dette på nettet. Kanskje akkurat fordi da har det ikke noe å si. Anonymkode: 35532...cbe Dette går jo på motparts forsikring og du trenger i utgangspunktet ikke koble inn ditt selskap i det hele å store. Det vil ikke ha noe betydning hva din avtale med ditt selskap er om motpart har tatt på seg skylden, det er da motparts selskap som skal gjøre utbetalinger/reprasjon. Det eneste er hvis du skal ha ut leiebil, så mener jeg å huske at det går gjennom ditt selskap. Anonymkode: 8a637...eb9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #7 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk for svar! Var dette jeg håpet på, men var usikker. Skal uansett snakke med dem i morgen, for forstår ikke at dette ikke var ordnet. Husker at jeg tok det opp da jeg bestilte annen forsiktig. Enten er jeg helt tullete/dement, eller så glemte vedkommende å endre slik jeg ba om. Er nok opptak av den samtalen, men jeg skulle jo ha sjekket at det var gjort også, og hadde lite lyst på en krangel om dette. Har nå ordnet det på nettet, og håper at dette bare blir en påminnelse om at jeg alltid må sjekke at endringer jeg ønsker faktisk blir registrert. Den andre har påtatt seg all skyld i uhellet, så hadde jo egentlig vært litt rart om vedkommende fikk slippe billigere unna på grunn av denne feilen, men dårlig informasjon om dette på nettet. Kanskje akkurat fordi da har det ikke noe å si. Anonymkode: 35532...cbe Motparten betaler ikke din egenandel men egenandelen hn har som en avtale i sin forsikring. Hva din avtale er er altså irrelevant når motparten har skyld. Og ja, du er ansvarlig for å se at papirene dine stemmer. Nå gikk det heldigvis fint denne gangen så da husker du det til en annen gang. Du får alltid en epost om oppdaterte forsikringsdokumenter når du endrer på avtalen. Får du ikke denne mailen så har det ikke blitt gjort endringer, får du den så må du lese igjennom og se at alt stemmer. Håper det går raskt i orden, det viktigste er heldigvis at det tilsynelatende har gått bra med ungdommen din. Anonymkode: aa136...7f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå