AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Hvilke banker bør jeg kontakte for finansieringsbevis? Tenker på hvilke banker som har gode betingelser. Skal kjøpe min første bolig. Er f.eks DnB og sparebanken ok steder å begynne? Jeg er for øvrig i slutten av 30-årene, så jeg faller ikke innunder boliglån ung. Anonymkode: afc89...a82
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Har fagforeningen din noen avtale med bank? Ville sjekket ut det først. Ellers ville jeg prøvd Danske bank, Nordea og evt lokalbanker. DnB er dritt. Anonymkode: 0935f...bb8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #3 Skrevet 9. desember 2022 Har du nok egenkapital? Vær obs på at mange banker gir mindre i lån enn før. Anonymkode: 68875...45f
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #4 Skrevet 9. desember 2022 Vi har nettopp vært gjennom en sånn prosess selv DNB ga dårligst kundeservice synes jeg, og var vanskelige og tverre, samt ga lavere lånesum. Nordea var helt supre, ga oss finansieringsbevis på høyere sum enn vi trenger og var mye enklere å forholde seg til! Lykke til Anonymkode: ef631...dc3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #5 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du nok egenkapital? Vær obs på at mange banker gir mindre i lån enn før. Anonymkode: 68875...45f Ja jeg har nok egenkapital, har rundt 1 mill Jeg får vel 5x inntekt hos de fleste banker? Tenkte mer på rente ol Anonymkode: afc89...a82 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #6 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Vi har nettopp vært gjennom en sånn prosess selv DNB ga dårligst kundeservice synes jeg, og var vanskelige og tverre, samt ga lavere lånesum. Nordea var helt supre, ga oss finansieringsbevis på høyere sum enn vi trenger og var mye enklere å forholde seg til! Lykke til Anonymkode: ef631...dc3 Skal sjekke Nordea, takk! Hvilken rente fikk dere til? Anonymkode: afc89...a82
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #7 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 8.12.2022 den 18.11): Har fagforeningen din noen avtale med bank? Ville sjekket ut det først. Ellers ville jeg prøvd Danske bank, Nordea og evt lokalbanker. DnB er dritt. Anonymkode: 0935f...bb8 Jeg er medlem av Tekna. Skal undersøke det Takk for tips! Anonymkode: afc89...a82
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #8 Skrevet 9. desember 2022 Små lokalbanker er min erfaring! Fikk avslag eller maks 500.000 i de store bankene som DnB, sparebanken, sbanken og et par andre. Anonymkode: 97b54...e25
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #9 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har nettopp vært gjennom en sånn prosess selv DNB ga dårligst kundeservice synes jeg, og var vanskelige og tverre, samt ga lavere lånesum. Nordea var helt supre, ga oss finansieringsbevis på høyere sum enn vi trenger og var mye enklere å forholde seg til! Lykke til Anonymkode: ef631...dc3 Motsatt erfaring her. Nordea ville knapt gi oss noe, mens vi var veldig fornøyde med DnB! Anonymkode: 68753...03e
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #10 Skrevet 9. desember 2022 Sbanken og Nordea, evt KLP. Anonymkode: 4a4c0...b87
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er medlem av Tekna. Skal undersøke det Takk for tips! Anonymkode: afc89...a82 Tekna har avtale med Danske bank, så start der 👌🏻 Anonymkode: 51b78...a03
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #12 Skrevet 9. desember 2022 Det kommer helt an på hvem du får som rådgiver i banken. Vi prøvde 5 ulike banker tror jeg og endte med Nordea. DNB skal dog ha for å ha behandlet søknaden raskest. Anonymkode: c2d2d...71d
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #13 Skrevet 9. desember 2022 Kontakt alt og alle. Sjekk også ut finansportalen for tips om banker. Om du er statlig eller kommunalt ansatt, er også spk/klp alternativer for deg. Anonymkode: 02937...a06
Chailatte Skrevet 10. desember 2022 #14 Skrevet 10. desember 2022 Vi er veldig fornøyd med Sparebank1! Søkte kl 23 om kvelden, kl 10 dagen etterpå fikk vi mail fra rådgiver med godkjenning og at han jobbet med finansieringsbeviset vårt. Kjempe behjelpelig på alle typer spørsmål, regnet ut hvor høy rente vi tåler basert på inntekt, og vi fikk i tillegg grønt boliglån med lavere rente fordi vi kjøpte energimerkning B. Lykke til 😊
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #15 Skrevet 10. desember 2022 Chailatte skrev (1 minutt siden): Vi er veldig fornøyd med Sparebank1! Søkte kl 23 om kvelden, kl 10 dagen etterpå fikk vi mail fra rådgiver med godkjenning og at han jobbet med finansieringsbeviset vårt. Kjempe behjelpelig på alle typer spørsmål, regnet ut hvor høy rente vi tåler basert på inntekt, og vi fikk i tillegg grønt boliglån med lavere rente fordi vi kjøpte energimerkning B. Lykke til 😊 De slår ikke DNB. Søkte om mellomfinansiering kl 16 og to timer etter, altså kl 18, ble jeg ringt opp av dem. Aldri opplevd makan. Men de hadde kanskje mindre å gjøre i september da stemningen i boligmarkedet var dårlig? For nå ser det at den snur, i hvert fall fra januar 2023. Anonymkode: c2d2d...71d
Chailatte Skrevet 10. desember 2022 #16 Skrevet 10. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De slår ikke DNB. Søkte om mellomfinansiering kl 16 og to timer etter, altså kl 18, ble jeg ringt opp av dem. Aldri opplevd makan. Men de hadde kanskje mindre å gjøre i september da stemningen i boligmarkedet var dårlig? For nå ser det at den snur, i hvert fall fra januar 2023. Anonymkode: c2d2d...71d Ja, dette var i September for oss og, så det kan stemme, det. Endret 10. desember 2022 av Chailatte
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #17 Skrevet 10. desember 2022 Hør med flere forskjellige banker. Jeg hørte med DNB, og Sparebank 1, fra DNB fikk jeg nei, fra Sparebank 1, fikk jeg ja med en gang, og fikk 1,3 mill i lån, jeg er ufør på minstesats. Så skjønner jo at jeg ikke lett får lån, men jeg har en del egenkapital. Anonymkode: 7506c...b08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå