Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen min er regnskapsfører med stabil økonomi. Vi har god s*x og har dype og fine samtaler. Dette ble jeg sammen med for 3 år siden.

Nå har "idyllen" begynt å sprekke.

Han jobber 5 dager i uka. Når han har fri sitter han og leser bok etter bok. Vi får veldig lite tid sammen. Før corona var han ikke interessert i å lese. Han leser både filosofi og psykologi og det forstår jeg ikke. Han har ikke utdanning i noen av disse fagene så han har liksom ikke faglig "begrunnelse" til å lese disse bøkene. Kan det hende han leser for å slippe å snakke med meg?

Når vi diskuterer får han meg til å føle meg dum. Han siterer i veg og spør alltid hvor jeg har tankene mine fra. Når jeg sier jeg har tenkt de ut selv er det liksom ikke "godt" nok, man må visst ha doktorgrad for å ha en mening.

I feriene vil han bare på hytta. Han sier han skriver bok og trenger stillhet. Jeg har prøvd å spørre han om boka, men han vil ikke svare. Sier bare det er moderne og bruker masse fremmedord som jeg ikke husker. Jeg har en krypende følelse om at han finner på dette. Mitt verste mareritt er at han har funnet en annen på hytta og ikke vil fortelle meg det. Misforstå meg rett, han har lov å bli sammen med en annen kvinne, men da vil jeg at han slår opp i steden for å være utro. Jeg vil ikke være "plan b".

Men når jeg konfronterer han sier han at han er glad i meg og liker å være sammen med meg. Da skjønner jeg ikke at han ikke vil henge med meg når vi har fri?

Han har begynt å snakke mye om at han er et geni og ikke må kaste bort "talentet". Han sier han skal være mer med meg når han blir ferdig med boka. Jeg spurte hvor lang tid tror du det tar? Han sa kanskje et halvt år. Det er lenge å vente på typen sin.

Noen av dere som har erfaring med å date en "sær" mann?

Anonymkode: 20af6...1c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Midtlivskrise?

Anonymkode: 56d83...e3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Midtlivskrise?

Hehe håper ikke det. Begge er i slutten av 20 åra 😅

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Typen min er regnskapsfører med stabil økonomi. Vi har god s*x og har dype og fine samtaler. Dette ble jeg sammen med for 3 år siden.

Han jobber 5 dager i uka. Når han har fri sitter han og leser bok etter bok. Vi får veldig lite tid sammen. Før corona var han ikke interessert i å lese. Han leser både filosofi og psykologi og det forstår jeg ikke. Han har ikke utdanning i noen av disse fagene så han har liksom ikke faglig "begrunnelse" til å lese disse bøkene. Kan det hende han leser for å slippe å snakke med meg?

Når vi diskuterer får han meg til å føle meg dum. Han siterer i veg og spør alltid hvor jeg har tankene mine fra. Når jeg sier jeg har tenkt de ut selv er det liksom ikke "godt" nok, man må visst ha doktorgrad for å ha en mening.

I feriene vil han bare på hytta. Han sier han skriver bok og trenger stillhet. Jeg har prøvd å spørre han om boka, men han vil ikke svare. Sier bare det er moderne og bruker masse fremmedord som jeg ikke husker. Jeg har en krypende følelse om at han finner på dette. Mitt verste mareritt er at han har funnet en annen på hytta og ikke vil fortelle meg det. Misforstå meg rett, han har lov å bli sammen med en annen kvinne, men da vil jeg at han slår opp i steden for å være utro. Jeg vil ikke være "plan b".

Men når jeg konfronterer han sier han at han er glad i meg og liker å være sammen med meg. Da skjønner jeg ikke at han ikke vil henge med meg når vi har fri?

Han har begynt å snakke mye om at han er et geni og ikke må kaste bort "talentet". Han sier han skal være mer med meg når han blir ferdig med boka. Jeg spurte hvor lang tid tror du det tar? Han sa kanskje et halvt år. Det er lenge å vente på typen sin.

Her høres det egentlig ut som du er problemet.

har mine mistanker at du kan være litt "MYE" og at mye skal handle om deg. 

Anonymkode: f789f...199

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så jeg skal bare finne meg i å ikke få tilbringe tid med typen min? I det hele tatt? Ville du blitt glad hvis din partner ikke ville tilbringt tid med deg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du går på repeat i alle trådene her med den kommentaren. Ble du så knust på ungdomsskolen når du ikke kunne få bli kjæreste med læreren du bar forelsket i at du hater damer og gjør alt for å rakke ned på de? Du kommer til å bli utestengt her for trolling. Du holder deg ikke til tråden, du bare avsporer med kvinnehat. 

• Liker 1
Skrevet

Så jeg skal bare finne meg i å ikke få tilbringe tid med typen min? I det hele tatt? Ville du blitt glad hvis din partner ikke ville tilbringt tid med deg?

Ignorer trollet 

• Liker 2
Skrevet

Det høres ut som om dere er veldig forskjellige. Kanskje dere ikke passer så godt sammen?

Skrevet
ti10 skrev (Akkurat nå):

Det høres ut som om dere er veldig forskjellige. Kanskje dere ikke passer så godt sammen?

Men hvor mange i slutten av tjueåra er det egentlig som snakker om "typen min"?

Skrevet

Må nok være ganske sær og kjedelig for å orke og drive med regnskap og revisjon

Anonymkode: db8de...4c3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han har begynt å snakke mye om at han er et geni og ikke må kaste bort "talentet".

Nå skal ikke jeg dele ut noen diagnoser, men dette… Grandiose vrangforestillinger eller er han faktisk et talentfullt geni?

Anonymkode: 47418...007

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Leser jeg det korrekt at han har endret seg betydelig siden dere ble kjærester?

Endringen har opplagt gjort at han fungerer dårlig som kjæreste. Men virker kanskje ikke å plage han.

Filosofi og psykologi, kan være mye mellom himmel og jord. Hva mer spesifikt leser han og hva er han opptatt av.

Nei, han har ikke en ekstra dame på hytta.

Hva vil du, vil du være sammen med enn mann som fungerer som han nå gjør? Hadde du startet å date han hvis du hadde sett for deg dette som du nå ser. Kanskje du ikke skal bruke særlig mye mer tid og energi på denne mannen?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med å date en "sær" mann, men det du beskriver kan virke som om det er et problem. Det er klart at alle har lov til å ha interesser og å lese bøker, men det virker ikke som om han har mye tid til deg. Det er viktig å kunne ha åpne og ærlige samtaler med hverandre, og det høres ikke ut som om han gjør det. Jeg ville anbefalt å komme til enighet med han om hvor mye tid dere skal ha sammen, slik at du ikke føler deg oversett. Det er også viktig å være åpen om hva han holder på med når han er alene. Det er helt normalt å være bekymret for at han kanskje har funnet en annen, men det viktigste er å få klarhet i hva som skjer slik at du ikke trenger å bekymre deg unødvendig.

Skrevet

Høres ut som det har rabla for han. Det er ikke vanlig å omtale seg selv som et geni. Og så skal han plutselig skrive bok, men holder deg helt utenfor angående hva han skriver om og hvorfor. Er han blitt psykotisk, tro?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
SmuleSMitt skrev (12 minutter siden):

Høres ut som det har rabla for han. Det er ikke vanlig å omtale seg selv som et geni. Og så skal han plutselig skrive bok, men holder deg helt utenfor angående hva han skriver om og hvorfor. Er han blitt psykotisk, tro?

Har møtt mange genier jeg. Ikke så mange vanlige folk. 😅

Anonymkode: e7da0...b05

Skrevet

Videreutdanning ? :) 

• Nyttig 1
Skrevet

Kanskje du skulle lest ei bok selv 😄

Neida. Men la ham nå styre på. Enten han koser seg eller får det utgitt er skriving en harmløs hobby. Mange fant nye hobbier under pandemien. 

Du får heller ta initiativ til å gjøre noe felles i tillegg.

Skrevet

Av og til får noen en ny interesse som tar litt overhånd. Er du villig til å vente et halvt år på at han skal få tid til deg? Etter er halvt år kan det hende han finner ut at det tar enda et halvt år. Velger du å ta den sjansen?

Du kan jo si at hvis han ikke greier å finne en balanse mellom deg og bøkene, så er det slutt. Men at han alltids kan kontakte deg når han er klar for å se om du fortsatt er interessert.

Anonymkode: 05274...48e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2022 den 17.45):

Han distanserer seg fra deg. Mao han er på vei ut av forholdet, emosjonelt først. han ser sikkert i begynnelsen av gruble og tvilsprosessen.

Anonymkode: d7d70...67c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...