Gå til innhold

Han tok alt varmtvannet med vilje for han vil jeg skal dusje i iskaldt vann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har  hatt en grusom følelse i kroppen siden. Jeg håper ikke jeg blir syk pga det. Jeg kan få vondt i halsen av trekk også og våkne ok dagen etter. Altså, en sykdom følelse uten at man er syk. Håper det er bare det. I morgen skal jeg dusje 05:33. 

Anonymkode: 99e4f...bb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det et engangstilfelle eller pleier han å gjøre sånne ting? Hvis du mistenker at du lever med psykisk vold så les mer på www.dinutvei.no og www.volinjen.no

Anonymkode: f348c...1f6

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvem er denne personen? Høres ut som noen du ikke burde ha kontakt med mer.

Anonymkode: ca86a...105

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor tror du han gjorde det med vilje?

Hvis det er tilfelle- hvorfor finner du deg i det?

Anonymkode: a4f3e...20c

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor man lar seg utsettes for slikt. Samtidig som jeg er veldig nysgjerrig på hele historien, som jeg aldri vil få høre, naturligvis.

Anonymkode: 086cb...ff5

• Nyttig 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har  hatt en grusom følelse i kroppen siden. Jeg håper ikke jeg blir syk pga det. Jeg kan få vondt i halsen av trekk også og våkne ok dagen etter. Altså, en sykdom følelse uten at man er syk. Håper det er bare det. I morgen skal jeg dusje 05:33. 

Hvem er han? Og hvorfor finner du deg i dette? 

Skrevet

Hva er egentlig hensikten med å skrive slike kryptiske startinnlegg, lurer jeg på.

• Liker 5
Gjest Warrior
Skrevet

Hvem har gjort det? Hvordan vet du at det er med vilje? Har han sagt det? 
Er det engangstilfelle så er det ikke noe å bry seg om mener jeg. Det er ikke farlig å dusje i kaldt vann. Noen mener jo det er bra å dusje i kaldt vann av og til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hvorfor finner du deg i det?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor man lar seg utsettes for slikt.

Hei dere! Ingen LAR seg utsettes for slik. Dere fremstiller det som at man har et valg. Lever man i et forhold med psykisk vold har man ikke lenger et fritt valg slik som man har i sunne relasjoner. Så istedet for å spørre folk om hvorfor de finner seg i det, som er et spørsmål som legger ansvar og skam på offeret så skal de kritiske spørsmålene rettes til gjerningspersonen og hvorfor han holder folk fanget med volden sin og bryter de ned. 

Vær så vennlig å unngå å spørre sånne spørsmål igjen da det bidrar til å legge skam og skyld på ofrene og dermed gjør at enda fler tier og sliter med å gå. Det blir som å spørre noen uten ben hvorfor de ikke bare kan gå eller noen med depresjon hvorfor de ikke bare kan skjerpe seg. Når man er nedbrutt og traumatisert er det ikke bare bare. Dessuten kan det å gå fra voldelige og kontrollerende partnere være livsfarlig, så nei det er virkelig ikke "bare"! Bidra heller med å støtte ofrene og styrke de enn å rakke ned på de som om de er dumme. Det er man ikke. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor dusjer du hver dag? 

Anonymkode: 07acf...1ba

• Liker 1
Skrevet

Er det her han samme som spiser opp all maten? Eller finnes det faktisk flere sånne nepskrell av noen menn som er i forhold? Merker jeg håper at dette handler om din demente grandonkel, som bare glemte at han hadde skrudd på dusjen. 

Anonymkode: ff88b...2ea

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei dere! Ingen LAR seg utsettes for slik. Dere fremstiller det som at man har et valg. Lever man i et forhold med psykisk vold har man ikke lenger et fritt valg slik som man har i sunne relasjoner. Så istedet for å spørre folk om hvorfor de finner seg i det, som er et spørsmål som legger ansvar og skam på offeret så skal de kritiske spørsmålene rettes til gjerningspersonen og hvorfor han holder folk fanget med volden sin og bryter de ned. 

Vær så vennlig å unngå å spørre sånne spørsmål igjen da det bidrar til å legge skam og skyld på ofrene og dermed gjør at enda fler tier og sliter med å gå. Det blir som å spørre noen uten ben hvorfor de ikke bare kan gå eller noen med depresjon hvorfor de ikke bare kan skjerpe seg. Når man er nedbrutt og traumatisert er det ikke bare bare. Dessuten kan det å gå fra voldelige og kontrollerende partnere være livsfarlig, så nei det er virkelig ikke "bare"! Bidra heller med å støtte ofrene og styrke de enn å rakke ned på de som om de er dumme. Det er man ikke. 

Jo, man har et valg. Det er det viktig at de som er i den situasjonen forstår. Det er jo nettopp den voldelige parten som har forsøkt, kanskje ubevisst, å overbevise dem om at de ikke har et valg og bare må finne seg i det. Det å sammenligne det med å spørre de uten bein om de kan gå er horriblet gjort av deg - da forteller du de i slike forhold at de må finne seg i å leve slik, det finnes ingen alternativ. Det å gå fra det forholdet er like umulig som å be noen uten bein om å gå.

Ellers har jeg ikke sett at noen i denne tråden har skrevet at det er "bare". 

• Nyttig 3
Skrevet

Det blir for dumt! Hvem er det som godtar sånne ting?!

Anonymkode: cd0f4...bdc

Skrevet

Om det skulle skje igjen - med vilje eller ikke - så kan du koke vann og blande med kaldt vann, så har du vaskevann. Vask deg med klut eller et lite håndkle. Ikke dusj i kaldt vann midt på vinteren...Du kan også begynne å dusje/ta et bad om kvelden. 

Det var det praktiske. Det mer overordnete er at du selvsagt ikke kan bo med en som ikke vil eller klarer å ta hensyn til andre. Så om dette er mer enn en dum engangsfeil fra ham, hvordan vil du leve livet ditt? 

Anonymkode: 73c4e...87b

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei dere! Ingen LAR seg utsettes for slik.

Hei du! Ser poenget ditt, på generell basis, og er prinsipielt enig med deg. Men man må slutte å fortelle mennesker at de ikke har kontroll over kropp, sjel og liv. Det hjelper virkelig ikke noen. 

Forstår deg, men forstår deg ikke, er konklusjonen.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Vi kan ikke stille spørsmål til gjerningspersonen i dette tilfelle. 
hvis dette er reelt, så må han jo ha båret henne inn i dusjen og holdt henne fast og spylt henne i iskaldt vann hvis dette er psykisk vold, for hun skal dusje i varmt vann 05.33 i morgen , og da kunne hun fint droppet og dusje i kaldt vann i dag om han ikke tvang henne? Det kunne jo være at de har lite varmt vann.. ja, jeg har opplevd kun kaldt vann i dusjen uten at det er vold med i bildet. Synes uansett disse trådene virker så urealistiske. Hvis han ikke hadde tillat henne og dusje på en måned, eller sultet henne og ikke latt henne gå ut, eller stengt henne ute på natten og ikke låst henne ute på dagtid.. 

hvis dette er reelt og er psykisk vold må hun jo få hjelp, og ikke på kg. Nå er det ingen gjerningsmann og spørre, derfor spør en ts ( uten og få svar ). Hva slags støtte annet enn og stille spørsmål og foreslå og ikke finne seg i ting? Hun har jo allerede funnet en løsning, i morgen dusjer hun 05.33. Kan bruke opp alt varmtvannet imens han sover? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei du! Ser poenget ditt, på generell basis, og er prinsipielt enig med deg. Men man må slutte å fortelle mennesker at de ikke har kontroll over kropp, sjel og liv. Det hjelper virkelig ikke noen. 

Forstår deg, men forstår deg ikke, er konklusjonen.

Nettopp, « du har ikke kontroll , du må fortsette og la deg utsettes for alt, lykke til - vi heier på deg « 🤷‍♀️Ikke mye hjrlp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Wow....dårlig trolletråd 😂

Anonymkode: 37e4c...cfa

Gjest theTitanic
Skrevet

Så du at han godtet seg og passet på å bruke opp alt vannet, eller glemte han seg bort og stod der for lenge? Har han sagt at han gjorde det på pur f ? 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nettopp, « du har ikke kontroll , du må fortsette og la deg utsettes for alt, lykke til - vi heier på deg « 🤷‍♀️Ikke mye hjrlp. 

Her antyder du at jeg har sagt det som du forsøker å fremstille som sitater, noe som er rimelig nedrig.

Pek gjerne på direkte på mine innlegg som inneholder disse sitatene. Alternativt så kan du ta deg en bolle, og slutte å legge ord i munnen på meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...